Re: Boiler czy wymiennik ?

From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
Subject: Re: Boiler czy wymiennik ?
Date: Sun, 25 Jul 2010 06:17:41 -0700 (PDT)

On 25 Lip, 14:29, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> Moim zdaniem jak najbardziej. Koszt pozyskania kilowatogodziny energii z
> węgla/ekogroszku - jak kto woli :-), przy obecnych cenach, wynosi ok
> 13-15 groszy, a koszt kilowatogodziny prądu elektrycznego w normalnej
> taryfie jakieś 45 - 50 groszy i... chyba cokolwiek taniej w nocnej -
> bodajże ok 30 gr i jednocześnie znacznie drożej w dziennej, jak używasz
> dwutaryfowego licznika. Nie masz jednoznacznej gwarancji na to, że
> właśnie w czasie, kiedy będziesz miał droższy prąd nie będziesz
> potrzebował sobie zagrzać wody w bojlerze. Z tego co piszesz, tak
> [...]

Tyle że no właśnie ...

Jeśli będzie ogrzewanie piecem , to piec będzie chodził 24 godziny na
dobę. Będzie grzał wodę także wtedy gdy nie będzie ona zupełnie
potrzebna.

Z tego co czytałem Boiler 80W z grzałką 1kW potrzebuje 2 godzin aby
zagrzać wodę.

Miałbym licznik dwutaryfowy więc w godzinach 22.00-6.00 jak i
13.00-15.00 płaciłbym za prąd mniej.

Mi ciepła woda w większości potrzebna jest rano i wieczorem.
W czasie dnia i tak nikogo w domu nie będzie ...

Wyliczyłem sobie że dziennie zużyłbym 4kW na ogrzanie 160l wody (od
13:00 do 15.00) i od np. 22.00-24.00 (czyli 2 grzanie po 80L)

Policzyłem sobie że w taryfie nocno-weekendowej (Energa) licząc
zużycie 4KW dziennie zużyłbym w ciągu miesiąca 120KW.
Gdybym zużywał prąd tylko w taryfie nocnej to zapłaciłbym łącznie
42,47zł miesięcznie za ciepłą wodę ...

Z tego co się orientowalem to ogrzewanie wody za pomocą pieca to około
200-300kg ekogroszku czyli (0,3 x 850zl) = 255zł ...

Więc dużo więcej i trzeba się namęczyć łopatą ...

Tyle czy ktokolwiek robił takie porównania czy czy woda nie grzana
tyle godzin nadal będzie ciepla ?

Po prostu nie wiem czy to jest "ekonomicznie" aby piec działałał
nonstop nawet jak nie będzie potrzeby ciepłej wody ..