Chamstwo i prostactwo

81. Data: 2019-06-22 12:51:11

Temat: Re: Chamstwo i prostactwo
Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22/06/2019 o 07:15, Silvio Balconetti pisze:
> Czekam teraz az ktos odgadnie, kto te cytowane przeze mnie madrosci
> napisal. To znaczy kto podal bardzo ciekawe rozroznienie miedzy
> prostactwem a chamstwem.

chyba wszyscy mamy tu internet :)

Kulturalne obyczaje
Autorem utworu jest JAN BRZECHWA
Pol­ska jest dzi­siaj kra­jem, któ­ry
Mógł­by sta­no­wić wzór kul­tu­ry.
Ale kul­tu­ry nam nie sta­je,
By złe wy­tę­pić oby­cza­je.

[...]

Julian Tuwim
"Całujcie mnie wszyscy w dupę"

Absztyfikanci Grubej Berty
I katowickie węglokopy,
I borysławskie naftowierty,
I lodzermensche, bycze chłopy.
Warszawskie bubki, żygolaki
Z szajką wytwornych pind na kupę,
Rębajły, franty, zabijaki,

--
gazebo

82. Data: 2019-06-22 13:09:27

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22/06/2019 o 11:51, gazebo pisze:

> chyba wszyscy mamy tu internet :)

> [...]
to tez mi sie zawsze podobalo

===
Lecz wystarczy pieskowi dać mleczko
I już nie ma smuteczków nad rzeczką.
===

i to

===
Ulicami spieńonymi miasta
biegł człowiek, z włosem rozwianym
i kszyczał:
Ludźe! czas nastał!
Obmyjće dusze z gżehuw, pszywar!
Oto nawiedźił kraj Pan!
Złość leży ńeżywa!
Myjće śę mydłem kneippa!!
===

--
gazebo

83. Data: 2019-06-22 18:49:07

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22/06/2019 o 03:10, j...@o...pl pisze:

> powiem ci coś. czułem się głupio i niezręcznie, kiedy z odległości kilku metrów
> nie mówiłem niekiedy "Dzięń Dobry", w wieku około 20 lat, dla ludzi wiele
starszych.
> mam i miałem wówczas - 4,5 dioptrii i wstydziłem się, też przez cały ogólniak,
> w okularach chodzić, więc spróbuj zrozumieć nawet te reperkusje, które spotykały
> mnie na sprawdzianach na tablicy wzorzyście podawanych.
i to jest wlasnie roznica w postrzeganiu, w Anglii niepelnosprawny
wjedzie na wozku pomiedzy dwie ciezarowki, jest roznica? tutaj policja
zlapie babcie i poprosi aby uwazala, opowiedz mi o Polsce, bo moze jej
nie znam

> Polacy niczego nie muszą się uczyć, tak jak i Ty. im zwisa, że te ich uśmiechy
> i "dzieńdobra" sa tylko kurtuazyjne, co widać choćby po rozrzucaniu łachów
> po sklepach wielmożnego pospólstwa i traktowaniu obsługi jak łachów.
>
> jacek

nie, nikt nie musi sie uczyc, mimo to z przyjemnoscia czytam niektore
wypowiedzi, cos mi to daje
--
gazebo

84. Data: 2019-06-22 20:15:42

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 22.06.19 um 12:51 schrieb gazebo:

> chyba wszyscy mamy tu internet :)

> [...]
Dobre, ale nie ten. Chcialem wyrzucic ksiazke, ktora kiedys podarowali
mi znajomi i niechcacy odkrylem wspanialy wyklad o chamie i prostaku.
Ziemkiewicz!

--
saluto
Silvio Balconetti

85. Data: 2019-06-22 20:43:15

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22/06/2019 o 19:15, Silvio Balconetti pisze:

> Dobre, ale nie ten. Chcialem wyrzucic ksiazke, ktora kiedys podarowali
> mi znajomi i niechcacy odkrylem wspanialy wyklad o chamie i prostaku.
> Ziemkiewicz!

jakos go nie lubie

--
gazebo

86. Data: 2019-06-22 23:47:25

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> jakos go nie lubie

Tez nie z mojej bajki, dlatego chcialem sie pozbyc ksiazki, az
przypadkowo otworzyla mi sie na stronie o chamstwie i prostactwie. Tak
jakby gosc o sobie pisal, bo on jest obecnie superchamem.
A w tym rozdziale narzeka na potworne chamstwo, ale tlumaczy je - bardzo
upraszczajac - wplywem komuny, Michnika i Urbana.

87. Data: 2019-06-23 12:34:09

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22/06/2019 o 22:47, Silvio Balconetti pisze:

> [...]
> A w tym rozdziale narzeka na potworne chamstwo, ale tlumaczy je - bardzo
> upraszczajac - wplywem komuny, Michnika i Urbana.
dobrze, ze nie amerykanska stonka chociaz na jedno wychodzi :)

--
gazebo

88. Data: 2019-06-24 11:58:18

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.06.2019 o 20:45, Ilona pisze:

> //podsycania rasizmu i ksenofobii.

To oczywiste. "Polaczek" zawsze musi być pokazywany w złym świetle. Co
my tak lgniemy do tego zachodka?

89. Data: 2019-06-24 11:59:06

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.06.2019 o 20:44, Silvio Balconetti pisze:

> W UK bylem w latach 80 chyba ze dwa miesiace i 10 dni przed pieciu
> laty, wiec trudno mi cos powiedziec o tamtejszych premierach. Moze sa
> sknery, dlatego skapia na sportowcow i weteranow, szczegolnie obcych.
> A moze maja w d* wszystkich, ktorzy nie naleza do ich wyborcow?
> Ale swoja rezydencje dobrze ukrywaja przed ludem - na filmach i
> zdjeciach wyglada ladnie, a w rzeczywistosci?
>
> https://www.flickr.com/photos/zabajawa/17365584189/i
n/album-72157650712720090/

Kultura polityczna. No i wynikające z niej prawo które rządzącym na zbyt
wiele nie pozwala, a już na pewno nie na postawę cesarza Bizancjum który
ma możliwość dosłownego dzielenia i rządzenia.

Co do rezydencji, niedawno ktoś wyliczył że łatwiej i taniej jest
utrzymać dwór brytyjski niż urząd naszego prezydenta.

90. Data: 2019-06-24 12:01:09

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.06.2019 o 20:47, gazebo pisze:

> hm, ja pracuje dla siebie, i wiem za co, a kultura faktycznie jest
> inna, oni jadac na wakacje jada do Europy, co to jest flegma
> angielska? sam dopiero lapie niuanse bo doslownie rozumiejac
> flegmatycznosc to oni na pewno tacy nie sa

To dobrze że tylko na siebie pracujesz, sprawa ciebie nie dotyczy.  Ta
flegma to chyba tylko takie określenie literackie.

> a polityka to mnie nie interesuje, sorry

Przyznam że to jak dla mnie dziwna postawa.

Narcyzm grupowy
Nareszcie ktoś reaguje.
Aj waj!
Łamidupka dla Środy.