Bardzo smaczny soczek cioci Zosi

1. Data: 2005-08-02 00:36:14

Temat: Bardzo smaczny soczek cioci Zosi
Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Postanowiłam się podzielić z Wami przepisem na bardzo smaczny soczek na
letnie upały. Poczęstowała mnie nim moja ciocia z Kielc.
Obieramy cytrynę ze skórki. Kroimy ją w bardzo cienkie plasterki. Wrzucamy
do 0,75 litra przegotowanej chłodnej wody. Wodę osłodzić. Ilość cukru wedle
uznania. Rozgniatamy plasterki cytryny aby wydusić z nich sok. Plastry
naprawdę powinny być bardzo cienkie. 2-3 plasterki można zostawić ze skórką.
Wtedy soczek nabierze lekkiej goryczki.
Soczek naprawdę pyszny i wspaniale gasi pragnienie.
Pozdrawiam Hania
http://free.of.pl/p/polnocny_wiatr/

2. Data: 2005-08-02 01:32:33

Temat: Re: Bardzo smaczny soczek cioci Zosi
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Midnight Wind" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
skórką.
> Wtedy soczek nabierze lekkiej goryczki.
> Soczek naprawdę pyszny i wspaniale gasi pragnienie.

===
To na poważnie, czy jaja sobie robisz?

waldek
===

3. Data: 2005-08-02 17:28:04

Od: Wojciechu <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> Użytkownik "Midnight Wind" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> To na poważnie, czy jaja sobie robisz?
> waldek

Ja bym powiedzial: prymitywnie zakamuflowana reklama.
Pozdr.Wojciechow chlopak.

4. Data: 2005-08-03 11:08:41

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:dcmifn$5gc$1@inews.gazeta.pl
Od: waldek <x...@o...pl>
Było:
> To na poważnie, czy jaja sobie robisz?

W dobie pojemników na wszystko, supermarketów z promocjami typu "zielone bez
skórki ale za to z witaminą C", sądzę, że są ludzie na świecie co nie wiedzą
że ziemniaki się wykopuje z ziemi a mleko jest wydzieliną z wymion
zwierzęcia domowego.

Lekarstwo na czkawkę ;-)
http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=13
63

Nie dawać alkoholu! :D http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis2534.html

Ale w w stechnicyzowanym świecie powinna być powszechna umiejętność
wyszukiwania informacji
http://www.google.pl/search?q=cytryna%2Bwoda%2Bcukie
r%2Blemoniada&hl=pl

No chyba że w głowie się nie mieści, możliwość poznania tej receptury przez
innych członków rasy ludzkiej...

Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

5. Data: 2005-08-03 11:15:36

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:dcmf5u$k7s$1@opal.futuro.pl
Od: Midnight Wind <p...@o...pl>
Było:
> Postanowiłam się podzielić z Wami przepisem na bardzo smaczny
> Soczek naprawdę pyszny i wspaniale gasi pragnienie.

Ja też mam przepis na pyszny napój od... - znalazłem w internecie - ale jest
pycha!
Ten drugi przepis powinien być pierwszy ale mi się nie chce zmieniać, tyle
to roboty...

KWAS CHLEBOWY

4 kg wysuszonego chleba razowego,

10 l wody,

5 dkg drożdży,

80 dkg cukru,

sok z 2-3 cytryn,

dużych rodzynek tyle, co butelek

Wysuszony chleb zrumienić w piecu, pokruszyć na małe kawałki, wrzucić do
drewnianej baryłki i zalać wrzącą wodą.
Po ostygnięciu wlać rozdrobnione w wodzie drożdże. Po 12 godzinach
przecedzić, dodać cukru, soku z cytryn. Zostawić na 12 godzin (latem na 9),
przecedzić płyn i wlać do butelek z grubego szkła, najlepiej z porcelanowymi
korkami. Do każdej butelki wrzucić po 1 dużym rodzynku, zakorkować mocno i
odstawić w chłodne miejsce.
Po 24 godzinach napój jest gotowy.
Taki kwas w piwnicy można długo przechowywać.

II

30 dag suchego razowego chleba
20 dag cukru
10 dag miodu
10 l wody

Chleb zalać gorącą wodą, dodać cukier i miód.
Wszystko wymieszać i postawić na 2 - 3 dni w ciepłym, chłodnym miejscu, aby
się zakwasiło.

Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

Sokowirowka wybor
zapiekanka z cukinii - nie wyszła, jakiś pomysł ?
Co to za nożyk?
Orientalne pasty, przyprawy - gdzie na internecie?
Historia widziana od kuchni