Re: Automat do pieczenia chleba (promocja w Makro)

Data: 2004-03-31 07:04:09
Temat: Re: Automat do pieczenia chleba (promocja w Makro)
Od: "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl>

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
napisał w wiadomości
news:slrnc6j71b.l8m.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...
> Dotarła do mnie dzisiaj gazetka reklamowa Makro i tam jest takie coś:
>
> www.hoho.pl --> katalog --> inne --> automat do pieczenia chleba
> (niestety nie da się wskazać bezpośredniego linka)
>
> kosztuje to to ustrojstwo w Makro 243 zł brutto.
>
> Przejrzałem archiwum i mam kilka pytań:
>
> 1. Czy można u nas bez problemu dostać wszystkie składniki? Tam np. piszą
> mące chlebowej i nie wiem, czy taką zwykłą można tam dać.

Mąka chlebowa to mąka o dużej liczbie, nie do kupienia w sklepie. Ja w
zastępstwie używam mąki typ 650 lub 670. Ta ostatnia nazywa się "góralska" a
pochodzi z Zakładów Zbożowych w Krakowie - i z niej wychodzą mi najlepsze,
najlepiej wyrośnięte chleby.

> 3. W archiwum jest mowa o kilku innych automatach, które wyglądają
> identycznie jak ten z Makro, mam rozumieć, że to jedna firma w Azji
> produkuje i tylko przykleja inne nalepki? W sensie że jest jednakowa
> jakość?

Są automaty różnych firm wyglądające identycznie (np. Bomann i jeden z
modeli Clatronica albo AFK i automat z Mango). Przy zakupie radziłabym Ci
zwrócić na kształt formy na chleb - bo są takie, które maja podstawę
prostokątną i z takich chleb wychodzi o tradycyjnym kształcie, sa też takie,
które mają podstawę kwadratową - wtedy chleb przypomina komin. Akurat tego,
o który pytasz nie widziałam na oczy.

> 4. Czy ludzie mający te urządzenia w domach używają ich często? Bo nie
> chcę, żeby to była zabawka na chwilę, która potem będzie stać i się
> kurzyć.

Ja mam (Clatronic) i używam. Od października zeszłego roku nie kupiłam
chleba w sklepie. Wyrabiam tez bułki (polecam fantastyczny przepis Syso z
grupy :)), które po uformowaniu piekę w piekarniku. Do chleba używam drożdży
zwykłych, nie suszonych, nie dodaję mleka, ale piwa :). Jeden chleb starcza
nam przeważnie na 2 dni. Mam już wypracowaną recepturę, tak, ze nawet nie
chce mi się eksperymentować i wymyślac nowych chlebków. Co do przepisów
dołączonych do automatów moje generalne spostrzeżenie jest takie, ze chleby
te troche rozmijają się ze smakiem tradycyjnego polskiego pieczywa. Są zbyt
słodkie i bardziej przypominają bułki niż chleb w naszym polskim pojmowaniu.

Ja swój automat kupiłam na Allegro, wtedy bardzo rzadko pojawiały się takowe
w sklepach. Podobał mi się pomysł samodzielnego pieczenia chleba, tez nie
miałam pewności czy zachwyt mi szybko nie minie i maszynka będzie tylko
dodatkowym zawaliskiem w kuchni. Okazało się że nie. Oprócz pieczenia chleba
służy mi także za doskonałe urządzenie do wyrabiania wszelkiego rodzaju
ciasta drożdżowego.

pozdrawiam
Kasia