Re: Bolace Piersi - co to ?

From: "Mermaind" <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Bolace Piersi - co to ?
Date: Wed, 20 Apr 2005 23:35:12 +0200
Sender: j...@o...pl@gw-1.ib.tcz.pl

Użytkownik "Femme" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
news:d46gof$gid$1@news.onet.pl...
> Przeciez owulacja to chyba wlasnie te dni plodne??? W tych dniach w
> polowie cyklu kobieta jest plodna. Czym sie rozni owulacja od dni
plodnych?

Owulacja to uwolnienie jajeczka. Kobieta jest płodna na kilka dni wcześniej,
ze względu na długi czas życia plemników w sprzyjającym środowisku (3 do 5
dni). Jest również płodna przez jakiś czas po owulacji ze względu na czas
życia komórki jajowej + ewentualność powtórnej owulacji (w ciągu 24 godzin).

> Bo są. Przeciez wystarczy male przeziebienie, podwyzszona temperatura i
> wszystko bierze w leb, wszystko sie pomyli.

Jeśli to napisałaś, to znaczy, że za bardzo nie masz doświadczenia w
metodach naturalnych :) Zapewniam, nie raz byłam przeziębiona i jakoś nie
miałam problemów interpretacyjnych. No - dwa razy miałam. Przeziębiłam się
dokładnie w dniu, w którym spodziewałam się skoku. I był - nie wiedziałam
tylko z jakiego powodu. Po trzech dniach wszystko się wyjaśniło - owulacja
była. W drugim przypadku temperatura poranna mi nie wzrosła, a owulację
miałam przesuniętą o tydzień. A jak mam gorczkę 38 stopni to wiem, że to nie
od owulacji ;)

>I ciaza... A prezerwatywa
> nie zawiedzie, gdy jestes zaziebiona (chyba, ze peknie, albo inny wypadek)

Widzisz, też zawiedzie ;) Nie ma 100% metod ;)

> To, ze dni plodne sa w polowie cyklu? I to nie jeden

To zbytnie uproszczenie. Owulacja odbywa się _zazwyczaj_ na 14 dni przed
końcem cyklu (niektóre kobiety mają tę fazę krótszą, może też być odrobinę
przedłużona).

Ja mam cykle od 31 dni do (zdarzało się) 40. Owulację mam zwykle 14 dni od
końca cyklu: czyli odpowiednie w 17-tym (a nie 15-tym) i 26-tym (a nie
20-tym). Przy czym jak jestem w środku cyklu, to nie wiem, czy jest
"normalny" 32-dniowy, czy się przedłuży.

Podaję linki:
www.npr.prolife.pl (metoda tu opisana jest uznawana za najskuteczniejszą)
http://www.lmm.pl/npr/index.html

Ale od razu dodaję, że "ideologii" nie trawię i nie czytam ;)
Ja uczyłam się z podręcznika Kippley'ów "Naturalne Planowanie Rodziny"

Pozdrawiam
Jola