Bywalcom restauracji - bawcie się dobrze ;)

21. Data: 2009-06-05 20:05:20

Temat: Re: Bywalcom restauracji - bawcie się dobrze ;)
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> [...]
> wniosku kiedyś. Gastronomia w Polsce stoi na żenująco niskim poziomie.
> Oczywiście są restauracje, w których można dobrze zjeść, ale zwykle są
> bardzo drogie. Nie ma jednak takiego przełożenia, że jak drogo, to na
> pewno dobrze. Bardzo trudno znaleźć natomiast miejsce, gdzie można zjeść
> w normalnej cenie, bez fajerwerków i zadęcia, ale dobrze. Myślę, że
> warto by zrobić, o ile jeszcze nie ma czegoś takiego, jakąś stronę www,
> na której klienci wpisywaliby swoje oceny. Coś takiego, jak istniejąca
> strona z ocenami hoteli na całym świecie, to IMHO świetna sprawa.

http://www.gastronauci.pl/
Taka strona już istnieje. Chociaż niekoniecznie zgadzam się z różnymi
opiniami o restauracjach, w których byłam. We Wrocławiu nigdy się nie
zawiodłam na Mercado, ale opinie o nim średnie.

--

Paulinka

22. Data: 2009-06-05 20:09:23

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka pisze:

> http://www.gastronauci.pl/

O! Nie wiedziałam, dzięki.

Ewa

23. Data: 2009-06-06 05:17:35

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> [...]
> wniosku kiedyś. Gastronomia w Polsce stoi na żenująco niskim poziomie.
> Oczywiście są restauracje, w których można dobrze zjeść, ale zwykle są

Są i tańsze, ale trzeba o nich wiedzieć (samemu sprawdzić, albo ktoś
poleci). Czasem dobre knajpki bywają całkiem niepozorne, jednak nie
wiedząc o nich trudno tam trafić. Przydatne jest CB radio, będąc w
jakimś obcym rejonie można spytać, gdzie się dobrze jada, zawsze to
lepsze, niż szukanie w ciemno.

>Nie ma jednak takiego przełożenia, że jak drogo, to na
> pewno dobrze.

Tak! Zdarza się, że jest drogo i paskudnie. Restauracje nieraz znacznie
obniżają loty i można nieźle się przejechać na ich dobrej dawnej opinii.

> Coś takiego, jak istniejąca
> strona z ocenami hoteli na całym świecie, to IMHO świetna sprawa.

Masz na myśli http://www.zoover.pl/? Jest dość wiarygodny, ale mają tam
niewielki wybór i przeważnie wielkich hoteli. Jeśli znasz jakieś inne
strony w tym stylu, proszę o polecenie. Zwykle planując włóczęgę nie
rezerwujemy wcześniej hoteli, bo mamy wymyślone miejsca docelowe i
jakieś trasy ogólne, które na miejscu korygujemy, w zależności od tego,
co się spodoba, niekiedy jednak korzystamy z bookingu, kierując się
opiniami na temat jakości/cen. Inna rzecz, ze kuchnie hotelowe są często
najmniej ciekawe, a już hotele sieciowe warto omijać z daleka.
Najchętniej jadamy w miejscach, gdzie spotykają się na posiłkach
miejscowi. Najprzyjemniej poznaje się wtedy lokalną kuchnię i obyczaje.
O ile to sprawdza się poza granicami, to w kraju wracamy do pktu
wyjścia: w Polsce prawie nie ma miejsc, gdzie przychodziliby ludzie
normalnie zjeść dobry obiad. Normalnie, tzn. nie byłaby to impreza od
wielkiego dzwonu, ani konieczność typu kierowca w trasie.
Kawiarnie (i śniadania w nich) to osobna śpiewka.
--
BBjk
http://bajarka.fotolog.pl/

24. Data: 2009-06-06 19:45:53

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Masz na myśli http://www.zoover.pl/? Jest dość wiarygodny, ale mają tam
> niewielki wybór i przeważnie wielkich hoteli. Jeśli znasz jakieś inne
> strony w tym stylu, proszę o polecenie.

Mam na myśli stronę:

http://www.holidaycheck.com/#

Tam jednak też znajdziesz głównie duże turystyczne hotele.

Ewa

25. Data: 2009-06-06 19:47:20

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

A z innej beczki. Może masz do polecenia jakieś fajne miejsce w Toskanii
blisko morza?

Ewa

26. Data: 2009-06-07 05:01:12

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:
> A z innej beczki. Może masz do polecenia jakieś fajne miejsce w Toskanii
> blisko morza?

Jasne! Napiszę na priv, ok?
--
Bbjk

27. Data: 2009-06-07 07:09:50

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:
> Jasne! Napiszę na priv, ok?

Oczywiście! Z góry dzięki! :)

Ewa

28. Data: 2009-06-08 22:02:41

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> jeśli nie umiesz rozpoznać pewnych symptomów, to nic złego. Złe jest
> natomiast silenie się na "ironię" i złośliwość przy każdej okazji i bez
> niej

niekulinarnie się zgodzę w całej rozciągłości.
Jeśli nie wiem, to nie udaję że powinnam, słucham tych co może wiedzą.
Polecam.
/Kobieta.

29. Data: 2009-06-09 07:28:42

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Właśnie w małych najłatwiej.
> Drobne symptomy: rzut gospodarskim okiem na niesiony przez kelnera
> talerz, inne (niuanse) powitanie gości, niż przez kelnera, szybkie
> starcie jakiegoś pyłku. Przy tym widać hierarchię wśród personelu i
> szacunek, czy poważanie, z jakim traktują właściciela. Nietrudno jest
> rozpoznać właściciela. Nie mówię tu o wielkich restauracjach, a małych
> knajpkach, które imo są najsympatyczniejsze i jedzenie w nich bywa
> lepsze, niż w molochach.

Akurat mialam na mysli jeszcze cos mniejszego, czyli nadmorskie
lodziarnie, w ktorych pracowalam. Wlasciciele bardzo dobrze sie
''maskowali''.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl