Automat do pieczenia chleba (promocja w Makro)

1. Data: 2004-03-30 16:16:58

Temat: Automat do pieczenia chleba (promocja w Makro)
Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

Dotarła do mnie dzisiaj gazetka reklamowa Makro i tam jest takie coś:

www.hoho.pl --> katalog --> inne --> automat do pieczenia chleba
(niestety nie da się wskazać bezpośredniego linka)

kosztuje to to ustrojstwo w Makro 243 zł brutto.

Poczytałem instrukcję obsługi i się wyjątkowo napaliłem na to
urządzonko - kupuję nawet kosztem późniejszej wymiany okien ;)

Przejrzałem archiwum i mam kilka pytań:

1. Czy można u nas bez problemu dostać wszystkie składniki? Tam np. piszą o
mące chlebowej i nie wiem, czy taką zwykłą można tam dać.
2. Czy 243 zł to dużo? W sumie na Allegro _nowe_ to w takiej cenie były,
a nie jadę w najbliższym czasie do Giermanii, żeby to sobie
przywieźć (i jeszcze przed 1 maja odliczyć na granicy vat).
3. W archiwum jest mowa o kilku innych automatach, które wyglądają
identycznie jak ten z Makro, mam rozumieć, że to jedna firma w Azji
produkuje i tylko przykleja inne nalepki? W sensie że jest jednakowa
jakość?
4. Czy ludzie mający te urządzenia w domach używają ich często? Bo nie
chcę, żeby to była zabawka na chwilę, która potem będzie stać i się
kurzyć.

Jakkolwiek jestem minimalistą i nie lubię otaczania się gadżetami, to za
takie coś byłbym w stanie zapłacić dużo więcej, tak mi się podoba :)

Dzięki za opinie.

1. Data: 2004-03-30 19:35:28

Temat: Re: Automat do pieczenia chleba
Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> napisał w
wiadomości news:slrnc6j71b.l8m.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...
> [...]
> 1. Czy można u nas bez problemu dostać wszystkie składniki? Tam np. piszą o
> mące chlebowej i nie wiem, czy taką zwykłą można tam dać.

Witam!
Mam ten sam automat do pieczenia chleba (porównywałam ze zdjęciem), też kupiony w
Makro i też w promocji (około 250 złotych, nie pamiętam dokładnie) tylko kilka
miesięcy temu. Jest świetny.
Nie kupuję wcale chleba w sklepie (bułek też nie :-) Używam go średnio co trzy dni.
Często włączam go na noc i rano jemy świeżutki, cieplutki, pachnący chleb, mniam
mniam!!
Używam zwykłej mąki pszennej, pszennej razowej i żytniej razowej zastępując nimi
wedle uznania "białą mąkę chlebową miękko ziarnistą" i "ciemną mąkę chlebową".
Szczerze powiedziawszy nawet nie usiłowałam dociekać co to za mąki, z tych co używam
wychodzą bardzo dobre chleby. Zamiast rozpuszczać mleko w proszku, które jest w
przepisie używam zwykłe mleko z kartonu. Zamiast "syropu złocistego" używam miodu.
Drożdży używam tych sypkich Dr.Oetkera (jak się chce mieć chleb za kilka godzin, to
trzeba je wsypać na sam wierzch, tak, żeby się nie zamoczyły, ale to chyba
oczywiste). Nie wiem jeszcze tylko co to jest "czarna melasa", ale na razie nie mam
potrzeby robienia "bochenka słodowego". Wszystkie składniki są więc dostępne w
zwykłym sklepie.
W książeczce obsługi jest naprawdę sporo przepisów. Większość wypróbowałam i wychodzą
bardzo dobre. Nawet bułeczki robię teraz częściej, bo tylko wsypuję składniki, a
maszyna sama dba o rośnięcie i wymieszanie, a potem tylko wyciągam, formuję
bułeczki, zanim się piekarnik rozgrzeje chwilę podrosną i tyle z nimi roboty.
Nie używałam jeszcze tylko programu do dżemu i powideł (bo też ma coś takiego) ale
może w lecie...
Dla mnie był to zakup w dziesiątkę, tym bardziej, że wcześniej też piekłam w domu
chleb i to mi po prostu ujęło roboty :-)
Polecam i pozdrawiam!
Agnieszka i Złota Rybka :-)

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2004-03-30 21:54:12

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agusia (Lublin)" <N...@p...fm> napisał w
wiadomości news:c4ci2n$jrg$1@news.lublin.pl...

