szpinak inaczej - prosba

1. Data: 2003-05-16 14:43:42

Temat: szpinak inaczej - prosba
Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,

sasiadka ma dosc powazna anemie i oprocz licznych pigul zalecono jej
spozywanie szpinaku, ktorego oczywiscie nie lubi. wedlug mnie problem w tym,
ze nie umie go zrobic, i stad jej niechec do jego spozycia.
w zwiazku z powyzszym uprzejmie prosze o pomoc, poniewaz umiem przyrzadzic
tylko jedna potrawe ze szpinaku (ktora moge jesc tonami, a prosta jest jak
budowa cepa) czyli szpinak z czosnkiem.
mam zamiar podsuwac jej gotowe wyroby i sprawdzac jak jej idzie jedzenie. na
wszelki wypadek nie bede mowic, ze to szpinak, bo autosugestia jest nie do
zlekcewazenia.

skrzacik

1. Data: 2003-05-16 19:29:09

Temat: Re: szpinak inaczej - prosba
Od: Nea <n...@w...xyz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-05-16 16:43, Tako rzecze skrzacik :

spojrz na strone www.szpinak.prv.pl jest tam tyle roznosci ze cos z tego
napewno Jej zasmakuje

pozdrawiam
Nea

1. Data: 2003-05-16 21:13:14

Od: i...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> tylko jedna potrawe ze szpinaku> >
>
> Znam potrawe ,ktora goscili na w Medjugorie trzy razy podczas tygodniowego
pobytu.Do miesa z sosem lub ryby smazonej podawali ryz ze szpinakiem.Robie to w
domu.Przepis:ugotowac ryz i do goracego dodac dobra lyzke masla/oni daja duzo
oliwy/ i wycisnac czosnek-kilka zabkow.Dodac do tego cale liscie
szpinaku/obecnie dostepne na rynku/ i wszystko po wymieszaniu, wsadzic w szkle
zaroodpornym pod folia aluminiowa do piekarnika.Pyszne i ... nie czuc
szpinaku.A co do anemii to wiem od starej kobiety i wyprubowalam osobiscie ze
swietnymi rezultatami:trzy peczki zielonej natki pietruszki dziennie i po
tygodniu wyniki beda duzo lepsze.Powodzenia,pozdrawiam hanka

1. Data: 2003-05-16 22:45:21

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"skrzacik" <s...@f...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> witajcie,
>
> sasiadka ma dosc powazna anemie i oprocz licznych pigul zalecono jej
> spozywanie szpinaku, ktorego oczywiscie nie lubi. >
> skrzacik
Jak nie lubi ,to niech je cos innego co posiada duzo zelaza, bo ze
szpinakiem to byla pomylka, szpinak nie zawiera duzo zelaza jak dawniej
sadzono
Ilona

1. Data: 2003-05-17 07:38:14

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszelki wypadek nie bede mowic, ze to szpinak, bo autosugestia jest nie do

Tak jak już napisala Ci Ilona, podobno ten, kto pierwszy podawal
zawartosc zelaza, przez pomylke przesunal przecinek o jedna cyfre
w prawo (np. zamiast 7,15 wyszlo 71,5; to sa oczywiście wielkosci
_tylko przykladowe_). I tak poszlo w swiat, a za nim podawali inni.
W dodatku szpinak wiaze wapn, czyli odwapnia, a jeśli się je wiecej
produktow z wapniem, grozi to powstawaniem szczawianow.
Lepiej rzeczywiscie natke pietruszki, pylek kwiatowy (z produktow
pszczelich) albo - teraz wlasnie pora - sok z pokrzywy, a z jej wytlokow
farsz do nalesnikow. Gdybys chciala, sposób na sok i jego konserwacje
wzmacniajaca dodatkowo jego dzialanie podesle. Teraz jest na to pora,
bo musza to być pokrzywy przed kwitnieniem, czyli majowe.
Wracam jednak do szpinaku - ja mimo wszystko za nim przepadam
i dzisiaj wlasnie kupie i pierwszy raz w zyciu zrobie swiezy. Zawsze
korzystalam z mrozonek.

