Re: Budyń

From: stefan <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Budyń
Date: Wed, 14 Nov 2018 11:09:57 +0100

W dniu 2018-11-14 o 04:18, J...@w...pl pisze:
> Pierwszy raz od lat kupiłam budyń,dużej,znanej firmy.
> Ugotowałam ten budyń i....co za świństwo.
> Wyszło coś zupełnie bez smaku, bez charakterystecznego dla budyniu zapachu, bez
lekkiego kremowego zabarwienia charakterystycznego dla budyniu śmietankowego jaki
znam z przed lat.
> Najgorsze że to coś w garnku wogóle nie było budyniem jaki znam.
>
> Gdybym nie wiedziała co wrzuciłam do gara to powiedziała bym,że ktoś bardzo chory
wycharkał się do gara, bo to świństwo ciagnęło się jak flegma.

> Będę wdzięczna za poradę jaka firma produkuje prawdziwy jak kiedyś budyń, a nie
sproszkowaną flegmę?

A jakby tak ugotować zwykły domowy budyń (naturalnie nie mówię o
naturalnych budyniach np z móżdżku, mus z polędwicy, gotowanych w
formach budyniowych)
podstawowy przepis tzw. baza
pół litra mleka
2 żółtka.
2-3 łyżki cukru.
1 łyżka mąki ziemniaczanej.
1-1,5 łyżki mąki pszennej.
cukier wanilinowy lub wanilia skrobana z pół laski
no i dodatki jakie sobie zamarzysz...

pozdr
Stefan