Re: Brak ukończonych studiów wyższych

From: XL <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Brak ukończonych studiów wyższych
Date: Sat, 6 Mar 2010 23:25:51 +0100

Dnia Sat, 06 Mar 2010 23:12:51 +0100, medea napisał(a):

> Ale przywołałaś tutaj konkretnego bohatera filmowego, który akurat nie
> był typowym traktorzystą. Wyjątki się trafiają, sztuką jest je zauważać.

Był po prostu ambitny i coś ze sobą robił. Generalnie obraz jego środowiska
z tych czasów to jedna tragedia: wóda, wóda i jeszcze raz wóda oraz brak
perspektyw.

A weźmy np postać (także bezpośrednio wiejskiego pochodzenia) Andrzeja
(męża Basi) z serialu "Dom": pomimo niewątpliwych ambicji i miłości do żony
jawi się jako typ wysoce nieciekawy - tacy po wojnie najłatwiej awansowali
społecznie i zawodowo w ludowej Polsce.
Natomiast dalsze losy kariery i postaci oraz malżeństwa Leszka w serialu
"Daleko od szosy" nie są ukazane. A najbardziej prawdopodobna wersja to
własnie bezwzgledne karierowiczostwo czyli za wszelką cenę dochrapywanie
się kolejnych awansów oraz poglebianie się różnic społecznych,
psychologicznych i światopoglądowych między nim i żoną w miarę trwania
małżeństwa - i o tym mówię, przytaczając przykłady nieszczesliwych
małżeństw koleżanek MŚK.

--

Ikselka.