Re: Ateizmu analizy c.d.

Data: 2008-03-08 00:27:13
Temat: Re: Ateizmu analizy c.d.
Od: "michal" <6...@g...pl>

JanB wrote:

> Ile jeszcze razy mam Ci stwierdzić, że wiara nie opiera się na
> 'wierzę, bo mi sie to opłaca'?
> Jak nie umiesz tego zrozumieć to skocz na parafię i zapytaj księdza.

Zapominasz nazwać rzecz po imieniu. Twoja wiara może nie opierać się na
ekonomii. A czyjaś może sie opierać na opłacalności, ze strachu i na czym
tylko chcesz. Skoro jest wiarą, to po prostu jest. Znani są z historii
ludzie, którzy przez lata starali się udowodnić, że Boga nie ma, a przed
śmiercią powrócili do wiary. Skąd wiesz, czy nie z obawy przed nicością? Im
bliżej grobu, tym kalkulacja jest bardziej sensowna, młody kolego. :)

michał