Blat w łazience - czym polakierować.

1. Data: 2008-10-15 09:18:52

Temat: Blat w łazience - czym polakierować.
Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Przymierzam się do wykonania blatu pod umywalkę w łazience z merbau i mam
problem jaki lakier wybrać aby po malowaniu była wyczuwalna struktura drewna
a całość nie zlazła po krótkim czasie uzytkowania.
Może polecicie jakiegoś producenta albo rodzaj lakieru, który warto
zastosować ?

Pozdrawiam.

Gejzero

2. Data: 2008-10-15 13:48:42

Temat: Re: Blat w łazience - czym polakierować.
Od: Artur ERZET <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Paź, 11:18, "Gejzero" <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> a całość nie zlazła po krótkim czasie uzytkowania.
> Może polecicie jakiegoś producenta albo rodzaj lakieru, który warto

użyj oleju najlepiej jakiegoś zewnętrznego, oleje są jednak lepszymi
impregnatami

3. Data: 2008-10-15 20:22:23

Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur ERZET wrote:

> użyj oleju najlepiej jakiegoś zewnętrznego, oleje są jednak lepszymi
> impregnatami

Tylko tak się składa że kiedy dzwoniłem do hurtowni z zapytaniem o
dostępność tego blatu. To porozmawiałem sobie troche z gosciem ze sprzedaży
i radził jednak żeby do lazienki polakierować a nie impregnować olejem.
Również czytałem opinie na jakimś forum że na olejowanym strasznie widać
plamy po wodzie i trzeba je szybko wycierac. Także skłaniam sie ku
lakierowi, tylko musi byc odpowiedni i tu jest pies pogrzebany ;)

Gejzero

4. Data: 2008-10-16 08:44:11

Od: Artur ERZET <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Paź, 22:22, "Gejzero" <g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> plamy po wodzie i trzeba je szybko wycierac. Także skłaniam sie ku
> lakierowi, tylko musi byc odpowiedni i tu jest pies pogrzebany ;)

ok proponuje porozmawiać np DLH lub Kislem wykańczamy blaty olejem
eukuli "do podłóg" i nikt nie narzeka :-)

5. Data: 2008-10-18 11:52:06

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Gejzero pisze:

> [...]
> dostępność tego blatu. To porozmawiałem sobie troche z gosciem ze
> sprzedaży i radził jednak żeby do lazienki polakierować a nie

Bo nie ma pojęcia o olejowaniu.

> Również czytałem opinie na jakimś forum że na olejowanym strasznie widać
> plamy po wodzie i trzeba je szybko wycierac. Także skłaniam sie ku
> lakierowi, tylko musi byc odpowiedni i tu jest pies pogrzebany ;)

Pod lakierem schowa Ci się cała struktura drewna. Najlepiej byłoby blat
olejować na gorąco w kąpieli, ale raczej nie znajdziesz wykonawcy.
Rozejrzyj się za olejami utwardzanymi chemicznie, są takie do podłóg -
np. Pallmann Magic Oil 2K.

W domu mam podłogę merbau olejowaną właśnie tym olejem, natomiast
parapety merbau lakierowane. Lakierowałem z obawy o wodoodporność
powłoki olejowej, teraz wiem że zrobiłem błąd. Po czasie okazało się że
woda na podłodze nie zostawia śladu, za to na parapetach wystarczy
przesunąć ceramiczną doniczkę by pojawiły się rysy które trudno usunąć.
Podłoga olejowana też się rysuje, ale z racji innego rodzaju powłoki
olejowej wystarczy przetarcie szmatką i nie ma śladu.

Plamy po wodzie pojawiają się na drewnie olejowanym powierzchniowo
zwykłymi olejami do podłóg. One w pełni utwardzają się w ciągu kilku
miesięcy i do czasu utwardzenia są wrażliwe na wodę i wszelkie
zanieczyszczenia. Jedyna zaleta tych olejów to cena - wielokrotnie
mniejsza niż olejów utwardzanych chemicznie. Minusem olejów utwardzanych
chemicznie jest też szybkie gęstnienie, co utrudnia ich nałożenie a to
podnosi cenę wykonania takiej podłogi; olej po zmieszaniu z utwardzaczem
już po 30 minutach zamienia się w kisiel. Za to już po dwóch dniach
podłoga nadaje się do normalnej eksploatacji.

Ja w łazience nie zdecydowałem się jednak na drewno i Tobie też nie
polecam, nawet merbau. Wybrałem blat MDF, w niego wpuszczona jest
umywalka. Przeważyła funkcjonalność, trwałość i łatwość konserwacji.

Sebcio

6. Data: 2008-10-19 19:16:43

Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebcio wrote:

> Bo nie ma pojęcia o olejowaniu.

Tu nie będzę dyskutował bo nie znam gościa i nie wiem jak dogłębną ma
wiedzę.

> [...]
> blat olejować na gorąco w kąpieli, ale raczej nie znajdziesz
> wykonawcy. Rozejrzyj się za olejami utwardzanymi chemicznie, są takie

Cena lekko mówiąc powalila mnie z nóg ;) litr oleju prawie tak drogi jak
cały mój blat ;/

A jaką strukturę ma powierzchnia po tym oleju ?

Lakier lakierowi nie równy, mój szef ma lakierowany blat w łzience z merabu
i jest "przecudowny" czuć strukturę drewna i od roku użytkowania nie ma
żadnych niepokojących śladów. Jedno co przemawia za olejem to łatwa
możliwość regeneracji części powierzchni. Jednak opinie jakie ludzie
zamieszczają w necie na temat ych środków są tak różne że nie można
wyciągnąć jednożnacznych wniosków.

> [...]
> polecam, nawet merbau. Wybrałem blat MDF, w niego wpuszczona jest
> umywalka. Przeważyła funkcjonalność, trwałość i łatwość konserwacji.

Blat już jest kupiony i napewno on będzie zamontowany tylko zostaje kwestja
powłoki ochronnej.

Gejzero.

Pytanie o kafelki i silikon
duże zakupy - pralka, lodówka, zmywarka...
Re: Zły cug w kominie wentylacyjnym
Piekarnik - Electrolux czy Teka?
Lodówki Sharp z serii SJ-F - ma ktoś?