Re: Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...

Data: 2011-04-04 17:10:53
Temat: Re: Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...
Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

Użytkownik "alex" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
news:in29oe$2ru$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
> Sytuacja: mieszkanie w bloku, spółdzielnia mieszkaniowa, chcą
> przeprowadzić u mnie okresowe badanie instalacji elektrycznej.
>
> Co jeśli nie udostępnię mieszkania do takiego badania ?

Sprawdź sobie jakie są konsekwencje niewykonywania obowiązków właściciela
nieruchomości w rozporządzeniu i prawie budowlanym.

Dużo zależy od formy własności. Zazwyczaj instalacja w części wspólnej, tzn
od ZK do licznika energii w mieszkaniu należy do właściciela budynku:
wspólnoty, SM czy innego. Często zabezpieczenia przedlicznikowe też należą
do właściciela budynku i są przez niego plombowane. Jak się uprą mogą ci
wyłączyć bezpiecznik przedlicznikowy i załączyć go dopiero gdy na własny już
koszt wykonasz badania instalacji, także nikt ci licznika nie zdejmie a
prądu i tak możesz nie mieć.
Jeżeli bardzo im się będzie chciało mogą skierować informację do PINB i np
na policję że nie umożliwiasz realizacji prawem nakazanych przeglądów
instalacji. Dalej może się coś dziać a może się nic nie dziać.
Gdyby się coś stało: pożar spowodowany wadliwą instalacją, porażenie prądem
w Twoim mieszkaniu itp wypną się na ciebie ubezpieczyciele budynku i
ubezpieczyciele Twojego majątku i nie dość że odmówią wypłaty odszkodowania
to będą CIę mieli na widelcu jako potencjalnego jelenia do płacenia
odszkdowań innym.

Wreszcie mogą zaprosić do Ciebie kontrolę z ZE na zasadzie, że jeżeli nie
wpuszcza to znaczy że ma coś do ukrycia. ZE i ZG mają umocowanie prawne do
wykonywania kontroli w mieszkaniach i może np w ramach dobrych stosunków ze
spółdzielnią wyłączyć zasilanie mieszkania do czasu dostarczenia protokołów
z pomiarów.