Cebulka do rosołu

1. Data: 2010-04-16 10:05:28

Temat: Cebulka do rosołu
Od: "jerzyn" <p...@p...eu> szukaj wiadomości tego autora

Gotując rosół tak pod koniec wrzucam "opaloną" na gazie cebulkę, gdzieś tez
czytałem o opsmazeniu przekrojonej na połowę cebulki na patelni, macie
jakieś inne doświadczenia ?
jerzyn

2. Data: 2010-04-16 12:31:36

Temat: Re: Cebulka do rosołu
Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

jerzyn pisze:
> [...]
> czytałem o opsmazeniu przekrojonej na połowę cebulki na patelni, macie

Ale jakie doswiadczenia? Taks ie po prostu robi, choc ja nie dodaje ta
cebule wczesniej.

3. Data: 2010-04-16 18:33:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 16 Apr 2010 14:31:36 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

> Ale jakie doswiadczenia? Taks ie po prostu robi, choc ja nie dodaje ta
> cebule wczesniej.

Cebulę przypiekam na ciemnobrązowo na blasze (kiedyś nie miałam tej
możliwości, więc robiłam to na gazie na starej, suchej patelni). Dodaję na
początku gotowania.

4. Data: 2010-04-16 18:49:45

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Cebulę przypiekam na ciemnobrązowo na blasze (kiedyś nie miałam tej
> możliwości, więc robiłam to na gazie na starej, suchej patelni). Dodaję na
> początku gotowania.

A ja na samym palniku gazowym - zapalając minimalny plomień.

5. Data: 2010-04-16 18:52:31

Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Prędki pisze:

> Ale jakie doswiadczenia? Taks ie po prostu robi, choc ja nie dodaje ta
> cebule wczesniej.

Teraz dopiero widze jakie cudne wyszlo mi zdanie :) Mialo byc: cebule
dodaje wczesniej niz przed koncem gotowania, razem z innymi warzywami.
Co do jej opalania to najszybciej robi sie to reczna opalarka na gaz,
ale nie kazdy ma takie cos w domu.

6. Data: 2010-04-16 21:05:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 16 Apr 2010 20:52:31 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

> [...]
> dodaje wczesniej niz przed koncem gotowania, razem z innymi warzywami.
> Co do jej opalania to najszybciej robi sie to reczna opalarka na gaz,

Opalarka może i dobra, ale nie ma to jak tzw przypieczenie - wolniej i
głębiej. Smak i aromat lepszy. Różnica jak miedzy mięsem szybko obsmażonym,
a dłużej i mocniej opieczonym.

7. Data: 2010-04-16 21:16:06

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> A ja na samym palniku gazowym - zapalając minimalny plomień.

Ja podobnie, szybki dobry sposób na zeszklenie i ewentualnie czasami się
fajnie opali co daje dodatkowy efekt.
Najważniejsze aby nie wystawało zbytnio za palnik bo płomień spali część
cebuli.

Pzdr,
Artur

8. Data: 2010-04-16 21:16:51

Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Opalarka może i dobra, ale nie ma to jak tzw przypieczenie - wolniej i
> głębiej. Smak i aromat lepszy. Różnica jak miedzy mięsem szybko obsmażonym,
> a dłużej i mocniej opieczonym.

Rosol to nie danie z cebuli wiec porownanie do miesa szybko smazonego i
pieczonego jest bez sensu. Zaden zawodowy kucharz nie bawi sie w cos
takiego. Albo opalarka, albo sucha patelnia.

9. Data: 2010-04-16 23:55:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 16 Apr 2010 23:16:51 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

> Rosol to nie danie z cebuli

Ale z cebulą - chodzi o jej aromat w całości.

> wiec porownanie do miesa szybko smazonego i
> pieczonego jest bez sensu. Zaden zawodowy kucharz nie bawi sie w cos
> takiego. Albo opalarka, albo sucha patelnia.

Jak dla mnie - tylko rozpalone fajerki :-)

10. Data: 2010-04-17 03:20:08

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jerzyn napisał:
> Gotując rosół tak pod koniec wrzucam "opaloną" na gazie cebulkę, gdzieś tez
> czytałem o opsmazeniu przekrojonej na połowę cebulki na patelni, macie
> jakieś inne doświadczenia ?

Z dwojga złego lepsza patelnia. Oryginalnie to się cebulę opalało na
płycie kuchennej - albo opalanej drewnem albo węglem po dobrym
przepaleniu tego węgla (żeby żar był ale żeby już nie smoliło).

Opalanie na gazie (zwłaszcza na gazie ziemnym nawanianym merkaptanami)
prowadzi do prześmiardnięcia cebuli tymi merkaptanami. Paskudny zapach,
patelnia chociaż częściowo od niego izoluje.

--
Darek

JAK SIE OCHRONIC PRZED PYLEM ?
SNiADANKO
Czy ten glupek panslavista i jego kochanka gruba berta jeszcze tu piszą?
Jedzenie z restauracji do domu
Re: Spagetti z mięsem (by cbnet)