Chleb po raz kolejny

11. Data: 2010-01-18 07:02:18

Temat: Re: Chleb po raz kolejny
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "w_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hivpsj$1j6$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Tyle ile w przepisie czyli kostka świeżych na 1 kg mąki.
> Chociaż z przerośnięciem bym się zgodziła, bo wcześniej wkładałam do pieca
> wcześniej, a tym razem faktycznie urosło po brzegi formy, naiwna myślałam,
> że to będzie dobrze.

1/4 kostki? swiezych drozdzy na 1 kilogram mieszanki do wypieku chleba
(gotowej)... a dokladniej rzecz biorac 12 gramow i 680 gram wody.

12. Data: 2010-01-18 07:49:17

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> Użytkownik "w_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> 1/4 kostki? swiezych drozdzy na 1 kilogram mieszanki do wypieku chleba
> (gotowej)... a dokladniej rzecz biorac 12 gramow i 680 gram wody.

Jakiś rzadkie to ciasto - ja daję 600ml wody na 1,2kg mąki.

13. Data: 2010-01-18 07:51:46

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1/4 kostki? swiezych drozdzy na 1 kilogram mieszanki do wypieku chleba
> (gotowej)... a dokladniej rzecz biorac 12 gramow i 680 gram wody.

Mi na zwykłej mące na takiej ilości drożdży by nie wyszło,za mało.

Stawiam, że ma za zimno, więc na jedno wyjdzie,
trudno ciasto dopilnować, więc łatwiej dodać drożdże.

14. Data: 2010-01-18 08:25:31

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prawusek" <p...@i...pl> wrote in message

> "Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> pieca
> myślałam,

> Jakiś rzadkie to ciasto - ja daję 600ml wody na 1,2kg mąki.

I 1/3 kostki drożdży - chyba, że chcę szybko - wtedy nawe całą kostkę.
Chleb wyrabiam w automacie ale piekę na termoobiegu w kuchence, 1,2 kg maki
to zbyt dużo na automat (dwa mieszadła) - który może wypiec chleb z 600g
mąki.

15. Data: 2010-01-18 10:02:21

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> "Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> pieca
> myślałam,

> Jakiś rzadkie to ciasto - ja daję 600ml wody na 1,2kg mąki.

dokladnie wg przepisu na torebce... NIe jest wcale zadkie..
Dokladny przepis mowi - pol kilo maki, 340 gram ody, 6 gram drozdzy...

16. Data: 2010-01-18 17:01:59

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> 1/4 kostki? swiezych drozdzy na 1 kilogram mieszanki do wypieku chleba
> (gotowej)... a dokladniej rzecz biorac 12 gramow i 680 gram wody.

Nie robię z gotowej mieszanki.
Dzisiaj nie pozwoliłam wyrosnąć aż tak mocno i wyszedł w porządku.
--
w_e

17. Data: 2010-01-18 17:07:29

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

> Stawiam, że ma za zimno, więc na jedno wyjdzie,

Eeeeeeee, stoi na szklanej płycie pieca, w tym czasie grzeje się
piekarnik więc i płyta trochę ciepła, zawinięte w koc, jak kasza :)

--
w_e

18. Data: 2010-01-18 20:15:27

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piekę swój chleb od lat - z proporcją 100 g drożdży na kilogram mąki.
Przepis "sprzedałam" już niejednej osobie - pieką i też im wychodzi.

Być może ciasto jest zbyt rzadkie.

Ania

19. Data: 2010-01-18 21:42:13

Od: Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co się robi z chlebem zaraz po upieczeniu? Że postawić na jakąś kratkę
> to wiem, ale nakryć płócienną szmatką od góry czy nieprzykryty?

Dokładnie tak, postawić na siatce i przykryć suchą szmatką.

20. Data: 2010-01-21 13:11:10

Od: "iwona" <i...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Frantic Freddie" <maverickATsl.home.pl> napisał w wiadomości

> Dokładnie tak, postawić na siatce i przykryć suchą szmatką.

Stawiam na za dużą ilość drożdży.
Ja zawsze piekę na suszonych (pół torebki) i wtedy wychodzi dobry.
Niestety ostatnio naszło mnie żeby spróbować z surowymi, no i wyszła
kicha...
W 250 ml mleka ze szczyptą cukru rozpuściłam 3 dkg drożdży.
Mąki dałam jak zawsze 600 g (zwykłej Babuni).
Do tego jak zawsze dodałam mocno dojrzałego 1 banana i ćwiartkę masła.
Ciasto najpierw pięknie rosło, po czym zaraz przy pierwszym ruchu mieszadeł
w opiekaczu opadło.
Potem znów trochę podrosło i znów ruch mieszadeł i jak się zapadło to już na
amen.
I tak też się upiekło...
Było bardzo niedobre, gdyż strasznie jechało drożdżami.

BIGOS GOTUJEMY
BOGOS GOTUJEMY...
Dieta trzustkowa?
Makaron z sosem smietanowo-serowym (plesniowym)
Jakie ulubione ciasto zawsze wam wychodzi...