Biszkopt

11. Data: 2007-04-13 09:22:20

Temat: Re: Biszkopt
Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

nugat ??? na parze?? masz na mysli póżniej mrożony???

piotr

12. Data: 2007-04-14 09:16:18

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

clafoutis <c...@i...pl> napisał(a):

> nugat ??? na parze?? masz na mysli póżniej mrożony???

Mam na myśli nugat robiony mniej więcej tak: http://tnij.org/nugat

Nie robiłam konkretnie wg tego przepisu. Wzięłam któryś z jakiejś książki
kucharskiej, ale zasada robienia była taka sama.

Ania

13. Data: 2007-04-14 09:22:13

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

clafoutis <c...@i...pl> napisał(a):

> no dobra takie wasze doświadczenia moje inne jeszcze nigdy biszkopt nie
> siadł po ubijaniu całych jaj. jak isę zdarzy pierwszy raz dam info.
> niestety wasz sposób wydłuża trochę proces

Niekoniecznie. Przysparza tylko naczyń do mycia ;-) /Żółtka mikserem
recznym, a w tym czasie robot, powiedzmy, stacjonarny, ubija białka./

> czasu na zabawe. pozostane przy swoim . jesli kiedyś będzie okazji
> spróbuję inaczej.

I to jest fajne - kiedy każdy pozostaje przy swoich doświadczeniach. Nie
cierpię sytuacji, gdy ktoś podaje na grupie wypróbowany przez siebie
przepis, mówi, że mu smakowało - i wtedy podnoszą się głosy krytyki: a czemu
dodałeś taką przyprawę a nie inną, trzeba było to czy sio, jak możesz używać
tego czy tamtego - zwłaszcza, gdy podawacz nie pytał, co poprawić.

Co nie wyklucza sytuacji, że "machnę" kiedyś biszkopt w twojej wersji -
tak "na co dzień", jakby co...

Ania

14. Data: 2007-04-14 17:53:09

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:

> [...]
>
> Nie robiłam konkretnie wg tego przepisu. Wzięłam któryś z jakiejś książki
> kucharskiej, ale zasada robienia była taka sama.

witam,

przeczytałem ten przepisik . jakoś mi nie prezypadł do gustu. ale jak to
mówią każdy ma swoje preferencje.

ja robię nugat mrożony i jest po prostu zajebisty dla złamania słodyczy
robię kompot cytrusowy

piotr

15. Data: 2007-04-14 17:59:09

Od: "anka" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

i jest po prostu zajebisty

To znaczy jaki? Mógłbys to wyjaśnić w języku nierynsztokowym?

16. Data: 2007-04-14 18:40:15

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

anka wrote:

> Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
>
> i jest po prostu zajebisty
>
> To znaczy jaki? Mógłbys to wyjaśnić w języku nierynsztokowym?

ok. ubijam białka z cukrem oraz śietanę łączę z krokantem z orzecha
laskoweo i karmelu do formy i do zamrazarki.
reszta czyli dodatki wedlug inwencji.

piotr

17. Data: 2007-04-15 19:29:39

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> Niekoniecznie. Przysparza tylko naczyń do mycia ;-) /Żółtka mikserem
> recznym, a w tym czasie robot, powiedzmy, stacjonarny, ubija białka./

U mnie to o jedno naczynie więcej :-)
Ubijam mikserem najpierw białka, potem resztę skałdników i na koncu dodaję
białka i mieszam łyżką.
No dobra, dochodzi jeszcze łyżka do mieszania :-)

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia

18. Data: 2007-04-23 11:20:33

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Biszkopt - zawsze udany to ubita piana z białek cukru, dodanie żołtek i
> mąki - w takiej kolejności.
> Droga na skróty zawsze niesie ryzyko...

A co Ty wypisujesz? Jakie ryzyko? Jeszcze mi się nie
zdarzyło żeby biszkopt z ubitymi całymi jajkami się nie udał...

Chociaż próbowałam już robić biszkopty na różne sposoby i
fakt jest faktem - biszkopty z całymi jajkami wychodzą jakby
mniej pulchne... Ale jak nie mam czasu i nie chcę za dużo
naczyń brudzić to robię z całych jajek, bo zawsze się udaje,
przynajmniej ten z mojego przepisu.

Biszkopt:
4 jajka
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki

Jajka zmiksować z cukrem do białości ok. 5 minut. Ostrożnie
dosypać mąkę i wymieszać łyżką. Wylać do formy. Piec w temp
180 stopni C około aż nabierze złotawego koloru i zacznie
odstawać od formy. Próbować patyczkiem.

Pozdrawiam
Rablinka

19. Data: 2007-04-23 16:01:20

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

R@blinka <r...@o...eu> napisał(a):

> [...]

> Chociaż próbowałam już robić biszkopty na różne sposoby i
> fakt jest faktem - biszkopty z całymi jajkami wychodzą jakby

Nooo i tuuu pies pogrzebaaaany...

Biszkopt puszystym ma być! ;-)))

Ania

20. Data: 2007-04-24 17:31:27

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Nooo i tuuu pies pogrzebaaaany...
> Biszkopt puszystym ma być! ;-)))

Jest puszysty, ale wydaje mi się że nieco mniej niż te
ubijane oddzielnie i w związku z tym raczej nie polecam na
tort, bo taki za ścisły ten biszkopt wychodzi. Polecam
natomiast jako szybkie ciasto bo np. goście jadą...
Można również dodać posiekane lub zmielone orzechy i wtedy
jest naprawdę super. Albo na wierzchu ułożyć ćwiartki
obranych jabłek i posypać cynamonem, albo trochę połówek
śliwek węgierek albo pokrojony rabarabar... Pycha :-)
Mi się kiedyś zdarzyło przygotowaywać takie ciasto (wersja
orzechowa) godzinę przed przyjazdem gości i nawet zdążyło
ostygnąć a goście byli zachwyceni i nie mogli uwierzyć że to
takie proste ciasto i takie pyszne :-)

DO OSTATNIEJ NOGI
KONIA WORONOHO...
Wielkanoc 2003