Alina (myslami już przy talerzu ze szpinakiem, mniam mniam)

1. Data: 2003-05-17 07:40:30

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "I.P." <i...@g...de> napisal w wiadomosci

> szpinakiem to byla pomylka, szpinak nie zawiera duzo zelaza jak dawniej
> sadzono

No wlasnie ja slyszalam ze zelazo zawarte w roslinach (szpinak, salata itd)
nie przyswaja sie najlepiej. Dlatego najlepiej uzupelniac niedobory zelaza
poprzez jedzenie miesa i podrobów, niestety.
Pozdrawiam
bk

1. Data: 2003-05-17 09:06:13

Od: "monicus" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

brokuly, brokuly.
nie jem miesa od 10 lat i lekaze, zwlaszcza dziewczynscy kaza jesc brokuly.
a szpinak wlasnie ma chyba za duzo witaminy c ktora uniemozliwia wchlanianie
zelaza. czy cos takeigo. ale sam w sobie pyszniasty
najlepiej lubie jak jest w towazystwie sera plesniowego i czosnku.
sie gotuje makaron. rurki moga byc, albo swiderki, bossosik sie trzyma.
w drugim garze poddusza sie szpinak, (siekany, mrozony jaki jest) z
czosnkiem, tego duzo. z sola i pieprzem, dodaje sie ser (ja wlasciwie dodaje
co mam, twarog tez jest swietny) najlepszy jest gorgonzola i smietane. i to
wszystko w zasadzie. dla mnie bomba.iiiiiiii..... czasami dorzucam brokuly,
a czsami pestki slonecznika albo dyni.

1. Data: 2003-05-17 16:20:21

Temat: Odp: szpinak inaczej - prosba
Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik I.P. <i...@g...de> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ba3pm5$3ok$05$...@n...t-online.com...

> Jak nie lubi ,to niech je cos innego co posiada duzo zelaza, bo ze
> szpinakiem to byla pomylka, szpinak nie zawiera duzo zelaza jak dawniej
> sadzono
> Ilona

to fakt, kiedys wmuszana w nas papkowata mdla breje sadzac, ze to kopalnia
zelaza - dzis juz zostal obalony poglad na wyjatkowe bogactwo zelaza w
szpinaku i jak nie "trzeba", to szpinak od razu lepiej smakuje :-)

Ja uwielbiam wlasnie duszone liscie zpinaku na masle z czosnkiem - nie
rozdrobnine - uwielbiam konzystencje szpinkowych lodyzek.
Jadlam te surowke z szpinaku i bardzo polecam - przepis jak na salate
zielona - czyli liscie, pomidorki, ogorki, itd itp, w zaleznosci o0d tego,
co kto lubi, np cebula korzeniowa w kolka cieta, feta + vinegret oczywiscie

pozdrawiam szpinakowo
Ilona

1. Data: 2003-05-17 18:41:52

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tego,
> co kto lubi, np cebula korzeniowa w kolka cieta, feta + vinegret

Droga imienniczko!
W dziecinstwie nie moglam zniesc szpinaku, a teraz uwielbiam, ale dawniej to
rzeczywiscie byla breja!
Ja to jeszcze tran musialam pic :-(
Co do szpinakowej surowki, to musze sprobowac, wszystkie skladniki lubie.
A tak przy okazji, czy masz(lub ktos z grupy) jakis pomysl co zrobic z
duuuza iloscia selera lisciastego, wlasnie dostalam swiezy, pachnacy z
ogrodka. Dzisiaj zrobilam zupe kremowke z z takim groszkiem zamiast
grzanek.Canneloni robie na bazie mielonego i peczek pietruszki, a wiec
wyprobuje zamiast pietruszki z selerem(tzn. z tymi liscmi), bede wdzieczna
za inne pomysly.
Pozdrawiam troche przejedzona przy ciescie z rabarbarem
Ilona

1. Data: 2003-05-18 03:29:58

Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik I.P. <i...@g...de> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ba5vpm$32c$00$...@n...t-online.com...

> [...]
> grzanek.Canneloni robie na bazie mielonego i peczek pietruszki, a wiec
> wyprobuje zamiast pietruszki z selerem(tzn. z tymi liscmi), bede wdzieczna

koktail koniecznie - jakies inne zielone, sol, pieprz, itd i pic :-)

pozdroweczki
Ilona

[p] Smaczny szybki obiadek , makaron, miesko, szpinak
holenderski prosty deser
herbata z lisci koki
suszone sliwki
BARANINA W TRÓJMIEŚCIE?