Badanie krwi

1. Data: 2002-02-05 22:11:10

Temat: Odp: Badanie krwi
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Dostalem wyniki badan krwi (oddanej honorowo) i nie wiem co oznaczaja
> skroty:
> HBsAg, HCVAg, RNA-HCV, oraz ALAT
> krzysiek
Najlepiej zeby te trzy pierwsze były ujemne,
ALAT inaczej aminotransferaza alaniowa (GPT), wystepuje tylko w komorkach
watrobowych, dlatego podwyzszone wartosci ALAT swiadcza o tym ze cos zlego
dzieje sie w watrobce, norma tego badania u mezczyzn wynosi do 42 U/l
Pozdr. i zycze zdrowia.
Ula

2. Data: 2002-02-05 23:58:39

Temat: Re: Badanie krwi
Od: "abciximab" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ALAT inaczej aminotransferaza alaniowa (GPT), wystepuje tylko w komorkach

To nie jest prawda. Gdyby AlAT występowała tylko w wątrobie to w innych
komórkach niemożliwa byłaby transaminacja (przeniesienie grupy -aminowej)
między pirogronianem i alaniną. A to jest czasem konieczne.
HBsAg - jest to jedno z białek wirusa zapalenia wątroby typu B
HCVAg - tutaj wirusa typu C (bardziej niebezpieczny)
AlAT - uwalnia się z uszkodzonych komórek wogóle, ale faktycznie w
szczególnie dużej ilośći z komórek wątroby.
Czyli jeśli komórki wątroby (hepatocyty) zostaną uszkodzone, będzie się
można wypowiedzieć o wielkości uszkodzenie na podstawie AlAT (w mniejszym
stopniu AspAT - to bardziej mówi o kondycji serca)

3. Data: 2002-02-06 00:35:49

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie bede sie sprzeczac zacytuje tylko tekst:
"Transaminazy biora udzial w przemianie aminokwasow i sa wykorzystywane w
diagnostyce oraz kontroli przebiegu i leczenia chorob watroby(GTP), zawalu
serca (GOT) i chorob miesni szkieletowych (GOT). (...)Gdy rosnie wartosc
tych transminaz prawdopodobnie przyczyna jest choroba watroby
(GTP-ALAT).(...)
Poniewaz GTP znajduje sie tylko w komorkach watrobowych a w razie ich
uszkodzenia wystepuje w nadmiarze w surowicy krwi, wysokie wartosci GPT
swiadcza o roozleglym i ciezkim uszkodzeniu watroby.(...)

Pozdrawiam
Ula (nie lekarz), dlatego siegnelam do ksiazki....
www.ulast.prv.pl

4. Data: 2002-02-06 06:35:13

Temat: Badanie krwi
Od: "Krzysiek" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dostalem wyniki badan krwi (oddanej honorowo) i nie wiem co oznaczaja
skroty:
HBsAg, HCVAg, RNA-HCV, oraz ALAT
krzysiek

e-konsultacja - gdzie ? - lekarz