Re: Alimenty

From: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Alimenty
Date: Thu, 30 Dec 2004 12:36:59 +0000 (UTC)

Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> napisał(a):

> No jak nic stanął mi przed oczami Ferdek Kiepski. Co to jest bezrobotny,
> ale uważa "że dla ludzi z jego kwalifikacjami nie ma pracy w tym kraju",
> stale myśli, kombinuje. próbuje, ale mu nic nie wychodzi.
> Ja myślałem, że taki Ferdek to postać wymyślona, a okazuje się, że
> takich jest więcej...

Szczerze mówiąc, to ja nie znam ludzi, którzy by tak latami _bezskutecznie_
kombinowali. Owszem, próbowali tego, śmego czy owamtego, w latach posuchy
zasuwali w Norwegii w kapuście i truskawkach, ale jakoś wszystkim udało się
wykombinować z tego co najmniej jakąś firemkę, z której w miarę bez strachu o
jutro żyje czteroosobowa rodzina. Nikt z nich nie jest geniuszem marketingu,
nie miał bogatego wuja, którzy podarował walizkę dolarów na dobry początek,
wykształcenie mają przeważnie dość abstrakcyjne i w ogóle nieprzydatne, plus
obciążenie w postaci niespecjalnie pracujących żon i potomstwa, często
licznego, spłodzonego w szalonych latach młodzieńczego romantyzmu.

Natomiast osobę totalnie bezradną, a jakże, znam, tylko u niej kombinowanie
ogranicza się do snucia nierealnych planów, użalania się nad sobą i
wybrzydzania (z załatwionej roboty w Niemczech wróciła po tygodniu, bo ktoś
tam się krzywo do niej uśmiechnął). Oczywiście propozycje, żeby zajęła się
pieczeniem ciast na zamówienie (na taki pomysł wpadłam dawno temu) albo
produkcją wypasionych konfitur* (to akurat potrafi), uważa za programowo
uwłaczające.

> Tu chodzi o coś zupełnie innego: "co Krysiu, komputer ci się zepsuł?
> Zadzwoń do brata szwagra babci dziadka Kaśki - ten magik mi w 5 minut
> naprawił i jeszcze nauczył mnie paru sztuczek".

To naprawdę działa. Mój sąsiad, który czasem dłubie w naszym sprzęcie, pewnie
i mógłby się z tego skromnie utrzymać - tylko robi co innego i nie ma czasu,
bo gdyby nie to, pewnie nieustannie byłby ciągany np. do grzebania w
komputerach mojego ojca i firm, z którymi ma do czynienia, tylko na
zasadzie "o, jest taki pan Darek, on przyjdzie i zrobi z tym porządek".
Zresztą zarobkował w ten sposób na studiach, nawet miał taką "walizeczkę
serwisanta", wypakowaną śrubokrętami i instalkami najbardziej potrzebnych
rzeczy. ;-)

Poza tym, powiedzmy sobie szczerze, dla problemów, w obliczu których może
stanąć przeciętny bezradny luzer, spokojnie wystarczy "ktoś mający coś
wspólnego z informatyką". (Ale to tak na marginesie.)

JoP

*Właśnie, wypasione konfitury. Moja znajoma wytwarza takie rzeczy i namawiam
ją na produkcję półmasową, bo tworzy rzeczy zupełnie genialne: galaretka
porzeczkowa z kwiatem lawendy, galaretka z melona ze plastrami pomarańczy,
truskawki z białym pieprzem, dżem porzeczkowo-morelowy, poziomki w rumie,
gruszki z orzechami, wiśnie z migdałami - norrrrmalnie odjazd.