Re: Blat w łazience - czym polakierować.

From: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Blat w łazience - czym polakierować.
Date: Sun, 19 Oct 2008 21:16:43 +0200

Sebcio wrote:

> Bo nie ma pojęcia o olejowaniu.

Tu nie będzę dyskutował bo nie znam gościa i nie wiem jak dogłębną ma
wiedzę.

> Pod lakierem schowa Ci się cała struktura drewna. Najlepiej byłoby
> blat olejować na gorąco w kąpieli, ale raczej nie znajdziesz
> wykonawcy. Rozejrzyj się za olejami utwardzanymi chemicznie, są takie
> do podłóg - np. Pallmann Magic Oil 2K.

Cena lekko mówiąc powalila mnie z nóg ;) litr oleju prawie tak drogi jak
cały mój blat ;/

A jaką strukturę ma powierzchnia po tym oleju ?

Lakier lakierowi nie równy, mój szef ma lakierowany blat w łzience z merabu
i jest "przecudowny" czuć strukturę drewna i od roku użytkowania nie ma
żadnych niepokojących śladów. Jedno co przemawia za olejem to łatwa
możliwość regeneracji części powierzchni. Jednak opinie jakie ludzie
zamieszczają w necie na temat ych środków są tak różne że nie można
wyciągnąć jednożnacznych wniosków.

> [...]
> mniejsza niż olejów utwardzanych chemicznie. Minusem olejów
> utwardzanych chemicznie jest też szybkie gęstnienie, co utrudnia ich
> nałożenie a to podnosi cenę wykonania takiej podłogi; olej po
> zmieszaniu z utwardzaczem już po 30 minutach zamienia się w kisiel.
> Za to już po dwóch dniach podłoga nadaje się do normalnej
> eksploatacji.
> Ja w łazience nie zdecydowałem się jednak na drewno i Tobie też nie
> polecam, nawet merbau. Wybrałem blat MDF, w niego wpuszczona jest
> umywalka. Przeważyła funkcjonalność, trwałość i łatwość konserwacji.

Blat już jest kupiony i napewno on będzie zamontowany tylko zostaje kwestja
powłoki ochronnej.

Gejzero.