Blacha z piekarnika a pizza - pyt. techniczne

1. Data: 2005-03-18 07:46:43

Temat: Blacha z piekarnika a pizza - pyt. techniczne
Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piekł ktoś pizzę na blasze z piekarnika?
Chciałabym upiec jedną dużą pizzę, ale obawiam się,że mi się przyklei do
blachy i będę musiała ją odskrobywać łopatką.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-03-18 08:24:38

Temat: Re: Blacha z piekarnika a pizza - pyt. techniczne
Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> Piekł ktoś pizzę na blasze z piekarnika?
> Chciałabym upiec jedną dużą pizzę, ale obawiam się,że mi się przyklei do
> blachy i będę musiała ją odskrobywać łopatką.

Użyj papieru do pieczenia. Sprawdza się o wiele lepiej niż folia aluminiowa.

--
pozdrawiam, misiczka

Nie stawiaj sprawy na ostrzu noża, bo możesz ją zarżnąć
http://www.misiczka.com

1. Data: 2005-03-18 08:24:42

Od: "Andrzej Podraza" <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic takiego sie nie zdarzy, pamietaj tylko zeby blache wysmarowac oliwą/
olejem.

Pozdrawiam
Andrzej

1. Data: 2005-03-18 08:33:47

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> Piekł ktoś pizzę na blasze z piekarnika?

Piekłam, tylko blachę smaruję oliwą. Nic nie przywiera :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2005-03-18 08:34:17

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Podraza" <a...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> Nic takiego sie nie zdarzy, pamietaj tylko zeby blache wysmarowac oliwą/
> olejem.

Aha, ok, dzięki. Moje foremki do pizzy chyba się lekko zuzyły i a
satysfakcjonujących mnie jeszcze nie znalazłam w marketach.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-03-18 08:48:23

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Blaszkę obsmarować cienko masłem (margaryną) i lekko oprószyć bułką
tartą.
2. Użyć papieru do pieczenia (czysto, szybko i niezawodnie)

1. Data: 2005-03-18 09:31:56

Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

"cherokee" <c...@n...o2.pl> nakibordził(a):

> Piekł ktoś pizzę na blasze z piekarnika?
> Chciałabym upiec jedną dużą pizzę, ale obawiam się,że mi się przyklei do
> blachy i będę musiała ją odskrobywać łopatką.

Ostatnio piekłem pizzę z przepisu (mniej więcej) znalezionego gdzieś w
Internecie. Nie pamiętam strony, ale był tam opisany sposób pieczenia:

"Na spód piekarnika należy połozyć do góry nogami blachę do pieczenia,
najlepiej jakąś w miarę grubą. Następnie rozgrzewamy piekarnik (okolo 20
minut) do temp. conajmniej 250 stopni.
Kiedy temperatura jest odpowiednia pizzę wkładamy do piekarnika.
Bezpośrednio na odwróconą blachę lub po prostu na innej (najlepiej cienkiej)
blaszce.
Piec należy od 9 do 12 minut w zależnosci od tego, jakie składniki znajdują
się na wierzchu i jak grube jest ciasto.
Wysoka temperatura pieczenia (>250) to warunek uzyskania pizzy podobnej jak
w pizzerii."

Dodam jeszcze, że nie używałem żadnej oliwy, papieru itd. Po prostu
podsypałem mąką i upiekłem. Nic nie przywarło - wyszła świetna :o)

--
Kamil 'Raczek' Raczyński ----> http://kamil.b7net.pl/
Co Usenetowicz wiedzieć powinien: http://evil.pl/pip/

1. Data: 2005-03-18 11:13:51

Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamil Raczynski" <r...@r...yupe.net> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Dodam jeszcze, że nie używałem żadnej oliwy, papieru itd. Po prostu
> podsypałem mąką i upiekłem. Nic nie przywarło - wyszła świetna

he, a ja mam piekarnik elektryczny włoskiej firmy ariston. jest m.in.
funkcja pieczenia pizzy (niby wiecej ciepła z dołu i inne bajery).
no niestety jestem tym rozczarowany, bo wcześniej robiłem w zwykłym
piekarniku (góra, dół max. temp.) i było ok, a z tą opcją pizza była twarda
ja szlag. muszę jeszcze pokombinować z wysokością, ale coś nie mam na razie
do tego zdrowia.
a może któś ma z tym jakieś doswiadczenie?

1. Data: 2005-03-18 11:26:09

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mlk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> no niestety jestem tym rozczarowany, bo wcześniej robiłem w zwykłym
> piekarniku (góra, dół max. temp.) i było ok, a z tą opcją pizza była

Ja tez mam od niedawna piekarnik elektryczny i musze piec pizzę w wyzszej
temperaturze niz w gazowym.
Nie mam funkcji pizza, ale włączam funkcję grill pod koniec pieczenia i
bardzo fajnie spieka mi ser od góry.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-03-18 17:36:51

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

cherokee wrote:
> Piekł ktoś pizzę na blasze z piekarnika?
> Chciałabym upiec jedną dużą pizzę, ale obawiam się,że mi się przyklei do
> blachy i będę musiała ją odskrobywać łopatką.

zawsze robięna blasze i problemów nie ma. Blacha lekko olejem
posmarowana, no i olej w cieście też jest.

Waldek

Sernik Joli L-L
na kolacje
Re: http://www.cooking.pl