Calkiem OT -bycie mankutem

1. Data: 2005-03-29 09:28:32

Temat: Calkiem OT -bycie mankutem
Od: "Hafsa" <h...@...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
zastanawiam sie, czyjest grupa dyskusyjna dla osob leworecznych? Serio
pytam....Po tym, jak nie umialam w kawairni sie napic kawy z filizanki dla
praworecznych, podobnej do tej

nie umiem obrac ziemniakow zwykla obieraczka, ani nalac wody z garnka z
raczka i "dziubkiem".
Hmm, marudze po swietach,
a zeby nie bylo tak calkiem OT, to tusz Diorshow sprawdzil sie na moich 3
siostrach z roznym orzesieniem i wszystkie sa zachwycone.
Hafsa-maruda

1. Data: 2005-03-29 10:08:07

Temat: Re: Calkiem OT -bycie mankutem
Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@...net.pl> napisał w wiadomości
>Po tym, jak nie umialam w kawairni sie napic kawy z filizanki dla
>praworecznych, podobnej do tej
> nie umiem obrac ziemniakow zwykla obieraczka, ani nalac wody z garnka z
> raczka i "dziubkiem".

Siostro! Ja nie umiem obsługiwać żadnych programów graficznych (myszka w
prawej ręce z przyzwyczajenia, ale z dokładnością ręki jest kiepsko), nie
potrafię porządnie ciąć nożyczkami, obierać ziemniaków nożem z ząbkami ani
czesać się do lustra. Notorycznie mylę prawą z lewą stroną, potykam się i
przewracam. Mam upapraną rękę od pióra i ołówka. Zresztą z piórem jest
całkiem niedobrze, bo większość w moich łapach albo zgrzyta albo leje. A
długopisy, zwłaszcza żelowe po prostu nie piszą.

Byłam na ciekawych badaniach leworęczności. Doktorantka potrzebowała mnie do
badań nad pracą doktorska i sprawdzała teorię tego w której półkuli mózgowej
znajduje się u nas ośrodek mowy. Nałożyła mi słuchawki i puszczała słowa,
bardzo podobne, jak "słoń-dłoń", "liść-kiść", inne słowo w każdym uchu i
miałam mówić, które słyszę. Przez cały test nie zorientowałam się, że
puszczane są dwa słowa i podobno odpowiedziałam najbardziej odwrotnie niż
praworęczni :)

Podobno dlatego częściej ulegamy wypadkom, bo jesteśmy "odwrotni", tzn.
żyjemy w świecie przystosowanym dla praworęcznych...

Agata

1. Data: 2005-03-29 12:20:37

Od: "Hafsa" <h...@...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> napisał w wiadomości

> potrafię porządnie ciąć nożyczkami, obierać ziemniaków nożem z ząbkami ani
> czesać się do lustra. Notorycznie mylę prawą z lewą stroną,

Mam to samo...ale filizanka wczoraj powalila mnie na kolana....Zenada
totalna. NIE UMIALAM wypic kawy....

Kiedys mialam spirale do rzes, ktora nie umialam sie pomalowac. Byla wygieta
w jakis dziwny sposob...

> Podobno dlatego częściej ulegamy wypadkom, bo jesteśmy "odwrotni", tzn.
> żyjemy w świecie przystosowanym dla praworęcznych...

Hmmm, wlasnie, w swiecie przystosowanym dla praworecznych..... Ja sobie w
nim czasem mocno nie radze, niestety. Hafsa mankutka

1. Data: 2005-03-29 13:55:26

Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pytam....Po tym, jak nie umialam w kawairni sie napic kawy z filizanki
> nie umiem obrac ziemniakow zwykla obieraczka, ani nalac wody z garnka z

Ale teraz jest przecież mnóstwo sprzętów produkowanych dla leworęcznych! Ja
sama osobiście kupiłam nożyczki dla mańkutów (pani okłamała mnie w sklepie,
że praworęczni tez z powodzenim ich używają), i kartki nimi na pewno równo
nie utnę. Moja mama dostała kiedyś cały zestaw noży dla leworęcznych (nie
wiem po co).
A co do garnka z dziubkiem... Ja mam jeden taki rondelek, że jak chwycę
prawą ręką, to dziubek mam z lewej strony. Nie wiem, czy to jest garnek
"normalny" czy "nienormalny", ale i tak mi się z niego ciężko coś nalewa...

