Budyń

1. Data: 2018-11-14 04:18:46

Temat: Budyń
Od: "J...@w...pl" <7...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pierwszy raz od lat kupiłam budyń,dużej,znanej firmy.
Ugotowałam ten budyń i....co za świństwo.
Wyszło coś zupełnie bez smaku, bez charakterystecznego dla budyniu zapachu, bez
lekkiego kremowego zabarwienia charakterystycznego dla budyniu śmietankowego jaki
znam z przed lat.
Najgorsze że to coś w garnku wogóle nie było budyniem jaki znam.

Gdybym nie wiedziała co wrzuciłam do gara to powiedziała bym,że ktoś bardzo chory
wycharkał się do gara, bo to świństwo ciagnęło się jak flegma.

Będę wdzięczna za poradę jaka firma produkuje prawdziwy jak kiedyś budyń, a nie
sproszkowaną flegmę?

2. Data: 2018-11-14 11:09:57

Temat: Re: Budyń
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-14 o 04:18, J...@w...pl pisze:
> [...]
wycharkał się do gara, bo to świństwo ciagnęło się jak flegma.

> Będę wdzięczna za poradę jaka firma produkuje prawdziwy jak kiedyś budyń, a nie

A jakby tak ugotować zwykły domowy budyń (naturalnie nie mówię o
naturalnych budyniach np z móżdżku, mus z polędwicy, gotowanych w
formach budyniowych)
podstawowy przepis tzw. baza
pół litra mleka
2 żółtka.
2-3 łyżki cukru.
1 łyżka mąki ziemniaczanej.
1-1,5 łyżki mąki pszennej.
cukier wanilinowy lub wanilia skrobana z pół laski
no i dodatki jakie sobie zamarzysz...

pozdr
Stefan

3. Data: 2018-11-14 14:10:54

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.11.2018 o 11:09, stefan pisze:

> [...]
> 1 łyżka mąki ziemniaczanej.
> 1-1,5 łyżki mąki pszennej.
> cukier wanilinowy lub wanilia skrobana z pół laski

Można nawet dodać trochę masła. Albo w ogóle ugotować ten budyń na
śmietance zamiast na mleku.

Ewa

4. Data: 2018-11-14 18:45:07

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Budyń jest budyniem i budyniem, czyli mleczną papką zostanie.
Po pierwsze żadziej rub budyń.
Po drugie nie kupuj śmietankowego, lepszy waniliowy.
Po tszecie podawaj np z wiśniami.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

5. Data: 2018-11-14 19:44:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

J...@w...pl <7...@g...com> wrote:
> [...]
>
> Gdybym nie wiedziała co wrzuciłam do gara to powiedziała bym,że ktoś
> bardzo chory wycharkał się do gara, bo to świństwo ciagnęło się jak flegma.

Tak, Oetker od kilku lat robi szarawy, flegmowaty, galaretowaty glut. Nie
ma co ukrywać nazwy firmy.
Uzywałam ich budyniu do ciast, MŚK lubi(ł) budyń jako budyń. Po kilku
próbach (a nuż akurat partia nieudana?) już nie kupuję ich budyniu wcale.

--
XL

6. Data: 2018-11-14 19:48:50

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-14 o 18:45, Stokrotka pisze:
> Budyń jest budyniem i budyniem, czyli mleczną papką zostanie.
> Po pierwsze żadziej rub budyń.
> Po drugie nie kupuj śmietankowego, lepszy waniliowy.
> Po tszecie podawaj np z wiśniami.

Oj, biednaś ty, biedna
Pierwszy z brzegu przepis na budyń (taki prawdziwy, gotowany w formie)wg
Kuchni krakowskiej gospodyni Lwów 1912
BUDYŃ MIĘSNY
Składniki:
200g cielęciny
200g wołowiny (bez kości)
2łyżki mleka
2jaja
2bułki
1łyżka posiekanej natki pietruszki
tłuszcz
bułka tarta
sól
Sposób przygotowania:
Mięso zalać osoloną wodą i ugotować po czym odcedzić pokroić na mniejsze
kawałki i zemleć razem z cielęciną. Po czym dodać namoczoną w mleku i
odciśniętą bułką, żółtka oraz posiekaną natkę pietruszki.
Całość dokładnie wmieszać i doprawić do smaku solą i na koniec dodać
białka ubite na sztywną pianę, delikatnie połączyć.
Formę wysmarować tłuszczem i obsypać bułką tartą, rozłożyć w niej mięsną
masę i gotować na parze.
a tutaj więcej
http://www.przepisy.rzeszow.pl/content/og%C3%B3lne-w
skaz%C3%B3wki-przyrz%C4%85dzanie-budyni%C3%B3w
pozdr
Stefan

7. Data: 2018-11-14 23:27:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> Uzywałam ich budyniu do ciast, MŚK lubi(ł) budyń jako budyń. Po kilku
> próbach (a nuż akurat partia nieudana?) już nie kupuję ich budyniu wcale.

Iwogletosesamabudyńzrobięgdybędziepotrzeba.

--
XL

Kilkuletnie jabłka w sklepach!
To.