Re: Choćbym chciał nie wiadomo jak

31. Data: 2010-01-10 12:23:55

Temat: Re: Choćbym chciał nie wiadomo jak
Od: "spit" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:40142bde-626a-4946-a714-24f286dbc856@m2
5g2000yqc.googlegroups.com...

> świat się kończy ze śmiercią każdego człowieka, bo skąd trup ma
> wiedzieć, że coś istnieje jak nieżyje, doprawdy zachowujecie się tak
> jakbyście po śmierci nadal chodzi do kawiarni na lody.

Uważam ,że początek, koniec, dobro, zło, bóg, diabeł, prawda, fałsz to tylko
niezupełny rodzaj uporządkowania .... świata.
To takie podstawy z których tworzy się pewien model rzeczywistości.
Dlatego jak piszesz ,że się kończy to piszesz o swoim jego wyobrażeniu.

Czy czas się kończy? Czas się nie kończy.
Skończy kiedy zginie ostatni świadomy tego co oznacza.

32. Data: 2010-01-10 12:24:52

Od: "Nelius" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"spit"

> Czy czas się kończy? Czas się nie kończy.
> Skończy kiedy zginie ostatni świadomy tego co oznacza.

Istnienie ostatniego swiadomego jest jednak zalezne od twojej swiadomosci.
Wez to pod uwage.

Nelius

4757 (20100109) __________

33. Data: 2010-01-10 12:33:54

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-01-10 11:11, Robakks pisze:
> "spit" <s...@N...gazeta.pl>

> W Świecie który JEST nie występują uproszczenia, więc teorie
> w których wielkości upraszcza się np. tylko do długości Plancka
> - nie dotyczą świata fizycznego bezpośrednio.

Jedno pytanie, Panie Robakks: dlaczego używa Pan przymiotnika? Dlaczego
używa Pan przymiotnika "fizyczny"?

34. Data: 2010-01-10 12:37:36

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"spit" <s...@N...gazeta.pl>
> [...]

> Czy czas się kończy? Czas się nie kończy.
> Skończy kiedy zginie ostatni świadomy tego co oznacza.

Żeby mógł zginąć ostatni świadomy tego czym jest CZAS
to musiałby być pierwszy, drugi itd.
Skoro nie ma nikogo świadomego czym jest CZAS to skąd wiadomo,
że świat już się skończył? :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

35. Data: 2010-01-10 13:04:45

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek Zawodny" <p...@o...pl>

> Jedno pytanie, Panie Robakks: dlaczego używa Pan przymiotnika? Dlaczego używa Pan
przymiotnika
> "fizyczny"?

Abyś zrozumiał rozróżnienie tych dwóch światów: fizycznego
i psychicznego - konieczny jest przykład.
przykład:
Gdy patrzysz na ten post czytając literki to masz do czynienia z
literkami, które SĄ poza Twoją głową. Światło odbite od tych literek
wpada do Twojego oka i tworzy na siatkówce obraz odwrócony i
pomniejszony. Ten obraz za pomocą nerwu wzrokowego przenosi
się do mózgu i tam przy sprzyjających okolicznościach zostaje
uświadomiony przez Twoje JA.
Tekst, na który patrzysz jest orginałem ze świata fizycznego.
Tekst, który postrzegasz jest odwzorowaniem orginału na psychikę.
Ta ułuda wówczas jest prawdziwa, gdy zgodna jest z orginałem.
Gdy człowiek zamyka oczy - to transmisja zostaje przerwana:
świat fizyczny dalej jest, ale w psychice nie ma już odwzorowania.
Ułuda znika.
Ta ułuda to świat psychiczny, który znika gdy znika świadomość i
pamięć... :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

36. Data: 2010-01-10 13:26:15

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-01-10 14:04, Robakks pisze:
> [...]
> i psychicznego - konieczny jest przykład.
> przykład:
> Gdy patrzysz na ten post czytając literki to masz do czynienia z

Skąd Pan wie, że one SĄ poza moją głową (poza Pana głową)? Przecież to,
co nazywa Pan "literkami", jest to właśnie Pana postrzeganie.

37. Data: 2010-01-10 13:39:42

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek Zawodny" <p...@o...pl>

> Skąd Pan wie, że one SĄ poza moją głową (poza Pana głową)? Przecież to, co nazywa
Pan "literkami",
> jest to właśnie Pana postrzeganie.

Ja potrafię odróżnić to na co patrzę (świat fizyczny)
od tego co widzę (świat psychiczny)
To na co patrzę nie zależy od tego co widzę.
\
JA | oko obiekt
/
ekan psychiki

Dzięki oku widzę obraz obiektu na ekranie psychiki. To zwierciadło.
Na ekranie psychiki odbijają się także inne wrażenia zmysłowe
tworząc JAŹŃ.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)
PS.
Piszesz na grupie dyskusyjnej SCI, a tu obowiązuje prawo prasowe.
Jeśli cytujesz czyjeś teksty to obowiązkowo należy cytować także
podpis autoryzujący tekst.

38. Data: 2010-01-10 13:45:01

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-01-10 14:39, Robakks pisze:
> "Piotrek Zawodny" <p...@o...pl>

> Ja potrafię odróżnić to na co patrzę (świat fizyczny)
> [...]

Jak Pan to odróżnia?

39. Data: 2010-01-10 13:55:40

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja potrafię odróżnić to na co patrzę (świat fizyczny)
> od tego co widzę (świat psychiczny)
> To na co patrzę nie zależy od tego co widzę.
> [...]

Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

Skąd Pan wie, że tam jest jakiś obiekt, skoro Pan go nie widzi?

40. Data: 2010-01-10 13:57:23

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek Zawodny" <p...@o...pl>

> Jak Pan to odróżnia?

Po to Bozia dała ludziom rozum, by odróżniali rzeczy prawdziwe
od urojeń i wymysłów. Ludzie chorzy umysłowo nie odróżniają
prawdy od fikcji...
Robakks

Re: przyczyna i skutek
DLACZEGO...