Bardzo ważne do ginekologów i psychologów !!!!!

1. Data: 2003-09-10 10:55:56

Temat: Bardzo ważne do ginekologów i psychologów !!!!!
Od: "Nie wiedząca o co chodzi...." <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na wstępie chciałam zaznaczyć, że ten post nie jest żadna prowokacją więc
proszę go ptraktować poważnie"

Moja dobra znajoma (troszkę zakrecona dziewczyna) odwaliła sobie chyba
życiowy numer.

Jest w ciaży !! Niby nic ale...... dziecko nalezy do jej
brata ciotecznego (syn siostry jej ojca)!!!

Zawsze chciała mieć dziecko ale raczej nie w taki sposób.

Moje pytania?

Co zrobić rodzić czy usuwać?
Czy sa jakieś badania które mogę wykazać wadę genetyczną miesięcznego płodu?
Jakie moga być (biologiczne) skutki takiego "związku"?
Z jakimi chorobami powinna się liczyć jeśli zdecyduje się urodzić?
Czy takie dziecko mozna usunąc "legalnie" w szpitalu czy pozostaje tylko
prywatny gabinet?

Sama mam małego maluszka (6 mieisęcy) i widzę jak ona do niego podchodzi,
wiem
że aborcja bedzie dla niej strasznym ciosem ale co ze wstydem przed rodzina?

Jak z nia porozmawiać aby obrała właściwa drogę?

Proszę nie krytykujcie jej, to chyba wystarczajaca dla niej kara.

Ola

Ps: coś mi niusy szwankują wiec jeśli ta wiadomość będzie trzecią z kolei to
przepraszam

2. Data: 2003-09-10 11:07:34

Temat: Re: Bardzo ważne do ginekologów i psychologów !!!!!
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nie wiedząca o co chodzi...." <k...@w...pl> napisał w
wiadomości news:bjmvo0$5e0$1@news.onet.pl...
> [...]
>
> Jak z nia porozmawiać aby obrała właściwa drogę?
>
> Proszę nie krytykujcie jej, to chyba wystarczajaca dla niej kara.

witam
nie krytykujcie?
chyba wiedziała co robi

usunąć bo co? bo wstyd?

chyba wiedziała ze mogą byc przykre konsekwencje w postaci choroby dziecka?
trzeba zrobic badania genetyczne .
a jesli będzie chore dziecko to co usunąć bo jej bezmyślnośc nie zna granic.
nie był to gwałt .
bo wtedy mozna usunąc.
jesli sa wady genetyczne to tez mozna .ale w tym wypadku oni sami sie do
tego przyczynili.

brak mi słów.
mogła sie puscic z kolegom a nie rodziną.
przykre.
p.

3. Data: 2003-09-10 11:28:34

Od: "Habeck" <h...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach>
Myślałem, że to pl.sci.medycyna a nie pl.soc.moralność.

> brak mi słów.
Mi też. Człowiek zadaje konkretne pytanie a dostaje głupie odpowiedzi...
Ech...

Habeck

4. Data: 2003-09-10 11:31:09

Od: "Nie wiedząca o co chodzi...." <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> usunąć bo co? bo wstyd?

Ciekawe czy tobie by nie było?

> chyba wiedziała ze mogą byc przykre konsekwencje w postaci choroby
dziecka?

Wiele dziewczyn nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji do póki nie zobaczy
dwóch kresek na teście.

> a jesli będzie chore dziecko to co usunąć bo jej bezmyślnośc nie zna
granic.

No cóż stało sie, nawet jak usunie to podejzewam będzie płaciła za to do
koćca życia (choć by myślac o tym) zastanawiam się tylko jakie są twoje
granice ..... tolerancji

> brak mi słów.
> mogła sie puscic z kolegom a nie rodziną.

Tu się z toba zgodze, bo też jej tak powiedziałam ale teraz to musztarda po
obiedzie i nie ma co osądzać tylko trzeba działac. Ja jej nie namawiam do
usuniecia, wrecz przeciwnie uważam że za błędy sie płaci. Chciałam sie
dowiedziec jakiego typu sa to badania i w jakim etapie ciazy mozna je zrobic
jak bys nie doczytała

> przykre.

Przykre to było to co napisałaś nie doczytując się sensu mojego postu.
Każdy czasem popełnia jakieś błędy i nie moją sprawą jest ingerowanie w jej
życie ale moge jej pomóc przedstawiając mozliwosci badań by odwieść ją od
aborcji.

ola

5. Data: 2003-09-10 11:47:32

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nie wiedząca o co chodzi...." <k...@w...pl> napisał w
wiadomości news:bjn1q2$dqr$1@news.onet.pl...