>Mam ten sam automat do pieczenia chleba (porównywałam ze zdjęciem), też
kupiony w Makro i też w >promocji (około 250 złotych, nie pamiętam
dokładnie) tylko kilka miesięcy temu. Jest świetny.

1. w tym urzadzeniu mozna zrobic tylko chleb? bulek sie nie da?
2. ile srednio trwa pieczenie? czy mozna nastawic tak, zeby sie upiekl na
rano?

1. Data: 2004-03-31 07:04:09

Temat: Re: Automat do pieczenia chleba (promocja w Makro)
Od: "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości
> [...]
>
> 1. Czy można u nas bez problemu dostać wszystkie składniki? Tam np. piszą
> mące chlebowej i nie wiem, czy taką zwykłą można tam dać.

Mąka chlebowa to mąka o dużej liczbie, nie do kupienia w sklepie. Ja w
zastępstwie używam mąki typ 650 lub 670. Ta ostatnia nazywa się "góralska" a
pochodzi z Zakładów Zbożowych w Krakowie - i z niej wychodzą mi najlepsze,
najlepiej wyrośnięte chleby.

> [...]
> identycznie jak ten z Makro, mam rozumieć, że to jedna firma w Azji
> produkuje i tylko przykleja inne nalepki? W sensie że jest jednakowa

Są automaty różnych firm wyglądające identycznie (np. Bomann i jeden z
modeli Clatronica albo AFK i automat z Mango). Przy zakupie radziłabym Ci
zwrócić na kształt formy na chleb - bo są takie, które maja podstawę
prostokątną i z takich chleb wychodzi o tradycyjnym kształcie, sa też takie,
które mają podstawę kwadratową - wtedy chleb przypomina komin. Akurat tego,
o który pytasz nie widziałam na oczy.

> 4. Czy ludzie mający te urządzenia w domach używają ich często? Bo nie
> chcę, żeby to była zabawka na chwilę, która potem będzie stać i się
> kurzyć.

Ja mam (Clatronic) i używam. Od października zeszłego roku nie kupiłam
chleba w sklepie. Wyrabiam tez bułki (polecam fantastyczny przepis Syso z
grupy :)), które po uformowaniu piekę w piekarniku. Do chleba używam drożdży
zwykłych, nie suszonych, nie dodaję mleka, ale piwa :). Jeden chleb starcza
nam przeważnie na 2 dni. Mam już wypracowaną recepturę, tak, ze nawet nie
chce mi się eksperymentować i wymyślac nowych chlebków. Co do przepisów
dołączonych do automatów moje generalne spostrzeżenie jest takie, ze chleby
te troche rozmijają się ze smakiem tradycyjnego polskiego pieczywa. Są zbyt
słodkie i bardziej przypominają bułki niż chleb w naszym polskim pojmowaniu.

Ja swój automat kupiłam na Allegro, wtedy bardzo rzadko pojawiały się takowe
w sklepach. Podobał mi się pomysł samodzielnego pieczenia chleba, tez nie
miałam pewności czy zachwyt mi szybko nie minie i maszynka będzie tylko
dodatkowym zawaliskiem w kuchni. Okazało się że nie. Oprócz pieczenia chleba
służy mi także za doskonałe urządzenie do wyrabiania wszelkiego rodzaju
ciasta drożdżowego.

