Re: Carl Jung i jego archetyp Animy

Data: 2015-10-17 18:39:54
Temat: Re: Carl Jung i jego archetyp Animy
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Sat, 17 Oct 2015 11:37:35 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości

> Przepraszam, ale nie wiesz, o czym piszesz. Problem w tym, że astrologia
> większości IMO ludzi (i Tobie zapewne też)- kojarzy się z jakimiś bzdurami
> wymyslanymi przez redaktorów gazet typu: w tym tygodniu barany powinny
> uważać na koziorożce. Po prostu- zapoznaj się z zagadnieniem. Ta książka je
> przybliża- w spoób bardzo przystepny. Uczęszczałem kiedyś do Weresa na kursy
> astrologii- trochę to zmieniło moje spojrzenie na pewne sprawy.
> Choćby to: jesli masz pojęcie o przemianach zodiakalnych- to zrozumiesz, w
> [...]

Oczywiście. Jakoś nikogo nie dziwi np związek faz Księżyca z pływami
morskimi, ale już związki między ruchem ciał niebieskich a innymi
zjawiskami ziemskimi kwalifikowane są jako przesądy. Co ciekawe - ad hoc i
bez żadnej wiedzy o nich.

"Wskutek połączonych oddziaływań grawitacyjnych Słońca i Księżyca poziom
morza ulega cyklicznym zmianom.
Zależnie od obszaru, wysoka woda może regularnie następować raz (pływ
dobowy), dwa razy na dobę (pływ półdobowy) albo zmieniać się w bardziej
nieregularny sposob (plyw mieszany).
Amplituda zmian (wysokość skoku pływu) zmienia się zależnie od fazy
księżyca, przy czym najwyższy skok przypada na pełnię i nów (pływ syzygijny
syzygia, ?Springs?). Najmniejsza wysokość fali pływu przypada na drugą i
czwartą kwadrę. (pływ kwadrowy, zwany tez kwadraturowym ?Neaps?)"
http://www.zagle.pogodynka.pl/index.php/zeglarstwo/n
awi/272-plywy-infprakt