> [...]
jej
> życie ale moge jej pomóc przedstawiając mozliwosci badań by odwieść ją od

błąd ? ty to nazywasz błędem?

to jest szczyt głupoty.
głupote nalezy tępic a nie tolerować.

ile dziewczyna ma lat?
10?

nie słyszała o antykoncepcji?

p.

6. Data: 2003-09-10 11:47:52

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck" <h...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Myślałem, że to pl.sci.medycyna a nie pl.soc.moralność.

> Mi też. Człowiek zadaje konkretne pytanie a dostaje głupie odpowiedzi...

p.

7. Data: 2003-09-10 12:03:58

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> głupote nalezy tępic a nie tolerować.

Zgadzam sie.
Pokrewienstwo jest bliskie, nie wiadomo co moze z tego wyjsc.

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

8. Data: 2003-09-10 12:04:20

Od: "Nie wiedząca o co chodzi...." <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>to jest szczyt głupoty.
>głupote nalezy tępic a nie tolerować.

To zacznij od siebie.

A ja myślałam, ze juz nie ma idealnych i rozwaznych dziewczyn na tym
świecie. No, no czytajac twoje posty musze chyba zmienic światopoglad bo
żyłam w nieświadomosci.

Wiesz, życze ci takiej sytuacji.....
Bo to życie uczy ludzi rozumu a z tego co czytam to 10 lat to chyba ty masz.

Słuchaj jeśli nie masz żadnych konkretów to się nie rospisuj bo szkoda.

9. Data: 2003-09-10 12:07:24

Od: "Habeck" <h...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach>

Nie jestem ani psychologiem, ani ginekologiem. Więc mój głos praktycznie się
nie liczy :).

> Czy sa jakieś badania które mogę wykazać wadę genetyczną miesięcznego
płodu?

Tak. Badania prenatalne. Rozmawiać z ginekologiem. Da skierowanie.

> Jakie moga być (biologiczne) skutki takiego "związku"?
> Z jakimi chorobami powinna się liczyć jeśli zdecyduje się urodzić?

Pytać ginekologa. Wstyd zostawić w domu.
(BTW AFAIK nie ma podstaw do stwierdzenia przestępstwa. Polskie prawo karne
mówi: "Kto dopuszcza się obcowania płciowego z krewnymi w linii prostej,
bratem lub siostrą albo osobą pozostającą w stosunku przysposobienia,
podlega karze pozbawienia wolności od sześciu miesięcy do lat 5." Jeżeli
chodzi o prawo kościelne to pokrewieństwo w takim stopniu stanowi przeszkodę
do zawarcia małżeństwa - gdyby przypadkiem ktoś wpadł na taki "genialny"
pomysł.)

> Czy takie dziecko mozna usunąc "legalnie" w szpitalu czy pozostaje tylko
> prywatny gabinet?

Legalnie gdy będą podstawy (tu choroba genetyczna).

> Sama mam małego maluszka (6 mieisęcy) i widzę jak ona do niego podchodzi,
> wiem
> że aborcja bedzie dla niej strasznym ciosem ale co ze wstydem przed
rodzina?

Jeżeli dziecko zdrowie, a rodzina nietolerancyjna, cóż... Jeśli chce urodzić
dziecko to przecież nie musi się przyznawać kto jest ojcem. Chyba, że już
rodzina wie. Wstyd to problem indywidualny i tu nikt raczej nie pomoże.
Jeżeli będzie chciała dokonać aborcji - to nie musi mówić o tym nikomu. Więc
sprawa może się w ogóle nie wydać.

> Jak z nia porozmawiać aby obrała właściwa drogę?

A jaka jest właściwa?

> Proszę nie krytykujcie jej, to chyba wystarczajaca dla niej kara.

Nie takie rzeczy ludzie robią.

Pozdrawiam,
Habeck

P.S. Jeżeli to pomoże to istnieje coś takiego jak:
POLSKI REJESTR WRODZONYCH WAD ROZWOJOWYCH
Katedra i Zakład Genetyki Medycznej AM
ul. Szpitalna 27/33, 60-572 POZNAŃ
tel. (0-61) 849-14-10, 849-13-69, fax. 847-53-94
Tam zadawałbym pytania o wady genetyczne i stopnie pokrewieństwa.

10. Data: 2003-09-10 12:09:51

Od: "Misia" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]

> nie słyszała o antykoncepcji?

Nie ma w 100% skutecznej metody antykoncepcyjnej.
To tak na marginesie.
Misia

Łuska Adama - Wrocław
szpital a klinika z punktu widzenia lekarza
polip w szyjce macicy
Kodeks Etyki Lekarskiej
MACA