CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

41. Data: 2014-11-28 12:49:48

Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Nov 2014 12:43:21 +0100, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
net...

> NIe widze tu slowa "specjalne", chrumciu.

Boś tępy.

42. Data: 2014-11-28 12:50:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Nov 2014 12:45:09 +0100, XL napisał(a):

> Dołączam się.

...niniejszym. Bo tępota śmierdzi najbardziej, mam dosyć ghostnego smrodu.

43. Data: 2014-11-28 13:30:37

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
.net...

Dnia Fri, 28 Nov 2014 12:43:21 +0100, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
net...

>Boś tępy.

I tej mojej tępoty nie odróżniasz literalnego "specjalne" od "małe
urzadzenia grzewcze" lub "Nie do użytku
domowego" - czy tez chrumcia jakiś inny pierdolec tutaj nadstawia?

44. Data: 2014-11-28 13:53:41

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 28.11.2014 um 12:19 schrieb Chiron:

> Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości

&v=SsbaZSmBgNY

> [...]
> jak za komuny jeszcze (choć trudno mi zweryfikować autentyczność badań)
> podawano, że na całym świecie naukowcy uważają, że np czytanie przy
> świetle słońca jest o wiele mniej szkodliwe, niż przy świetle żarówek.
> Świetlówki- ze względu na efekt stroboskopowy- były szczególnie wyklinane.
>
> W LEDach luminofor jest jednakże niemal monochromatyczny- i to
> stanowi problem. Nawet Ci nie podaję linka- bo google wypluwa mnóstwo
> stron o tym. Ponieważ jednak w telewizorach LEDy się bardzo
> rozpowszechniły- to znalazł się dodatkowy powód (niektórzy uważają, że

Zupełnie nie całkiem. Monochromatyczny to jednokolorowy. Biały nie jest
kolorem, tylko ich mieszanką. Podaje się temperaturę spektralną, znaczy
temperaturę ciała doskonale czarnego promieniującego takie właśnie
spektrum.

Waldek

45. Data: 2014-11-28 13:56:20

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 28.11.2014 um 12:40 schrieb Ghost:

> Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

> To zależy jak zdefiniowac owa zblizonosc
> http://img.photobucket.com/albums/v71/UnknownVT/CPF/
sunIncandLEDCFL_lightbulb-wars-00-0911-xln-42221615p
.jpg

Jakbyś nie definiował, jak widać na załączonym przez ciebie obrazku, są
te spektra dość różne. A do żarówek po prostu przyzwyczailiśmy się.

Waldek

46. Data: 2014-11-28 13:59:51

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 28.11.2014 um 12:17 schrieb Wiesiaczek:

> Tak z ciekawości: Jak jest różnica między żarówką a lampą żarową?

Określenie popularne/fachowe.

Waldek

47. Data: 2014-11-28 15:17:22

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Nov 2014 07:54:29 +0100, Chiron napisał(a):

> [...]
> że żarowa żarówka emituje całe, ciągłe widmo widzialne- jak ognisko). Jest

Mój wzrok i tak jest tysiac razy bardziej zagrożony innymi czynnikami,
ogromnie szkodliwymi, więc żarówki ledowe to dla mego wzroku pikuś :)
Żarówki ledowe mają za to inne zalety (m.in. zdrowotne właśnie), a z tą
szkodliwoscią dla wzroku to też dziesiątki różnych teorii.

> Ten film pokazuje też dwulicowość etatowych "obrońców" środowiska- jak
> Greeanpeace.
> Jeśli interesują Cię informacje o LEDach- to w tym filmie ich nie ma.

Tak, interesuje mnie info o ledach wyłącznie. Dzięki :)

M.

48. Data: 2014-11-28 15:54:50

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.11.2014 11:17, Stefan pisze:

> Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

> Znaczy się w Gnieźnie?
>
> ************************
> mówiąc o stolicy mam na myśli miasto w którym koronowano królów a nie
> miejsce pobytu kacyka plemiennego :))))

A jaka to różnica? Poza nomenklaturą?

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

49. Data: 2014-11-28 16:28:35

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>Jakbyś nie definiował, jak widać na załączonym przez ciebie obrazku, są te
>spektra dość różne. A do żarówek po prostu przyzwyczailiśmy się.

Dosc rozne, ale LED jakby najmniej.

50. Data: 2014-11-28 20:41:57

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

&v=SsbaZSmBgNY

> Mój wzrok i tak jest tysiac razy bardziej zagrożony innymi czynnikami,
> ogromnie szkodliwymi, więc żarówki ledowe to dla mego wzroku pikuś :)
Napiszesz, co takiego szkodliwego Twoje oczy muszą oglądać ?
:-)))

> Żarówki ledowe mają za to inne zalety (m.in. zdrowotne właśnie), a z tą
> szkodliwoscią dla wzroku to też dziesiątki różnych teorii.
Jakie zdrowotne?

--

Chiron

---