Re: Camembert i Brie...

1. Data: 1999-12-22 19:20:23

Temat: Re: Camembert i Brie...
Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@f...cgs.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Dec 1999, Joanna Sereinig wrote:

> Zaproponowano mi kiedyś następujące udziwnienie dlła serka camembert -
> należy ułożyć go (w całości) w żaroodpornym naczynu, albo nawet na
> kawałku folii, posmarowanej masełkiem i przez chwilę zapiekać, żeby
> całkiem zmiękł. Następnie obłożyć świeżymi owocami (kawałki jabłka,
> gruszki, przepołowione i wypestkowane winogrona) i szamać na gorąco.
> Brzmi interesująco, ale ze strachu przed kaloriami jeszcze tego nie
> wypróbowałam.

W poznańskiej knajpce pt. "Sfinks" dają jako przekąskę Camemberta
zapiekanego w panierce. Podobno zacne.

Zuzanka

--
jgs A Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak ..... z...@v...com.pl
__/_\__ http://muzeum.topnet.pl/ - Muzeum Rzeczy Nieistniejących

1. Data: 1999-12-22 19:32:53

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W poznańskiej knajpce pt. "Sfinks" dają jako przekąskę Camemberta
> zapiekanego w panierce. Podobno zacne.
>
> Zuzanka

No to ja podam przepis na camemberta w ciescie piwnym.

ciasto piwne :
250 ml piwa jasnego
100g bialek (okolo 3 sztuk) :)))
40 ml oleju arachidowego
250 g maki pszennej
pol lyzeczki soli

wszystko wymieszac robotem na gladka mase (kolejnosc : piwo+maka, potem
reszta) i odstawic na min. 30 min.

camemberta (powinien byc caly, tzn. w malych krazkach, zeby caly kawalek byl
pokryty plesnia - inaczej moze wyplywac) maczamy w ciescie i wrzucamy do
frytkownicy. pieczemy 5-7 min w temp. 165 st. C (az zacznie lekko peczniec).
podajemy z konfitura z borowek (Felix jest bardzo dobry).

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 1999-12-22 22:03:52

Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski a écrit :

> (powinien byc caly, tzn. w malych krazkach, zeby caly kawalek byl
> pokryty plesnia - inaczej moze wyplywac)

Pomysl jest swietny, tak jadlem pieczone kozie pol-suche serki
tylko bez konfitury,
natomiast nie wiem jak to zrobic z camember ktory w calosci ma dobre
12/14 cm srednicy????

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 1999-12-22 22:33:21

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomysl jest swietny, tak jadlem pieczone kozie pol-suche serki
> tylko bez konfitury,
> natomiast nie wiem jak to zrobic z camember ktory w calosci ma dobre
> 12/14 cm srednicy????

Kup mniejsze. W Polsce sa dostepne camembert okragle i owalne o srednicy
okolo 8 cm (o ile mozna mowic o srednicy w przypadku owalu). W innych
krajach tez takie kupowalem, wiec chyba znajdziesz. Zreszta, nie probowalem
robic w tym ciescie kawalkow camemberta. Po wrzuceniu do frytury ciasto
dosc mocno sztywnieje, wiec moze utrzyma rowniez krojonego camemberta.
A co do konfitury : to jest cala esencja. W restauracji podajemy to jako
przystawke i naprawde ze wspolczuciem patrze na gosci ktorzy zjadaja caly
serek i zostawiaja CALA konfiture. Nie wiedza, co traca.

Przemyslaw Koziarski

Re: Olej lniany
Re: wypiekacz chleba
Dwie imprezy pod rzad