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-03-31 07:39:18

Od: Ulka <ug_ulka@usun_to_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 4. Czy ludzie mający te urządzenia w domach używają ich często? Bo nie
> chcę, żeby to była zabawka na chwilę, która potem będzie stać i się
> kurzyć.

Sama nie posiadam, ale automaty zakupione przez 2 zaprzyjaznione rodziny byly
wykorzystywane zaraz po zakupie prawie codziennie. Teraz (1 rok po zakupie)
jak pytam, kiedy ostatnio piekli chleb, to okazuje sie ze ciagle czegos nie ma
i nie mozna upiec. Podejrzewam, ze zabawka przestala bawic. Czytajac posty
dochodze do wniosku, ze z ta maszyna, to tak jak ze wszystkim. Wykorzystanie
urzadzen zalezy tylko od nas.

1. Data: 2004-03-31 09:10:43

Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Mar 2004 23:54:12 +0200 I had a dream that rena <r...@a...pl>
wrote:
> 1. w tym urzadzeniu mozna zrobic tylko chleb? bulek sie nie da?
> 2. ile srednio trwa pieczenie? czy mozna nastawic tak, zeby sie upiekl na
> rano?

Przeczytaj instrukcje obsługi, jest na sieci.

A jak chcesz upiec bułki? Przecież zastanów się, jak chcesz je tam
rozłożyć itd :)

Pieczenie trwa według instrukcji ponad 3 godziny, ale są też krótsze
programy. Można opóźnić start maksymalnie o chyba 13 godzin.

1. Data: 2004-03-31 09:13:54

Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 31 Mar 2004 09:04:09 +0200 I had a dream that KasiaA
<k...@u...gazeta.pl> wrote:
> Ja mam (Clatronic) i używam. Od października zeszłego roku nie kupiłam
> chleba w sklepie.

Właśnie mnie najbardziej boli to, że w sklepie na osiedlu mają naprawdę
bardzo dobry i tani chlebek, którym już się żywię parę lat :)
Gdyby były same gnioty, to bym się nie zastanawiał :)

> nam przeważnie na 2 dni. Mam już wypracowaną recepturę, tak, ze nawet nie
> chce mi się eksperymentować i wymyślac nowych chlebków. Co do przepisów

A pieczesz jakieś razowe albo z ziarenkami?

Dzięki wielkie za opinie.

1. Data: 2004-03-31 09:34:42

Od: "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
napisał w wiadomości
edu.pl...
> A pieczesz jakieś razowe albo z ziarenkami?

Tak, tylko razowe - przewazne mieszane, dodaję ziaren słonecznika, kminku,
czasem dyni .

U mnie zakup nie był spowodowany potrzebą zastąpienia niedobrego chleba
lepszym, domowym ale chęcią poznawczą. Lubię takie różne wynalazki. :)

A gdzie w sieci można znaleźć instrukcję obsługi tego automatu?

1. Data: 2004-03-31 09:42:58

Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 31 Mar 2004 11:34:42 +0200 I had a dream that KasiaA
<k...@u...gazeta.pl> wrote:
> A gdzie w sieci można znaleźć instrukcję obsługi tego automatu?

Zobacz mój post zaczynający wątek - tam jest opisane (nie da się podać
bezpośredniego linka).

1. Data: 2004-03-31 13:16:20

Od: spysiuk <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> klikał
(-a), klikał (-a) i wyklikał (-a)
> [...]

> www.hoho.pl --> katalog --> inne --> automat do pieczenia chleba
> (niestety nie da się wskazać bezpośredniego linka)

Mi też się podoba i muszę (już zacząłem ;) się nad tym zastanowić. Mam
jednak pytanie. Czy znacie może przepis na chleb kukurydziany (nie
każdy może jeść makę np. pszenną). Wiem, ze przepisów jest wiele, ale
mi chodzi o sprawdzony, z którego nie wychodzi chlebek "o konsystencji
suchej gąbki".

Z góry dzieki.

Krzysztof 'spysiuk' Spychała

co z tego da sie upichcić/