Re: Chinski Pokoj by Ghost

From: "Ghost" <g...@e...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Chinski Pokoj by Ghost
Date: Sat, 23 Apr 2011 17:06:16 +0200
<iop9e4$5a2$1@mx1.internetia.pl> <iopis8$edg$1@inews.gazeta.pl>
<iopnmf$mi1$1@mx1.internetia.pl> <iopriu$epr$1@inews.gazeta.pl>
<iopsci$ggi$1@mx1.internetia.pl> <iopsrb$j06$1@inews.gazeta.pl>
<iopu14$pnl$1@mx1.internetia.pl> <iopurm$pl6$1@inews.gazeta.pl>
<iopvqg$3ip$1@mx1.internetia.pl> <ioq0l2$2dq$1@inews.gazeta.pl>
<ioq24u$g2o$1@mx1.internetia.pl> <ioq5j0$ied$1@inews.gazeta.pl>
<ior6dj$csr$1@mx1.internetia.pl> <iorl8i$9d2$1@inews.gazeta.pl>
<ioro46$nee$1@mx1.internetia.pl> <ios3t6$occ$1@inews.gazeta.pl>
<ios6d6$4tv$1@mx1.internetia.pl> <ios9l9$ccf$1@inews.gazeta.pl>
<iosj0c$bdf$1@mx1.internetia.pl> <iouctc$j1p$1@inews.gazeta.pl>
<iouhd5$h0u$1@mx1.internetia.pl> <ioumkf$l2l$1@inews.gazeta.pl>

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ioumkf$l2l$1@inews.gazeta.pl...

> IMHO bawisz się w jakiś wariant paradoksu Zenona, jak tak dalej pójdzie
> udowodnisz że świadomość nigdy nie powstała w drodze ewolucji, podobnie
> jak Achilles nie dogoni żółwia.

A gdzie ja sie odnosze do mozliwosci ewolucyjnego powstania swiadomosci?

> Szczegółowy mechanizm pojawiania się jakiś cech dotąd nieposiadanych jest
> zapewne jeszcze bardziej skomplikowany, przypomnę, że abstrachując od
> mechanizmu EFEKT jest taki, że jeśli jakieś organizmy żyją w określonym
> środowisku, to zmieniają się tak, aby móc efektywniej rozmnażać się i
> egzystować.

TO NIE JEST PRAWDA Mechanizm generacji cech jest losowy, a eliminowane sa
osobniki slabiej przystosowane, co nie blokuje pojawienia sie cech zbednych.
Naprawde zadziwia mnie Twoja interpretacja mechanizmow ewolucji

> Czy według ciebie świadomośc czy samoświadomość są ZALEDWIE
> "nieprzeszkadzające"????

Hah, przeciez swiadmosc moze byc cecha przeszkadzajaca, tylko nie minela
wystyarczajaca ilosc czasu by ewolucyjnie skasowac gatunek, albo tenze sam
gatunek nadrabia innymi cechami.

Po prostu caly argument stwierdzajacy, ze SAMO ISTNIENIE swiadomosci, ma byc
DOWODEM na jej KONIECZNOSC/POTRZEBNOSC jest chybiony.

> Choćby czysto losowej. Oczywiście w sytuacji, kiedy alternatywne
> rozwiązania problemu istnieją.

To samo robia niektore algorytmy maszynowe.

> A DLACZEGO wydają ci sie NAJWAŻNIEJSZE ;-)

Bo reszta jest trywialna.

> Tak, zdarzało mi się pisać programy (moje zainteresowania czasem wymagały
> użycia programowania - choćby do liczenia testów diagnostycznych bo jestem
> leniwy) i jeśli mam byc szczery, to jako marny programista SYMULOWAŁEM po
> prostu procedury, którymi robiłem to "ręcznie".

Poprosze o przyklad.

> Nie. Czy sztuczne neurony mają neurotransmitery?, wspomagające komórki
> glejowe?, i dodatkowo - czy przemieszczający się po kablach lub w
> symulacjach "impuls" jest fizycznie TYM SAMYM co dzieje sie w realnych
> komórkach nerwowych??? Wez daj na wstrzymanie.

I to owe elementy stanowia, o "bogatszosci fizyki"?

> Czemu nieme założenie? To jawne stwierdzenie. Mam nie wierzyć temu co
> widziałem na własne oczy?

WIDZIALES CUDZA SWIADOMOSC na wlasne oczy?

> Oczywiście możesz SOBIE [;-)] twierdzić że opisana osoba (jedna z wielu
> które widziałem) miała mimo wszystko TAKĄ samą świadomość/samoświadomośc
> jak wszyscy inni tylko jej telepatycznie nie podejrzałem. Jednak widziałem
> takie osoby np. po ustąpienbiu ostrego wewnętrznego wodogłowia - gdy po
> założeniu zastawki "świadomość się włączała" i ludzie ci w ciągu
> kilkudziesięciu godzin wracali do zdrowia. Okres choroby zaś oznaczał
> "czarną dziurę" w ich zyciorysie.

Czarna dziure czyli brak pamieci? Brak pamieci za dany okres utozsamiasz z
nieobecnoscia swiadomosci?

> Ale - na poważniej "skądsiś" ta świadomośc musi się brać (skoro jest).
> Możliwości są dwie: albo jest /za przeproszeniem/ "immanentną" częścią
> materii albo jest "nie z tego świata". Chyba nie ma trzeciego wyjścia.

Hm, moze byc tak immamentna jak immamentna jest np. film. Byc moze
najwiekszy problem z okielznaniem tego zwierza jest to, ze wlasnie w nim
zyjemy, ze mozemy mu zagladac w bebechy, bo byc moze nas cos tu skutecznie
oglupia.

> http://www.szachowisko.pl/garri-kasparow.php
>
> "Okoliczności towarzyszące meczowi rewanżowi są owiane tajemnicą do dziś.
> Konstruktorzy z IBM wprowadzali do programu poprawki na bieżąco, kierując
> się podpowiedziami arcymistrzów (regulamin tego nie zabraniał). Kiedy
> Garri poprosił o wyjaśnienia oraz ewentualny rewanż IBM szybko rozmontował
> Deep Blue. Kasparow grał jeszcze z Deep Junior w roku 2003 oraz Fritz X3D.
> Oba mecze zakończyły się remisem i w każdym z nich Garri wygrał i przegrał
> po jednej partii resztę remisując. Nie omieszkał jednak ośmieszyć obu
> [...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Deep_Blue
"Pomiędzy partiami program Deep Blue był modyfikowany, uwzględniając
informacje z poprzednich rozgrywek." Pomiedzy partiami to nie to samo co "na
biezaco", to drugie sugeruje, ze w trakcie partii. - ja tak pomyslalem.

> Złoją cię twórcy Twojego komputera i oprogramowania. Widzisz skutek a nie
> przyczynę. A żadna z "łojących cię maszyn" nie stworzy ci laptopa i
> szachowego softu. Nie będzie miała po co, ani czym ;-)

Nie, zloi mnie maszyna. Tak jak Ciebie zloi Kasparow, a nie jego ojciec,
jego trenerzy i przodkowie z czasow Jury.