Baranina w Trójmieście-już spieszę!!!

1. Data: 2003-05-16 14:46:33

Temat: Baranina w Trójmieście-już spieszę!!!
Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem z baraniną, a nawet jagnieciną w Trójmieście nie ma dramatu, o ile
nie obawiamy sie kupować jej w budach (rynki, targowiska). Jednym z takich
miejsc jest stojąca w szeregu kilku innych (mniej więcej w połowie)"buda" przy
ul. Podwale Staromiejskie w Gdansku. Postawiono je tam na czas remontu hali
targowej i tak dalej stoją... Mam nawet telefon kom. do nich bo zdarzało mi się
zamawiać baraninę.
Nie zapomnę kiedy pewnego dnia, nazajutrz po solidnie zakrapianym spotkaniu
towarzyskim o godz. 7 rano (czułem się tak że wolałbym umrzeć) zadzwonil do mnie
telefon i serdeczny kobiecy glos wyrwał mnie z porannego dogorywania: -dzien
dobry panu, zamawial pan u nas baraninke, wlasnie dostalismy piekne comberki i
kulki, ile czego panu odlozyc??? Ta miła pani, krótko mówiąc, nie trafiła w
najlepszy moment... Myśl o surowym mięsie i łoju dopełniła reszty... Szczegółów
Państwu zaoszczędzę. Ale po dłuższej chwili honorowo oddzwoniłem do niej
zgłaszając chęć nabycia 2 combrów i korzystając z uprzejmości kolegi-kierowcy
(ja nie mogłem prowadzić) odebrałem z Gdańska rzeczone zacne kawałki mięsiwa.
Jedzeniowstręt po takich doznaniach na szczęście jednak dość szybko mija...

Oto ten telefon: 606 822 258 (mam nadzieje, ze wciąż aktualny)

Inny sklep, w którym kupuję młodą baraninę to niepozorny sklepik z bardzo miłą
obsługą stojący w centrum Wrzeszcza na tyłach dawnego ronda autobusowego (obok
tzw. Manhatanu), z którego autobusy jeździły na Morenę. Teraz jest tam plac
budowy ale sklep funkcjonuje. Tuż przy Jaśkowej Dolinie. Mieli tam zawsze
świetne mięso od młodych sztuk, także wołowe i wieprzowe przedniej klasy. Jestem
pewny, ze dalej takie mają choć tak jakoś wyszło, że parę miesięcy mnie w nim
nie było. Rzeźnik działa za szybą i można na poczekaniu poprosić o taki czy inny
fragment, wytrybowanie itp. Mieli tam też często już mieloną baraninę, chyba w
granicy 12pln za kg.

Pozdrawiam serdecznie smakoszy tego rewelacyjnego mięsa!

Wok (Włodzimierz)

P.S. Ja kupuję baraninę (a często nawet jagnięcinę) w takich miejscach jak hala
targowa i miewam się dobrze :-)

Smacznego!
W.

1. Data: 2003-05-16 15:10:26

Temat: Re: Baranina w Trójmieście-już spieszę!!!
Od: "Kasia" <k...@B...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za namiary!!!

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-05-16 15:55:25

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo dziękuję za namiary!!!
>
> Pozdrawiam serdecznie,
> Kasia

Bardzo proszę i powodzenia w zakupach! Gdyby były dalej jakieś problemy to
prosze napisać na priv - coś poradzę.

Pozdrawiam!
Wok

1. Data: 2003-05-17 08:01:26

Od: "Dusiolek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moim zdaniem z baraniną, a nawet jagnieciną w Trójmieście nie ma dramatu,

(...)

A konine kupie w tych samych miejscach, czy
musze rozpoczac poszukiwania gdzies indziej?...

Pozdrawiam...

Dusiolek
--
http://www.szpinak.prv.pl
mailto:m...@d...prv.pl

1. Data: 2003-05-18 11:18:31

Od: "JurekA" <jurdag@....o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dusiolek wrote:
> A konine kupie w tych samych miejscach, czy
> musze rozpoczac poszukiwania gdzies indziej?...

Konine i wedliny z niej daaawno temu mozna bylo nabyc w Wejherowie. Ale
to wiadomosc z czasow gdy ja tam kupowalem (a w sklepach miesa nie bylo)
z czasow polowy lat 80tych.....
Teraz konine jada sie w 'podziemiu' bo zaraz zaczna krzyczec ze sie
pastwisz nad koniami i zrobia z Ciebie jakiegos dewianta :<

J.

1. Data: 2003-05-18 16:09:53

Od: "Kasia" <k...@B...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JurekA" <jurdag@....o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Jurku, to było tak dawno, że mozna napisać, że to już nieprawda.:)
Owszem, w latach 80' była konina w Wejherowie w "Zielonej Jadce" na ul.
Sobieskiego, ale to już zamierchła przeszłość, jak napisałeś...Ten sklep
został zlikwidkwany pod koniec lat 80'. Koninę można było jeszcze kupić
na hali w Gdyni, ale też jej tam chyba już nie ma...

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-05-18 16:54:33

Od: "Dusiolek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> został zlikwidkwany pod koniec lat 80'. Koninę można było jeszcze kupić
> na hali w Gdyni, ale też jej tam chyba już nie ma...

Przyjdzie pytac w miesnych budkach na bazarkach:(
Moze nie sprzedaja ze wzgledu na maly popyt...
Raczej unikam takiego kupowania, ale juz tak dlugo
chodzi za mna konina, ze chyba sie przelamie...

Pozdrawiam...

Dusiolek
--
http://www.szpinak.prv.pl
mailto:m...@d...prv.pl

1. Data: 2003-05-18 17:05:42

Od: "JurekA" <jurdag@....o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dusiolek wrote:
> Przyjdzie pytac w miesnych budkach na bazarkach:(
> Moze nie sprzedaja ze wzgledu na maly popyt...
> Raczej unikam takiego kupowania, ale juz tak dlugo
> chodzi za mna konina, ze chyba sie przelamie...

Tylko uwazaj bo tu obok stadnina i Cie za chec jedzenia koniny psami
poszczuja ;-)

J ;)

1. Data: 2003-05-18 17:10:45

Od: "Dusiolek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko uwazaj bo tu obok stadnina i Cie za chec jedzenia koniny psami
> poszczuja ;-)
>
> J ;)

Nie powinni, chyba ze nawiedzeni sa mocno.
Ta poza dotyczy zreszta glownie nastoletnich
dziewczat i z wiekiem przechodzi. Bo czemu
akurat nie jesc konia, a jesc koziolka...

Dusiolek
--
http://www.szpinak.prv.pl
mailto:m...@d...prv.pl

szpinak inaczej - prosba
[p] Smaczny szybki obiadek , makaron, miesko, szpinak
holenderski prosty deser
herbata z lisci koki
suszone sliwki