Amica - czy warto?

1. Data: 2003-07-22 14:35:17

Temat: Amica - czy warto?
Od: "BM" <m...@f...math.put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Stało się - muszę nabyć pralkę i lodówkę.

Sprzedawca gorąco zachęcał mnie do kupna sprzętu firmy Amica:
- lodówki AGK320
http://www.amica.com.pl/prods.php?pID=AGK320&cID=53

- pralki PB5510B421C
http://www.amica.com.pl/prods.php?pID=PB5510B421C&cI
D=15

(tyle znalazłem na stronie producenta)

Wygląda całkiem, całkiem, ale trochę chyba drogo. No i cały czas gdzieś tam zapala
się
lampka ostrzegawcza, jeśli chodzi o kupowanie polskiej myśli technicznej...

Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów ma jakieś doświadczenia ze sprzętem AGD tej firmy?
Czy
mógłby polecić/zniechęcić?
A może ktoś posiada już wyżej wymieniony sprzęt i mógłby się wypowiedzieć z punktu
widzenia użytkownika?

Pozdrawiam
BM

1. Data: 2003-07-22 16:32:20

Temat: Re: Amica - czy warto?
Od: "Rem" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ceny na tej stronie faktycznie sa dosc wysokie w porownaniu do sklepow
przynajmniej u mnie.
Tez poszukuje teraz chlodziarko-zamrazarki mniej wiecej takiej o jakiej
mowisz, chodzi o parametry glownie wysokosc. Ogladalem amice i dla mnie
odrazu jej wada byly polki.
Nie da sie ich w ogole regulowac, chlodziarka nie ma dodatkowych zaczepow na
zmiane polozenia/wysokosci polek.
Takie jest moje zdanie i to odrazu zrazilo mnie do chlodziarek tej firmy.

Pozdrawiam
Rem

1. Data: 2003-07-22 16:49:09

Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BM" <m...@f...math.put.poznan.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Stało się - muszę nabyć pralkę i lodówkę.
>
> Sprzedawca gorąco zachęcał mnie do kupna sprzętu firmy Amica:
> [...]

Jak potrzebujesz wieksza pojemnosc, to na rynku sa modele innych firm.
Jezeli nie to zastanow sie nad tym co tak faktycznie Ci jest potrzebne.

Dla mnie tak jak i dla REMa, duze znaczenie ma mozliwosc regulacji wysokosci
miedzy polkami.
Druga kwestia to pojemnosc.
Potrzebuje maksymalna pojemnosc przy szer. 60 cm. Przy takim warunku sa to
pojemnosci od 361 do 390 litrow.
Rozrzut cenowy 2000 zł do 3600 zł (daja upust za platnosc gotowka).

Karol

1. Data: 2003-07-22 16:52:56

Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> mógłby polecić/zniechęcić?
> A może ktoś posiada już wyżej wymieniony sprzęt i mógłby się wypowiedzieć

A co mozna powiedziec o jakosci sprzetu po kilku latach istnienia danej
marki (lub modelu) na rynku ?

Płyta i piekarnik Amica od 5 lat bez wiekszych problemow.
Za to pralka i lodowka Polar od 1991. Podejrzewam, ze dla innych marek
grupowicze osiagaja lepsze wyniki długowiecznosci i bezusterkowosci :-)

Pozdrawiam,

Karol

1. Data: 2003-07-22 17:05:10

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wygląda całkiem, całkiem, ale trochę chyba drogo.

Ceny w sklepach sa nizsze niz ceny sugerowane na stronach Amici.

>No i cały czas gdzieś tam zapala się
> lampka ostrzegawcza, jeśli chodzi o kupowanie polskiej myśli
technicznej...

