Re: Choćbym chciał nie wiadomo jak

41. Data: 2010-01-10 15:01:26

Temat: Re: Cho?bym chcia? nie wiadomo jak
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nelius napisał(a):
> [...]
> przestaje, ale nie przestaje istniec Chaos, w ktorym jakas inna swiadomosc
> moze rzezbic swoj swiat.
> Ale zgadzam sie z gory, ze jest to jedynie "zalozenie" mojego umyslu, mojej
> swiadomosci i ze udowodnic sie tego nie da. Ja po prostu tak wierze, a mam
> prawo wierzyc w co chce, no nie?
>
> Nelius
>

> __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
4757 (20100109) __________

> Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

To bardzo ciekawe co ty piszesz i ja ci nie mówię że nie masz racji,
bo w pewien sposób mówi się; że narodzeni z chaosu nigdy nie jesteśmy
w stanie się z nim zetknąć, gdy tylko nasz wzrok na niego padnie już
mamy porządek.
Tylko bym przestrzegał przed zbytnim sankcjonowaniem wszystkiego na
zewnątrz poza sobą, bo wtenczas sami się wykluczamy, sam widzisz że
wiele osób, tak bardzo zanegowało siebie, że nawet po śmierci widzą,
wiedzą o istniejącym świecie i jaki on jest. A w życiu to jest
konskwentne i to niesamowicie bardzo.

42. Data: 2010-01-10 15:07:16

Temat: Re: Choćbym chciał nie wiadomo jak
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robakks napisał(a):
> "glob" <r...@g...com>
.googlegroups.com...

> Ja nie muszę umrzeć by czegoś nie wiedzieć np. nie wiem gdzie
> zapodziały się klucze i nikt tego nie wie, gdzie są ukryte.
> Czy to oznacza, że klucze zniknęły z fizycznego świata i już ich nie ma,
> a pojawią się gdy zobaczę to czego nie ma?
> Edward Robak* z Nowej Huty
> ~>°<~
> miłośnik mądrości i nie tylko :)

Jak umarłeś to klucze znikneły raz na zawsze, nadal nieodróżniasz tego
że ty umarłeś i nikt nic ci nie powie o kluczach.

43. Data: 2010-01-10 15:08:50

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com>
.googlegroups.com...

> [...]
> śmierci widzą, wiedzą o istniejącym świecie i jaki on jest. A w życiu
> to jest konskwentne i to niesamowicie bardzo.

Moje klucze od mieszkania umarły bo nie wiem gdzie one są, więc
zniknęły fizycznie. Gdzie mogę znaleźć trupa moich kluczy skoro
ich nie ma bo nie jestem świadomy gdzie są i skąd mogę mieć
pewność, że stworzone mózgowiem klucze otworzą mój dom,
skoro nie pamiętam jakie były nacięcia... :(
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

44. Data: 2010-01-10 15:25:09

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com>
c.googlegroups.com...

> Jak umarłeś to klucze znikneły raz na zawsze, nadal nieodróżniasz
> tego że ty umarłeś i nikt nic ci nie powie o kluczach.

Ale ja jeszcze nie umarłem drogi anonimku, tylko straciłem
świadomość gdzie są moje klucze, a więc to klucze umarły dla mnie
i zniknęły z fizycznego świata istniejącego w psychice, ale
czy zniknęły także z fizycznego świata istniejącego poza psychiką?
Gdzie obecnie znajduje się trup kluczy o których nie wiem gdzie są?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

45. Data: 2010-01-10 15:29:47

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

spit napisał(a):
> U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci grup
5g2000yqc.googlegroups.com...

> Uwa�am ,�e pocz�tek, koniec, dobro, z�o, b�g, diabe�, prawda, fa�sz
to tylko
> niezupe�ny rodzaj uporz�dkowania .... �wiata.
> To takie podstawy z kt�rych tworzy si� pewien model rzeczywisto�ci.
> Dlatego jak piszesz ,�e si� ko�czy to piszesz o swoim jego wyobra�eniu.
>
> Czy czas si� ko�czy? Czas si� nie ko�czy.
> Sko�czy kiedy zginie ostatni �wiadomy tego co oznacza.

