Re: Automat do pieczenia chleba

From: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Automat do pieczenia chleba
Date: Tue, 30 Mar 2004 21:35:28 +0200

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> napisał w
wiadomości news:slrnc6j71b.l8m.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...
> Dotarła do mnie dzisiaj gazetka reklamowa Makro i tam jest takie coś:
> www.hoho.pl --> katalog --> inne --> automat do pieczenia chleba
> 1. Czy można u nas bez problemu dostać wszystkie składniki? Tam np. piszą o
> mące chlebowej i nie wiem, czy taką zwykłą można tam dać.

Witam!
Mam ten sam automat do pieczenia chleba (porównywałam ze zdjęciem), też kupiony w
Makro i też w promocji (około 250 złotych, nie pamiętam dokładnie) tylko kilka
miesięcy temu. Jest świetny.
Nie kupuję wcale chleba w sklepie (bułek też nie :-) Używam go średnio co trzy dni.
Często włączam go na noc i rano jemy świeżutki, cieplutki, pachnący chleb, mniam
mniam!!
Używam zwykłej mąki pszennej, pszennej razowej i żytniej razowej zastępując nimi
wedle uznania "białą mąkę chlebową miękko ziarnistą" i "ciemną mąkę chlebową".
Szczerze powiedziawszy nawet nie usiłowałam dociekać co to za mąki, z tych co używam
wychodzą bardzo dobre chleby. Zamiast rozpuszczać mleko w proszku, które jest w
przepisie używam zwykłe mleko z kartonu. Zamiast "syropu złocistego" używam miodu.
Drożdży używam tych sypkich Dr.Oetkera (jak się chce mieć chleb za kilka godzin, to
trzeba je wsypać na sam wierzch, tak, żeby się nie zamoczyły, ale to chyba
oczywiste). Nie wiem jeszcze tylko co to jest "czarna melasa", ale na razie nie mam
potrzeby robienia "bochenka słodowego". Wszystkie składniki są więc dostępne w
zwykłym sklepie.
W książeczce obsługi jest naprawdę sporo przepisów. Większość wypróbowałam i wychodzą
bardzo dobre. Nawet bułeczki robię teraz częściej, bo tylko wsypuję składniki, a
maszyna sama dba o rośnięcie i wymieszanie, a potem tylko wyciągam, formuję
bułeczki, zanim się piekarnik rozgrzeje chwilę podrosną i tyle z nimi roboty.
Nie używałam jeszcze tylko programu do dżemu i powideł (bo też ma coś takiego) ale
może w lecie...
Dla mnie był to zakup w dziesiątkę, tym bardziej, że wcześniej też piekłam w domu
chleb i to mi po prostu ujęło roboty :-)
Polecam i pozdrawiam!
Agnieszka i Złota Rybka :-)

--
Radio - to cudowny wynalazek!