Biszkopt

1. Data: 2007-04-12 10:58:38

Temat: Biszkopt
Od: "iza" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy po 10krotnym razie biszkopt wyszedł nie wyrośnięty poddałam się
i zaczełam piec ciasta drożdżowe i kruchą szarlotkę. No ale ile można.
Wię po około 8 latach właśnie wczoraj przekopałam tę grupę za idealnym
przepisem cud na biszkopt. I właśnie w tej sprawie tu piszę.
Dzięęęęękuuuję za przepis który umożliwił mi zrobienie biszkopta który
nie jest zakalcem , jest wyrośnięty pulchny i jestem szczęśliwa
hihi :) Dzięękujję!!!!
Pozwolę sobie zacytować:
Biszkopt, ktory zawsze wychodzi, jesli nic nie zmieni w sposobie
przyrzadzenia:

5 bialek
5 zoltek
2/3 szklanki cukru (165 gr)
1 i 1/4 szklanki maki (200gr)

Rozgrzac piec do 180C/350F przez 15 minut lub dluzej.
24-28 cm tortownice wysmarowac maslem i wysypac maka, nie tarta
bulka.
Ubic bialka mikserem lub trzepaczka, i gdy srednio ubite, dodac
powoli
cukier, ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem, okolo 2
minut. Nadal ciagle ubijajac, dodawac po jednym zoltku, miksujac 10
sekund pomiedzy dodawaniem zoltek Dodac make i delikatnie wymieszac
za
pomoca lyzki, lopatki czy reka, juz bez miksera. Przelac do formy,
piec
az zloty i troszke zacznie odstawac od brzegow, 35-45 minut. Sprawdzic
patyczkiem.
Magdalena Bassett
Dziękuje Pani Magdalenko:)

PS. Wszystkich ktorych choc troche zirytowala skladnia i bledy
orograficzne w moim poscie przepraszam. Iza

2. Data: 2007-04-12 12:13:26

Temat: Re: Biszkopt
Od: "ola" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Biszkopt, ktory zawsze wychodzi, jesli nic nie zmieni w sposobie
przyrzadzenia:

Wszystkie ciasta według przepisów Magdaleny zawsze wychodzą i są
rewelacyjne!!

3. Data: 2007-04-12 12:31:53

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

pozwole sobie wtracić swoje 3 grosze.
zastanawia mnie jedno dlaczego żółtka są dodawane po ubiciu białek. ja
sam ubijam całe jaja i podejrzewam że efekt jest taki sam a mniej pracy.
kilkakrotnie kombinowałem z powolnym dodawaniem cukri itp . okazuje sie
że nie ma to znaczenia. wsypuje cukier i całe jaja od razu mikser i tak
sobie poradzi.
może gdy w grę wchodzi reczna rózga jest trudniej wiec moze wtedy ta
metoda jest lepsza. ubicie całych jaj rózgą jest niezłą mordęgą. a to ze
wzgledu na tłuszcz zawarty w żółtku.

pozdro piotr

4. Data: 2007-04-12 15:52:35

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

clafoutis <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> kilkakrotnie kombinowałem z powolnym dodawaniem cukri itp . okazuje sie
> że nie ma to znaczenia. wsypuje cukier i całe jaja od razu mikser i tak

Nie to, czy sobie poradzi, czy nie - piana z samych białek jest jednak nieco
sztywniejsza i "pianowata", czyż nie? Jeśli się ją po ubiciu zamorduje
miksowaniem przy mieszaniu ciasta, to pewnie różnicy nie ma - można ubić
całe jajka.

Już surowe ciasto z ubijaną pianą z białek wygląda inaczej, niż miksowane z
całych jajek, nie wymaga "podpórki" z proszku do pieczenia. Upieczone też
jest o wiele delikatniejsze.

> może gdy w grę wchodzi reczna rózga jest trudniej wiec moze wtedy ta
> metoda jest lepsza. ubicie całych jaj rózgą jest niezłą mordęgą. a to ze
> wzgledu na tłuszcz zawarty w żółtku.

Ukręcam mikserem żołtka z cukrem. Bez mordęgi.

Ania

5. Data: 2007-04-12 18:06:12

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:

> [...]
> całe jajka.
> teraz tak zrób doświadczenie z pianą na którą wlewasz np olej lub iinny tłuszcz
piana po prostu znika opada itd.
piana żle znosi kontakt z tłuszczem. jest to np bardzo istotne przy
robieniu sufletu.

