Ale ryba - na świeta

1. Data: 2000-11-15 17:16:53

Temat: Ale ryba - na świeta
Od: "Adam Boczek" <adam.boczek@NO_SPAM.komako.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostalem od znajomej:

"Formę wyłożyć plastrami masła, położyć płat karpia, posolić. Na karpia
wyłożyć plastry jabłka i ananasa, zlać 1/2 szklanki wytrawnego wina, posypać
tartym, ostrym, żółtym serem i zapiec w gorącym piekarniku."

Wygląda nieźle. Można jeszcze dorzucić rodzynki. Muszę spróbować!

Adam
a...@k...pl

1. Data: 2000-11-15 17:41:45

Temat: Re: Ale ryba - na świeta
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Boczek" <adam.boczek@NO_SPAM.komako.pl> napisał...
> [...]
> tartym, ostrym, żółtym serem i zapiec w gorącym piekarniku."
>
> Wygląda nieźle. Można jeszcze dorzucić rodzynki. Muszę spróbować!

Na jakie święta?
Bo chyba nie na wigilię!? Gdzie tradycja?

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-11-16 09:08:12

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Boczek" <adam.boczek@NO_SPAM.komako.pl> napisał w
wiadomości news:3a12c475$1@news.vogel.pl...
> [...]
posypać
> tartym, ostrym, żółtym serem i zapiec w gorącym piekarniku."

A mozna tak z inna ryba?

Jader

1. Data: 2000-11-16 10:00:44

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:8uuht8$756$...@n...tpi.pl...

> [...]
> posypać

> Na jakie święta?
> Bo chyba nie na wigilię!? Gdzie tradycja?

A dlaczego nie na Swieta? Nigdzie nie jest powiedziane, ze karp musi byc
smazony w panierce albo gotowany i do galarety czy szarego sosu. Kazdy z w/w
skladnikow (no, zolty ser mozna w tym wypadku potraktowac jako przyprawe)
miesci sie w wymaganym przez tracycje spisie wigilijnych produktow.
--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2000-11-16 10:03:37

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dana" <d...@n...com.pl> napisał...
> [...]
> DanaB
> http://www.kuchnia.com.pl
> Och, gdyby tak ktos chcial jesc to co ugotuje...

Dana!...
Dlaczego nie na wigilię?
Bo mi osobiście wigilia kojarzy się tylko z pewnymi określonymi potrawami...
Ale już na pierwszy dzień świat może być! :)))
I jeszcze jedno... Co to za tekst: "Och, gdyby tak ktoś chciał jeść to co
ugotuje..."
Czyżbyś robiła same niedobre rzeczy? Niemożliwe... przy tak fajnej kuchennej
stronie... Nie wierzę...
Pozdruffka

1. Data: 2000-11-16 10:16:10

Od: "Adam Boczek" <adam.boczek@NO_SPAM.komako.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem ze autorka probowala z halibutem i linem. Z halibutem mowile ze nie
wyszlo (chyba za tlusty + ser = na pewno za tlusty). Z linem tez bylo super.
Podejrzewam, ze wyjdzie to z kazda niezbyt sucha ryba.

Adam
a...@k...pl

1. Data: 2000-11-16 10:20:38

Od: "Adam Boczek" <adam.boczek@NO_SPAM.komako.pl> szukaj wiadomości tego autora

O jejku, znam rodzine, ktora na Wigilie przygotowuje bigos z miesem i
ziemniakami... i uwaza to za swoja Wielka Tradycje. Osobiscie nie pochwalam
ale i nie gonie, a lubie miec w zwyczaju na Wigilie czyms zaskoczyc (a nie
tylko barszcz - grzybowa -barszcz itd :-).

Adam
a...@k...pl

1. Data: 2000-11-16 10:31:12

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale i nie gonie, a lubie miec w zwyczaju na Wigilie czyms zaskoczyc (a nie
> tylko barszcz - grzybowa -barszcz itd :-).

Chyba przesadziłeś z tym bigosem!!! Nie wierzę!
A co do ryby, to są gusta i guściki... Ja tam uważam, że w wigilię
obowiązują tradycyjne przepisy...
Ale zdarzyło mi się robić wigilię bez ryby... Mam w rodzinie dwoje dzieci
uczulonych na rybę do tego stopnia, że zapach z gotowania ryby u sąsiada
wystarczy by zaczęli puchnąć i konieczna jest wizyta w szpitalu... A w
wigilię zdarzało się to co rok... Na szczęście nie są to moje dzieci...

1. Data: 2000-11-16 10:38:41

Od: "Dorota" <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy jest szansa, że wyszłoby z filetami z morszczuka, mintaja lub dorsza?
Przepis bardzo mi się podoba.
Pozdrawiam
Dorota

Adam Boczek napisał(a) w wiadomości: <3a13b359$1@news.vogel.pl>...

1. Data: 2000-11-16 11:00:18

Od: u...@a...net (Ula Dynowska) szukaj wiadomości tego autora

>sa tacy, co nie cierpia wiekszosci wigilijnych
> potraw. Sorry, ale dla mnie karp w galarecie albo w szarym sosie to ...
> fuj. I tak zajezdza mulem a w tej galarecie to jeszcze bardziej. Sledzia
> przyrzadzanego tradycyjnie tez nie cierpie. I tak od dziecka. Nie moja
> wina, ze tak mam. A ten karp w winie i troche na slodko i z serkiem
> brzmi pysznie.

Ja na swieta zamiast karpia robie pstraga ( w galarecie). W zeszlym roku
okazalo sie, ze moj tesc po prostu lubi rybe w galareci i wcale nie musi to
byc karp, a pstrag jest nawet lepszy, czym zalamal tesciowa, ktora od lat
meczyla sie z karpiem ;-))

Pozdrawiam - Ula

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

Co zrobić ze śmietaną ?
Pizza ciasto bez drożdży
molokheya