Re: Automat do pieczenia chleba (promocja w Makro)

Data: 2004-04-05 13:01:16
Temat: Re: Automat do pieczenia chleba (promocja w Makro)
Od: "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl>

Użytkownik "R<>P" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
news:c4rir9$dnv$1@sunflower.man.poznan.pl...

> Użytkownik "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> <ciach>
>
> czy bylabys tak mila i podzielila sie swoim przepisem ?

Proszę bardzo:
2/3 kubka piwa (w sprzyjających okolicznościach jedna puszka starcza na 3
chleby ;))
dopełnić do pełna wodą
1 łyżeczka miodu
30 dag mąki pszennej typ 650 lub 670
20 dag mąki razowej (żytniej, pszennej, ja je mieszam, dodając 1-2 łyżki
otrąb pszennych)
1/3 kostki drożdży francuskich - drobno pokruszyć
1 łyżeczka soli
1/8 - 1/4 kubka wody z rozpuszczoną witaminą C (1/8 tabletki 1000 mg)

w takiej kolejności umieszczam w pojemniku, ustawiam na mniejszy bochenek,
średni stopień przyrumienienia. Po sygnale dorzucam 1/2 łyżki kminku i 2-3
łyzki słonecznika.

W czasie poczatkowego wyrabiania trzeba skontrolowac wilgotność ciasta, gdy
się lepi do scianek dosypuję odrobinę mąki. Zbyt mało płynu powoduje, ze
chleb jest mało wyrośniety, wolę dać na poczatke nieco więcej i potem
dosypać mąki. Potem cięzko jest dodac wody.

Kasia