Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

Data: 2014-11-28 15:17:22
Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Od: Fragi <s...@o...pl>

Dnia Fri, 28 Nov 2014 07:54:29 +0100, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Fragi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

&v=SsbaZSmBgNY

> Rtęć zawierają świetlówki- czyli także te obecnie rozpowszechnione
> energooszczędne żarówki. Do LEDów zastrzeżenie główne jest takie, że w
> zasadzie emitują światło w wąskim zakresie widma widzialnego (zauważ proszę,
> że żarowa żarówka emituje całe, ciągłe widmo widzialne- jak ognisko). Jest
> więc szkodliwa dla wzroku.

Mój wzrok i tak jest tysiac razy bardziej zagrożony innymi czynnikami,
ogromnie szkodliwymi, więc żarówki ledowe to dla mego wzroku pikuś :)
Żarówki ledowe mają za to inne zalety (m.in. zdrowotne właśnie), a z tą
szkodliwoscią dla wzroku to też dziesiątki różnych teorii.

> Ten film pokazuje też dwulicowość etatowych "obrońców" środowiska- jak
> Greeanpeace.
> Jeśli interesują Cię informacje o LEDach- to w tym filmie ich nie ma.

Tak, interesuje mnie info o ledach wyłącznie. Dzięki :)

M.