Re: Badania długofalowe "Dunedin"

Data: 2018-04-16 11:52:25
Temat: Re: Badania długofalowe "Dunedin"
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>

W dniu 16.04.2018 o 11:23, z...@g...com pisze:

> Powołujesz niepotrzebnie byty w rodzaju stwórcy które nic nie wnoszą
> do twoich obserwacji i nic nie wyjaśniają.

A jednak (S)Twórca istnieje ot chociażby pod postacią rodziców. Wszak we
wszystkich formach Życia mamy do czynienia z organizmami pierwotnymi
oraz wtórnymi, z rodzicami oraz ich potomstwem.

Jeżeli przyjmuję/wierzę, że istnieje lub istniał Pierwszy Poruszyciel to
jest to tylko skutek mojej postawy biofilnej i przekonania, że zarówno
moje indywidualne życie jak i życie społeczności ma sens, którym jest
samopoznanie. A stąd już prosta droga do konstatacji, że to nie tylko
ja, ale sam (S)Twórca poszukuje własnej tożsamości doświadczając poprzez
swoje materialne reprezentacje, czyli na przykład nas. I Jego
Świadomość, a więc On sam, ewoluuje wraz z rozwojem coraz to
doskonalszych form materialnego Życia.

Ale rzecz nie nie tylko w tym. Nie zaistniałaby materialna rzeczywistość
gdyby nie Informacja (Energia, Duch, Idea, Logos). Informacja, w
przeciwieństwie do Materii, jest niewidzialna ale niezbędna do tego by
jakakolwiek forma materialna zaistniała: najpierw więc Idea a dopiero
potem materialne wdrożenie. Albo krócej: bez konceptu nie ma produktu.
Materialna Rzeczywistość jest produktem świata Idei, czyli Świadomości
(Ducha). A zatem musiał/o istnieć ktoś/coś co ten proces powstawania
materialnych tworów zainicjował/o. I to jest mój konieczny (S)Twórca.

LeoTar Gnostyk