> Już surowe ciasto z ubijaną pianą z białek wygląda inaczej, niż miksowane z
> całych jajek, nie wymaga "podpórki" z proszku do pieczenia. Upieczone też
> jest o wiele delikatniejsze.

chyba już miałem przyjemność wymienić z tobą poglądy. chyba nie
najlepiej to wyszło ale nieważne. do rzeczy
stawiam głowę przeciw złotówce żeby ubijając całe jajka osiągnę ten sam
efekt. sprawa połaczenia s mąką i dodatkami tjest drugorzędna. zaufaj mi
nie pierwszy raz wkorporowywałem te składniki

> Ukręcam mikserem żołtka z cukrem. Bez mordęgi.

a tutaj miałem co innego na myśli spróbuj rózgą zrobic masę z całych
jajek. przekonasz sie oczym mówiłem.

6. Data: 2007-04-12 23:34:27

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

clafoutis wrote:

> [...]

efekt nie jest taki sam - przetestowalam wielokrotnie przepis na
biszkopt z calymi jajami vs najpierw bialko, potem zoltka, i roznica
jest ogromna. Ten z calych jaj czasem siada, czasem nie, a ten drugi
NIGDY nie siada.

MB

7. Data: 2007-04-13 07:18:21

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

clafoutis <c...@i...pl> napisał(a):

> cz piana po prostu znika opada itd.
> piana żle znosi kontakt z tłuszczem. jest to np bardzo istotne przy
> robieniu sufletu.

W biszkopcie jest tylko tyle tłuszczu, co w żółtkach - a to jednak nie
olej... I uwierz, piana dobrze /tzn. delikatnie i na samym końcu procesu
przygotowywania ciasta/ wmieszana do biszkoptowego ciasta wcale nie opada.

> chyba już miałem przyjemność wymienić z tobą poglądy.

Miałeś ;-)

> chyba nie
> najlepiej to wyszło ale nieważne.

Nie wyszło. Nieważne ;-)

> [...]
> efekt. sprawa połaczenia s mąką i dodatkami tjest drugorzędna. zaufaj mi
> nie pierwszy raz wkorporowywałem te składniki

A ja robiłam nie raz ciasta z jajek ubijanych w całości - i biszkopty wg
klasycznej metody. Jest różnica.

> a tutaj miałem co innego na myśli spróbuj rózgą zrobic masę z całych
> jajek. przekonasz sie oczym mówiłem.

Masa - masą. To pikuś. Kiedyś ubijałam nugat na parze. Rózga pooszła w
drabiazgi. Nie wspomnę o bolącej ręce. Pierwszy i ostatni to był raz - tym
bardziej, że robiłam nugat raczej z ciekawości niż łakomstwa. Rodzinka za
tak słodkimi słodkościami nie przepada i znów musiałam prawie cały zjeść
sama... ;-) Tak więc - nugat odpuszczam...

Ania

8. Data: 2007-04-13 07:36:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@g...pl> wrote in message

Witaj Aniu!

Biszkopt - zawsze udany to ubita piana z białek cukru, dodanie żołtek i
mąki - w takiej kolejności. Droga na skróty zawsze niesie ryzyko...

Pozdrawiam!
Panslavista

9. Data: 2007-04-13 07:45:28

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał(a):

> Biszkopt - zawsze udany to ubita piana z białek cukru, dodanie żołtek i
> mąki - w takiej kolejności. Droga na skróty zawsze niesie ryzyko...

Masz rację - skróciłam myślowo... ;-)

Piana dodana "na końcu" - tzn. najpierw odważona i przesiana mąka, potem
utarte żółtka, i dopiero wtedy bita piana i mieszane składniki, oczywiście.

Ania

10. Data: 2007-04-13 09:20:50

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> biszkopt z calymi jajami vs najpierw bialko, potem zoltka, i roznica
> jest ogromna. Ten z calych jaj czasem siada, czasem nie, a ten drugi

no dobra takie wasze doświadczenia moje inne jeszcze nigdy biszkopt nie
siadł po ubijaniu całych jaj. jak isę zdarzy pierwszy raz dam info.
niestety wasz sposób wydłuża trochę proces a ja mam zazwyczaj zbyt mało
czasu na zabawe. pozostane przy swoim . jesli kiedyś będzie okazji
spróbuję inaczej.

piotr

DO OSTATNIEJ NOGI
KONIA WORONOHO...