Ale to już było? - no to jeszcze raz.

71. Data: 2008-11-30 23:51:32

Temat: Re: Ale to już było? - no to jeszcze raz.
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Gru, 00:20, "cbnet" <c...@n...pl> wrote:
> Czyli kierujesz sie w tym egoizmem.

Nie.
Daje radoche psu. W sposob taki , jaki go po ichniemu, psiemu,
zadowala.

> Obrońcy zwierząt doprowadzający je do szaleństwa dla własnej
> przyjemności - to jakieś niepojęte jak dla mnie.

Pan daruje, ale ze mna sie nie pobawisz w odwracacza kotow.

> Bo z mojego punktu widzenia: najlepsze co mogę zrobić dla psa
> lub kota to nie hodować go w domu.

I zapewne nie hodujesz.
Ja tez nie hoduje.

> Ty nie masz wyrzutów sumienia, że twój pies zwariuje tylko dlatego,
> że lubisz się z nim bawić?

Zakladasz dzisiaj jakies dziwne scenariusze.

To on lubi sie bawic ze mna, i wyprowadza mnie na spacery po lasach i
lakach.
I jakos nam to obojgu dziwnie pasuje.
Nie wiesz czasem dlaczego?

:)

72. Data: 2008-11-30 23:52:59

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bo TY tak uważasz? :)

--
CB

"Hanka" <c...@g...com> napisał(-a)
w wiadomości
h.googlegroups.com:

73. Data: 2008-11-30 23:58:11

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> Człowiek został stworzony tak, aby panować nad zwierzętami.
> To integralna cecha człowieka.

Panować, ale nie dysponować nimi, legitymizując swoje działanie
pieniądzem zawsze i wszędzie.

> Jeśli ktoś rezygnuje z niej, to upodabnia się w ten sposób
> do zwierzęcia.

Za bardzo tu kreacjonizmem zalatuje. Człowiek wyrósł na królestwie
zwierząt, pochodzi od nich..

> Nie możesz wiedzieć co czują zwierzęta.

..więc czuje zapewne podobnie do nich. Zresztą wystarczy się przyjrzeć
zwierzętom, ci co mają je w domach mają okazję. Bardzo wiele podobieństw
można dostrzec i niemal wejść w stan emocjonalny zwierzaka.
Ostatnio gdzieś mówiłeś o tym, że chore jest, gdy ktoś kocha owoce, a
gardzi drzewami z którego pochodzą.

> Pewien człowiek w obozie koncentracyjnym poświęcił sie za innego.
> Uważasz że cierpiał z powodu swojej decyzji?

Fizycznie tak, ale nadawał temu cierpieniu wyzwoleńcze znaczenie. Ten
ból dawał mu przekonanie, że dobrze zrobił.

> Zwierzęta zostały stworzone tak, aby akceptować dominację człowieka
> nad sobą.
> Nie sądzę, aby cierpiały z tego powodu.

Ja bym to ujął inaczej: człowiek po prostu je zdominował.
Więc mówisz, że zwierzęta mogą coś akceptować (lub nie)?

> Sądzę, że ludzie mający problem ze swoim człowieczeństwem uciekają
> się do nieakceptowania swojej dominującej roli nad zwierzętami, oraz
> ich użyteczności dla człowieka.

Weźmy sobie jakieś zwierzę wyposażone w bardzo skuteczny mechanizm
obronny dzięki któremu na swoim terytorium jest nieustraszone. Zabija
inne zwierzęta, żeby się nimi żywić.
I człowieka który wyposażony w narzędzia również jest nieustraszony i
zabija zwierzęta żeby się nimi żywić.
[człowiek nie ma interesu w zabijaniu tego konkretnego zwierzęcia i vice
versa]

Ja tu nie widzę różnicy. Co przemawia za tym, że ten pierwszy nie ma, a
drugi ma człowieczeństwo?

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

74. Data: 2008-12-01 00:02:24

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Gru, 00:46, "cbnet" <c...@n...pl> wrote:
> Kobiety kiedy rodzą także odczuwają ból.
>
> Jesteś tez przeciwniczką rodzania dzieci przez kobiety?
> To byłoby logiczne. :)

To nie jest dla mnie logiczne.

