Chcę być zawodowym kucharzem!!!

1. Data: 2001-03-29 15:53:07

Temat: Chcę być zawodowym kucharzem!!!
Od: dkoto <d...@l...citynet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!!

Moja siostra ma ogromne zamilowanie do gotowania. Wlasnie konczy
"gastronomik" i chce byc profesjonalnym kucharzem, tylko nie wie gdzie
moze uczyc sie dalej. Czy ktos nie slyszal o jakiejs "Wyzszej Szkole
Kulinarnej". ??

Dzieki!!!
Agnieszka.

1. Data: 2001-03-29 16:01:05

Temat: Re: Chcę być zawodowym kucharzem!!!
Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

z tego, co wiem jesli na prawde jej pasja jest gotowanie to powinna zaczac
praktykowac to co sie nauczyla - szukac pracy chocby maloplatnej przy slawnych
kucharzach, wyjechac za granice i starac sie tam podpatrywac tajniki
najlepszych - kuchnia francuska na pierwszy ogien i czytac duzo przepisow
autorstwa roznych osob, eksperymentowac

nie sadze, ze nauczy sie wiele wiecej niz wie w tej chwili

chyba, ze ma b.duzo pieniedzy, to w Londynie jest mnostwo b.drogich szkol
prywatnych prowadzonych przez slawnych kucharzy ale wszyscy powtarzaja, ze
praktyka jest najwazniejsza

iza

1. Data: 2001-03-29 17:21:19

Od: Iza <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "gastronomik" i chce byc profesjonalnym kucharzem, tylko nie wie gdzie
> moze uczyc sie dalej. Czy ktos nie slyszal o jakiejs "Wyzszej Szkole

Nie wiem, czy to zainteresuje Twoja siostre, ale w Poznaniu jest Wyzsza
Szkola Hotelarstwa i Gastronomii, a wsrod specjalizacji posiadaja
hotelarstwo i gastronomie oraz dietetyke w turystyce i rekreacji.
Jest to szkola niepubliczna, wiec trzeba placic czesne - na studiach
dziennych 140 USD miesiecznie :( Mam ulotke z tej szkoly, wiec jesli
chcesz wiecej info, daj znac.
Pozdrawiam,
Iza
_________________
Przystanek Kulinarny
http://pk.linux.gda.pl/

1. Data: 2001-03-30 08:18:13

Od: "Artur Z" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

zgadzam sie z przedmowca,ze jedyny sposob na zdobycie rzetelnej wiedzy to
zatrudnic sie w dobrej kuchni(raczej restauracyjnej choc bywaja wyjatki)
,ktora zatrudnia kucharzy starej daty i intensywnie patrzyc im na rece,bo
tego typu wiedza nigdzie nie jest opisywana(dobrzy kucharze czesto tez
ukrywaja ja).Droga do tego wiedzie przez czeste zmienianie pracy-znam
ludzi,ktorzy majac 26 lat pracowali w kilkunastu restauracjach i teraz sa
poszukiwanymi fachowcami.Takze zycze Tobie i nam ,ze wskrzesisz dobre imie
polskiej kuchni bo jak na razie juz tylko jej resztki kultywowane sa prze
gospodynie domowe.

1. Data: 2001-03-30 19:02:13

Od: "busek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dkoto" <d...@l...citynet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> "gastronomik" i chce byc profesjonalnym kucharzem, tylko nie wie gdzie
> moze uczyc sie dalej. Czy ktos nie slyszal o jakiejs "Wyzszej Szkole

Witam serdecznie

Z tego co mi wiadomo w Polsce nie istnieją żadne szkoły, które by pozwalały
na rozwijanie swoich zainteresowań gastronomicznych.
O ile sie nie mylę twoja siostra będzie miała dyplom technologa żywienia.
Sam miałem kiedys zamiar doskonalic swe umiejętności i trochę się
orientowałem(moze kiedys się uda):
-takie szkoły są tylko za granicą stosunkowo niedrogie i mające niezłą
renomę są szkoły w austrii, szczególnie w okolicach Linz(najlepsze info w
ambasadzie)
-mam też znajomych którzy kończyli szkoły w niemczech i sa bardzo zadowoleni
-jest oczywiście także słynna szkoła CIA w usa(vide:Maciek Kuroń)
-

pozdrawiam busek

www.kuchnia.of.pl
www.bantam.of.pl

1. Data: 2001-03-30 19:38:23

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

dkoto wrote:

> Cześć!!
>
> Moja siostra ma ogromne zamilowanie do gotowania. Wlasnie konczy
> "gastronomik" i chce byc profesjonalnym kucharzem,

A nikt ja nie uprzedzi, ze poszukuja glownie kucharzy-mezczyzn w Polsce?
Jako kobieta powinna znalezc sobie meza, gotowac mu obiadki, sprzatac i
zajmowac sie dziecmi, a nie odbierac prace mezczyznom, ktorzy przeciez
musza byc lepsi w zawodzie, skoro ogloszenia pracy tak specyficznie
szukaja mezczyzn-kucharzy.

z przymruzeniem oka
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-30 21:13:08

Od: "Horrendum" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

no i cordon bleu, potega w ttej dziedzinie - paryz, londyn, i jeszcze z
kilka miejsc na swiecie - swoja droga polecam ich ksiazki, gdyz wiekszosc
jest naprawde OK ...

H.

Użytkownik busek <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9a2m8j$467$...@n...tpi.pl...

> [...]
zadowoleni
> -jest oczywiście także słynna szkoła CIA w usa(vide:Maciek Kuroń)

carpachio
pilne
Zlota mysl
kulki z platkow owsianych