Re: Bardzo ważne do ginekologów i psychologów !!!!!

From: "Habeck" <h...@N...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Bardzo ważne do ginekologów i psychologów !!!!!
Date: Wed, 10 Sep 2003 14:07:24 +0200

<ciach>

Nie jestem ani psychologiem, ani ginekologiem. Więc mój głos praktycznie się
nie liczy :).

> Czy sa jakieś badania które mogę wykazać wadę genetyczną miesięcznego
płodu?

Tak. Badania prenatalne. Rozmawiać z ginekologiem. Da skierowanie.

> Jakie moga być (biologiczne) skutki takiego "związku"?
> Z jakimi chorobami powinna się liczyć jeśli zdecyduje się urodzić?

Pytać ginekologa. Wstyd zostawić w domu.
(BTW AFAIK nie ma podstaw do stwierdzenia przestępstwa. Polskie prawo karne
mówi: "Kto dopuszcza się obcowania płciowego z krewnymi w linii prostej,
bratem lub siostrą albo osobą pozostającą w stosunku przysposobienia,
podlega karze pozbawienia wolności od sześciu miesięcy do lat 5." Jeżeli
chodzi o prawo kościelne to pokrewieństwo w takim stopniu stanowi przeszkodę
do zawarcia małżeństwa - gdyby przypadkiem ktoś wpadł na taki "genialny"
pomysł.)

> Czy takie dziecko mozna usunąc "legalnie" w szpitalu czy pozostaje tylko
> prywatny gabinet?

Legalnie gdy będą podstawy (tu choroba genetyczna).

> Sama mam małego maluszka (6 mieisęcy) i widzę jak ona do niego podchodzi,
> wiem
> że aborcja bedzie dla niej strasznym ciosem ale co ze wstydem przed
rodzina?

Jeżeli dziecko zdrowie, a rodzina nietolerancyjna, cóż... Jeśli chce urodzić
dziecko to przecież nie musi się przyznawać kto jest ojcem. Chyba, że już
rodzina wie. Wstyd to problem indywidualny i tu nikt raczej nie pomoże.
Jeżeli będzie chciała dokonać aborcji - to nie musi mówić o tym nikomu. Więc
sprawa może się w ogóle nie wydać.

> Jak z nia porozmawiać aby obrała właściwa drogę?

A jaka jest właściwa?

> Proszę nie krytykujcie jej, to chyba wystarczajaca dla niej kara.

Nie takie rzeczy ludzie robią.

Pozdrawiam,
Habeck

P.S. Jeżeli to pomoże to istnieje coś takiego jak:
POLSKI REJESTR WRODZONYCH WAD ROZWOJOWYCH
Katedra i Zakład Genetyki Medycznej AM
ul. Szpitalna 27/33, 60-572 POZNAŃ
tel. (0-61) 849-14-10, 849-13-69, fax. 847-53-94
Tam zadawałbym pytania o wady genetyczne i stopnie pokrewieństwa.