Re: Brawo, Węgrzy!

Data: 2020-04-03 02:03:02
Temat: Re: Brawo, Węgrzy!
Od: Izaura <d...@d...net>

On 2020-04-03 01:46, Jakub A. Krzewicki wrote:
> [...]
publiczna powinna się cieszyć, bo ich paskudna strona polega na tym, że są rządem z
założenia niereprezentatywnym i generalnie nie liczącym się z ludźmi. W przejściowych
okolicznościach rządy "silnej ręki" stanowią oczywiste "zło konieczne" do (zaledwie)
tolerowania ze względu na chwilową użyteczność, ale oby trwały one jak najkrócej.
Każdy kto myśli o przedłużaniu w nieskończoność jakiejkolwiek innej dyktatury niż
dyktatura mody, wkłada swoją cegiełkę w próby stopniowej odbudowy dawno zarzuconej
koszmarnej instytucji niewolnictwa.

jest fe! Uniemożliwia co bystrzejszym obejście ograniczeń klasowych i zagłosowanie
nogami tam gdzie można trafić na legalnego liftera / promotora umożliwiającego awans
społeczny etc. Wyobraź sobie inteligentnego ambitnego młodego mieszkańca pipidówki,
którego gnoi zazdrosny proboszcz i nie chce mu dać przepustki do wymarzonej akademii,
takie historie działy się nie tylko w średniowieczu, ale jeszcze niedawno w Irlandii
i zdecydowanie nie były dobre.

rozdawał na studiach granty i stypendia. Była okazja dla bystrych porobić magisterki,
doktoraty, habilitacje... Gdyby był inny milioner i miał przeciwne poglądy do
węgierskiego Jurka, to oczywiście kształciliby się na inną modłę i mielibyśmy np.
Nouvelle Droite zamiast marksistów. Ludzie o wyższym ilorazie inteligencji zawsze
będą szukać, jak się tutaj wymigać od pracy w jednej brygadzie z nizinami społecznymi
i zapuścić w system ssawki.

> Nie bardzo podoba mi się - właśnie jako system, który nie pozwoliłby Harry'emu
Potterowi na ucieczkę od Dursleyów do Hogwarts.

no wlasnie... bo Vernon Dursley, to Mugol...

Gdy idee Hogwardu zdobyly szerokie uznanie w Swiecie, pojawil sie ruch
mugolski.