A poza tym, pobijasz dzisiaj rekordy w oddalaniu sie od meritum :)

Rozmawiamy o ZADAWANIU bolu, lub o ZABIJANIU, a nie o porodzie.
Te rodzaje bolu nie sa dla mnie rownoznaczne.

75. Data: 2008-12-01 00:03:05

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Gru, 00:49, "cbnet" <c...@n...pl> wrote:
> Łatwo być przeciwnym np wyrywania zębów, bo to sprawia
> przecież ból, tylko czy to miałoby jakis sens?

Noo, mijasz juz mglawice Oriona ;)

76. Data: 2008-12-01 02:10:46

Temat: Re: Ale to ju� by�o? - no to jeszcze raz.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Cbnet-To co czlowieka ze zwierzeciem,roslina zrównuje,jest odczuciem
bólu,który trzeba niwelizowac w kazdym przypadku.Katolicyzm
zlekcewazyl wszelkie stworzenie,poza czlowiekiem.Trudno wyobrazic
sobie bardziej olimpijska obojetnosc na 'ich' ból-'ich',zwierzat czy
roslin.Ból czlowieczy ma dla katolika sens-podlega zbawieniu-wszak
czlowiek ma wolna wole,wiec to kara za grzechy,wszak zycie przyszle
wynagrodzi najscislej krzywdy tego zycia.Ale koń?Robak? O nich
zapomniano.To cierpienie jest pozbawione sprawiedliwosci-nagi fakt
ziejacy absolutem rozpaczy.Pomijam dialektyke skomplikowana swietych
doktorów.Mówie o przecietnym katoliku,który chodzac w blasku
sprawiedliwosci wydzielajacej mu wszystko co mu sie nalezy,jest gluchy
na otchlań bezmierna tamtego bólu-nieusprawiedliwionego.Niech cierpia!
To go nic nie obchodzi.Przeciez nie maja duszy.Niech cierpia zatem-bez
sensu.

77. Data: 2008-12-01 08:16:01

Od: "Gawron" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Hanka<c...@g...com>
.googlegroups.com

[...]
> \W zaden sposob nie popieram przemocy.
> Zabijanie zwierzat jest dla mnie jednym z aktow przemocy, czlowieka
> wobec istoty slabszej.
[...]

Jak sobie radzisz bez pysznego smaku mięsa?

Jesz same warzywa i owoce?

Gawron

78. Data: 2008-12-01 08:33:21

Od: "Gawron" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Hanka<c...@g...com>
m.googlegroups.com

[...]
> Nie.
> Temat macierzynstwa mam juz spelniony, owocnie i nadzwyczaj
> szczesliwie.
> Moje decyzje w omawianym temacie nikomu wiec nie szkodza.
> :)

A dziecię też bez mięsa się chowa?

Gawron

79. Data: 2008-12-01 08:43:55

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gawron" <s...@l...po> napisał w wiadomości
> [...]
>
> [...]
> [...]
>
> Jak sobie radzisz bez pysznego smaku mięsa?

Smak mięsa wcale nie musi być 'pyszny'. To akurat są już uwarunkowania.
A mięso nieposolone to już w ogóle ohyda jest ;)

80. Data: 2008-12-01 08:50:11

Od: "Gawron" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Redart<r...@o...pl>

> Użytkownik "Gawron" <s...@l...po> napisał w wiadomości
.googlegroups.com

> Smak mięsa wcale nie musi być 'pyszny'. To akurat są już
> uwarunkowania. A mięso nieposolone to już w ogóle ohyda jest ;)

Może, ale po co się katować brakiem soli? W końcu używanie soli to jeden z
wyznaczników człowieczeństwa, kultury :)
No i nie wiem z tym ewentualnym brakiem pyszności, trudno mi to sobie
wyobrazić - chyba że ktoś nigdy nie spróbował ani nie przechodził obok
grilla i nie wciągał w nozdrza kuszącej woni ;)

Gawroński

Literatura
Mulholland Drive
Seks po osiemdziesiątce