Re: Bioxetin

From: dradam <x...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Bioxetin
Date: Wed, 01 Jan 2003 22:12:30 -0700

On Wed, 1 Jan 2003 23:33:20 +0000 (UTC), Tinue <t...@w...tlen.pl>
wrote:

>Lepiej nie :-) Je?li czujesz, ?e mo?esz mie? depresj? -- a teraz zim? jest
>taki sezon -- to lepiej id? do psychiatry, bo rodzinni to si? na depresji
>zwykle ?rednio znaj?. Poza tym -- obnie?enie nastroju nie musi oznacza?
>depresji, wi?c mo?e zacz?? Ci? leczy? nie na to, co Ci dolega.

swoja droga chcialbym poslyszec cos na temat tego na czym lekarze
rodzinni w Polsce sie znaja. Bo w toku wielu dyskusji na tej newsgroup
dochodze do wniosku, ze lekarz rodzinny w Polsce to skrzyzowanie
miedzy sekretarka do wydawania skierowan, a strozem do kasy kasy
chorych. Natomiast wcale nie jest w pelnym tego slowa znaczeniu
"lekarzem". Czy sie myle ?

Pytanie to nasuwa mi sie rowniez z innego powodu. Depresja ( zwlaszcza
w postaci "stress related depression" lub "seasonal affective
disorder") jest schorzeniem bardzo pospolitym. I chodzenie do
psychiatry wydaje mi sie nieco porownywalne z uzyciem armaty na
wroble.

A tak przy okazji : osobiscie nie lubie prozacu. Ma on tyle objawow
ubocznych, ze praktycznie biorac go sie nie stosuje. Nie przypominam
sobie abym widzial pacjenta (pacjentke) na tym leku od trzech lat.
Jest tyle nowych, znacznie lepszych srodkow, iz chyba zaden lekarz nie
odwazy sie go tutaj przepisac.

Pracujac rowniez w szpitalu psychiatrycznym nie widzialem, przez ponad
5 lat, aby ktorys z pacjentow byl na nim. Dotyczy to zwlaszcza ludzi
starszych, glownie starszych wiekiem mezczyzn, dla ktorych prozac moze
spowodowac cala mase klopotow.

Pozdrawiam serdecznie

dradam

PS. Bardzo sobie natomiast chwala weterynarze ten lek. I czesto jest
przepisywany tutaj psom. Zwlaszcza jak pies ma tendencje do
nieustannego szczekania. Psy z reguly, potraktowane w ten sposob,
staja sie o wiele bardziej "przyswajalne", nie szczekaja po nocach,
spia elegancko, a i w dzien sa o wiele milsze dla swych wlascicieli (
i sasiadow za sciana).