W archiwum znajdziesz wszystko co chcesz do prawie dowolnego urzadzenia.
Jesli bedziesz chcial znalezc pozytywy o tym sprzecie - znajdziesz je.
Jesli negatywy - tez sa. Nie wiem czy cos Ci to da - przynajmniej ja
doszedlem
do takiego wniosku.

pozdrowienia
MarcinP
ps
wiem, nie pomoglem nic a nic

1. Data: 2003-07-22 17:13:33

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

No tak z tymi lodówkami jest różnie.
Np bosh, mam takiego co roku zdycha włącznik do światła i trzeba kupować nowy
bo jest nierozbieralny. Nowy to koszt ok 40zł i zasówamy do Warszawy. Można
też pocztą ale wysyłają tylko stolicą i dodajemy 40zł.

Autor
Ps teraz kupiłem Kuchnie Amiki ale mało mogę powiedzieć bo mam ją kilka dni.
Pewne jest to że należy się targowac. Ja utargowałem 250zł

1. Data: 2003-07-22 18:34:39

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Można
> też pocztą ale wysyłają tylko stolicą i dodajemy 40zł.

To dlatego, że ten wył. nie steruje żarowką bezpośrednio
a przez elekronikę. Na stykach jest małe napięcie a płynący
prąd jest znikomy i jeżeli w pomieszczeniu jest jakaś ilość
siarkowodoru to po czasie tworzy się na stykach nieprzewodzący
siarczek srebra. Te bardzo małe napięcie nie jest go w stanie przebić.
Te uszkodzenia powstają regularnie u jednych i tych samych klientów.
Jest na to bardzo skuteczna metoda. Wlewasz do niego WD 40 i zapominasz,
że istnieje.
Te nietypowe rozwiązanie jest po to żeby elektr. mogła sama
włączac żar.(mocą 4.5 W) gdy temp. otoczenia spada poniżej 18.5oC.
Ta żarówka w niskiej temp. skraca postuj między cyklami, przez co
lod. trzyma idealne parametry.
Dzięki temu rozwiązaniu lod. te pracują w temp. otocznia od 10oC.
( w praktyce od 5oC). Inne potrzebują 16oC.
Oczywiście te rozwiązanie nie dotyczy wszystkich lod. Boscha.

zayzayer

1. Data: 2003-07-23 06:13:54

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam!
>
> Stało się - muszę nabyć pralkę i lodówkę.
>
> Sprzedawca gorąco zachęcał mnie do kupna sprzętu firmy Amica:

Mam podobną
(PB5580B421 - 800 obr.) od miesiąca. Dałem za nią 1520.
Producent sugeruje 1799. Jak na razie wrażenia bardzo pozytywne:
cicha, nie chodzi po łazience, bajerancki wyświetlacz.

Witek

1. Data: 2003-07-23 06:53:34

Od: " " <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli chodzi o te ceny sugerowane to o nich zapomnij.
W normalnym sklepie daja 10% upustu na progu. Lepiej targować się w małych, a
nie w Media czy Euroagd. Tam zawsze przepłacisz.
Polecam do rozeznania strone : http://www.agdrtv.prv.pl/
Tam np : twoja lodówka kosztuje 2259 zł, a u producenta 2599.
Ja wydrukowałem sobie te ceny i poszedłem do sklepu Avans w moim mieście.
Dostałem jeszcze po stówce na każdym sprzęcie.
W sumie od cen producenta możesz zejść i do 19%, ale to wymaga negocjacji i
zależy na jaka kwotę kupujesz.
Ja mam wszystko amici - lodówka, zmywarka, mikrofala, okap, piec i płytę.
dział bez zarzutu. Teście maja lodówkę i piecyk 6 lat i też się nic nie
spipczyło.
Pzdr.

1. Data: 2003-07-23 08:23:56

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>włączac żar.(mocą 4.5 W) gdy temp. otoczenia spada poniżej 18.5oC.
>Ta żarówka w niskiej temp. skraca postuj między cyklami, przez co

O zesz! A ja sie zastanawialem czemu w moim siemensie, jak przelacze na niska
temperature otoczenia, to zarowa w srodku swieci sie caly czas :)))

--
- Maciej Kulawik ----------------

Siemens do zabudowy - jakies opinie?
malowanie lazienki
Panele (bez)klejowe
Szambo bez dna...
Zrobilem super szafe z dzwiami azurowymi czym je....?