Majka (praworęczna)

1. Data: 2005-03-29 14:41:57

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa <h...@...net.pl> napisał(a):

> zastanawiam sie, czyjest grupa dyskusyjna dla osob leworecznych? Serio
> pytam...

http://www.leworeczni.pl/sklep.php?product=51 -- to mnie urzekło :)
Sprzęta domowe też masz... i klub :)

--
s i w a -- lurker :)
oburęczna matka leworęcznego

1. Data: 2005-03-29 14:55:35

Od: "Halina Eisner" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> http://www.leworeczni.pl/sklep.php?product=51 -- to mnie urzekło :)
Taa, i latać będziesz wszędzie z własną klawiaturą pod pachą ;) Do szkoły,
do pracy, do kafejki internetowej... Mnie raczej ten aspekt "rozkłada" :)

Pozdrawiam
H.

1. Data: 2005-03-29 15:25:13

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Halina Eisner <h...@g...pl> napisał(a):

> Taa, i latać będziesz wszędzie z własną klawiaturą pod pachą ;) Do szkoły,
> do pracy, do kafejki internetowej...

Nie będę. Z ww. powodów nauczyłam dziecko obsługiwać myszę prawą ręką.
Biegi w samochodzie też będzie zmieniał prawą. Z myszą problemów nie
ma, ale widzę, że z joystickiem się męczy.
Znam leworęcznych, którzy bardzo dużo liczą i numeryczna z lewej
znacznie usprawniła im pracę.
Ale to chyba NTG?

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

1. Data: 2005-03-29 15:34:43

Od: "Magda-" <n...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

> Mam to samo...ale filizanka wczoraj powalila mnie na kolana....Zenada
> totalna. NIE UMIALAM wypic kawy....

Ale przecież to nie Twoja wina, że filiżanka jest nieprzystosowana :) Jej
się nie da chwycić lewą ręką i tyle.
Bardzo mi się podobały takie filiżanki, ale pomyślałam, że narzeczonemu
byłoby niewygodnie z nich pić, bo jest leworęczny, no i nie kupiłam. Skoro
juz robią takie wygięte (swoją drogą dla mnie to uszko jest szalenie
wygodne), to mogliby wygiąć parę w drugą stronę, właśnie dla osób
posługujących się lewą ręką.
Są podobno specjalne sklepy leworęczne, gdzie można dostać mnóstwo
najróżniejszych "odwróconych" rzeczt, ale niestety ceny o jakieś 50% wyższe
od zwykłych...

Pozdrawiam
Magda-

1. Data: 2005-03-29 16:22:51

Od: "Maga" <v...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zastanawiam sie, czyjest grupa dyskusyjna dla osob leworecznych? Serio
> pytam....Po tym, jak nie umialam w kawairni sie napic kawy z filizanki dla

Ehh, znam ten ból, może nie tak z autopsji, ale mój tata jest leworęczny, no
tylko, że jemu gdy był dzieckiem przywiązywano lewą rękę i kazano pisać
prawą. efekt jest taki, że pisze prawą, ale bazgrze okropnie, a lewą też
bazgrze :)))
Z bardzo leworęcznego taty i bardzo praworęcznej mamy ja jestem hm, niemal
oburęczna, z lekkim przechyłem w prawą stronę. Tzn. jest sporo rzeczy które
robię jak mańkut, ale i drugie tyle takich, które robię jak praworęczna.
Moja mama np. lewą ręką niewiel potrafi zrobić, ostatnio coś sobie
naciągnęła w nadgarstku i miała kłopoty dosłownie ze wszystkim, a ja
poradziłabym sobie bez większego problemu. Kiedy grałam na pianinie zawsze
był problem, bo lewą ręką grałam za głośno hehe :)
Z obraniem ziemniaków mógłby być niejaki problem, ale myślę, że po małym
treningu też bym dała radę. Za to uczesać się mogę którąkolwiek ręką.
Pozdrówka dla wszystkich mańkutów i niemańkutów.
Maga prawie oburęczna

1. Data: 2005-03-29 17:12:26

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

Moja córka jest leworęczna, więc z ciekawości zerknęłam na artykuły szkolne,
np to :
http://www.leworeczni.pl/sklep.php?product=67

O co chodzi? Czym się różni zeszyt w kratkę dla prawo i leworęcznych?

pozdrówka
Karolina

Avocado - czy ktoś ma nr telefonu? Aaaaa ;)
kwasy
Makijaz i soczewki kontaktowe
guam
w poszukiwaniu podkładu idealnego