Jak umierasz, to czas też znika, cały czas pojmujesz siebie
kolektywnie, a umiera jednostka czyli ty, co ma istnieć dla trupa jak
on jest trupem. Poza tym to człowiek wstrzykuje czas i przestrzeń.
Rzeczy są absurdalne, bo bytują sobie tytaj nic nie robiąc, by tak
rzec. Są jakie są. Nie mają historii. Nie są w czasie. Wprawdzie rzecz
może ulec degradacji w czasie, ale podlega temu procesowi biernie,
zawsze jest taka jaka jest. Człowiek nadaje sens rzeczom, umiesza je w
czasie i przestrzeni. Powiedziano już, że rzeczy nie mają granic . Nie
można orzec, gdzie kończy się stół, a zaczyna podłoga, bo przecież
zawsze wchodzi w grę materia złożona z atomów
. Energia u Einsteina to nic ponad '' zakrzywienie '' przestrzeni , a
rzecz wyodrębniana jest jako rzecz dlatego tylko że wyodrębnia ją
człowiek. Człowiek przy tym własnymi potrzebami i planami.

46. Data: 2010-01-10 15:51:57

Od: "Nelius" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
=================
Tak jest. Kazde spojrzenie juz jakos tam "czesze" czli porzadkuje Chaos i
tworzy pewien porzadek.
==============
[...]
=================================
Tak widze to i nic na to nie poradze. To sa fantasci SF ktorzy swoje
fantasmagorie biora za rzeczywistosc. Jest to swoisty rodzaj extrapolacji
poza swoj byt i poza swoje istnienie rzeczy konkretnych, ktore znajdowaly
sie w ich swiatach.
Ale moj Chaos, jako byt pierwotny, taki nie jest.

Nelius

4758 (20100110) __________

47. Data: 2010-01-10 15:57:12

Od: "Nelius" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak umierasz, to czas też znika, cały czas pojmujesz siebie
kolektywnie,
=======================
Ja mysle globie, ze takie myslenie, jakie nam tutaj prezentuje wiele osob,
jest poklosiem wielu lat zycia w komunie. Wszystko bylo wspolne (czy aby na
pewno?) i teraz beda sie upierac ze caly wszechswiat jest nasz wspolny i ze
on jest dla wszystkich taki sam. Tak jak jedyna i sluszna byla Polska
Zjednoczona Partia Robotnicza.
Jeszcze wiele wody w Wisle uplynie, zanim ludzie zrozumieja, ze wszechswiat
nie jest jeden i ze kazdy czlowiek to wszechswiat, ktory wraz z czlowiekiem
sie rodzi i wraz z czlowiekiem umiera.
===============

Nelius

4758 (20100110) __________

48. Data: 2010-01-10 16:32:08

Od: ani <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nelius pisze:
> [...]
> nie jest jeden i ze kazdy czlowiek to wszechswiat, ktory wraz z czlowiekiem

No dobrze, ale przecież nie znasz innych wszechświatów. Może w tym
chaosie są też wspólne, gdzie mnóstwo świadomości obserwuje ten sam
wszechświat. Skoro jest tam cała wszystkość, to takie coś też chyba
może się zdarzać. :)
a.

49. Data: 2010-01-10 16:36:18

Od: "Nelius" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chaosie są też wspólne, gdzie mnóstwo świadomości obserwuje ten sam
> wszechświat. Skoro jest tam cała wszystkość, to takie coś też chyba
Kiedy kobieta i mezczyzna biora slub - łaczą sie dwa wszechswiaty.

Nelius

4758 (20100110) __________

50. Data: 2010-01-10 18:04:22

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nelius napisał(a):
> [...]
4758 (20100110) __________

> Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

Zaraz, zaraz , nie łączą się, cały czas są osobnymi wszechświatami,
może kiedyś nauka wymyśli sposób wniknięcia w jaźń zamkniętą drugiej
osoby, ale jak narazie niewiele jeszcze różnimy się od zwierząt,
jedynie tulimy się do siebie z braku możliwości porozumienia. Gdyż
język sankcjonujący zjawiska i wiedza nam dostępna umożliwia jedynie
widzenie drugiej osoby z zewnątrz, a właściwie stwarzanie jej naszymy
możliwościami naszej świadomości.
Ten post powyżej o komuniźmie po prostu piękne, ale nie jest to wynik
jedynie komunizmu, również nauka jest komunizująca, ponieważ uważa że
jest w stanie oglądać świat obiektywnie. Zapomina o subiektywnym
sposobie kształtowania przez każdego z nas świata, więc tak
naprawdę uważają , że widzą prawdę za wszystkich, czyli tak naprawdę
narzucają swój sposób rozpatrywania , jednocześnie nie widząc siebie
jak sami świat sobą kształtują.

Re: przyczyna i skutek
DLACZEGO...
IZULI...