Re: Chora psychicznie dziewczynka zmuszona do urodzenia dziecka!

1. Data: 1999-12-24 12:39:15

Temat: Re: Chora psychicznie dziewczynka zmuszona do urodzenia dziecka!
Od: "Posrednik" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Łączkowski napisał(a) w wiadomości: ...

>Posrednik <p...@p...onet.pl> w artykule
>news:83t731$gah$3@sunsite.icm.edu.pl pisze...

>Tak, jesli wedlug wiedzy lekarza te oczekiwania po pierwsze sa mozliwe do
>spelnienia, po drugie odpowiadaja normom etycznym. Kazdy lekarz w Polsce
>sklada przysiege Hipokratesa, musi ja zlozyc i byc jej wierny czy mu sie to
>podoba czy nie, jesli chce byc lekarzem. A przeciez nie musi.
>Powstrzymam sie tu przed ironizowaniem na temat oczekiwan pacjenta :-)))

Nos dla tabakiery?????
Lekarz ma:
Po pierwsze nie szkodzic, a poza tym:
zbadac,
postawic diagnoze,
przepisac lekarstwo,
sprawdzic stan pacjenta po leczeniu
Takie sa moje oczekiwania

>Dlaczego podszytych? Czy nie ma na to innego okreslenia? Owszem, moj sposob
>myslenia i postepowania uwazam za sluszny, bo jakzeby inaczej? Ale
>przypominam, choc byc moze to nie wypada, ze ja ta "ideologia" lecze ludzi,
>pomagam cierpiacym. Natomiast gornolotne dywagacje wlasciwe sa raczej tym
co
>zycie znaja z tv, internetu, opowiesci kolezanek ("przezylam porody trzech
>kolezanek" hihihi). Bardzo prosze o trzymanie sie realiow.

Niezreczne slowo. Twoja argumentacja wynika ze swoistej optyki.
Zgadzam sie ze Twoj sposob myslenia i postepowania uwazasz za sluszny.

Ja nie

>Dopuszczam, dopuszczam, jestem psychiatra :-)))

No wlasnie , lekarzu lecz sie sam?? :-)))))))

>A niech ma i warsztat anestezjologa, byleby nie nazywal sie lekarzem.

Gdybym kiedys musial, to chcialbym , aby taki zabieg(/) na mnie wykonal
wlasnie lekarz anestezjolog.
On wie jak to zrobic bezbolesnie i skutecznie.

>Twoje prawo zadac, czego tylko chcesz, pytanie czy dostaniesz...

Ano wlasnie, dlaczego odmawiasz mi prawa dysponowania swoja nedzna doczesna
resztka????
Ja uwazam,
>ze nie nalezy spelniac wszystkich "zachcianek" (przepraszam, byc moze
>nieodpowiednie slowo w kontekscie tej dyskusji).

Bede nalegal. Nalezy. Czlowiek ma prawo do godnego odejscia.
Natomiast radze kiedys

>posmakowac "smrodu i bolu" cierpiacych w szpitalach, domach opieki,
>hospicjach. Pouczajace doswiadczenie. Jak bardzo mozna tam nauczyc sie od
>chorych checi zycia.

Nie chce bolu i smrodu. Nie specjalnie rozumiem po co czepiac sie zycia
za wszelka cene bedac poltrupem???? liczyc na cud boski???
Jestem za malutki aby Pan zajmowal sie moja
nedzna osoba.....

>jest
>
>Zycze Ci, by lekarz nigdy nie byl Ci potrzebny. Natomiast podawanie srodkow
>znieczulajacych nie jest zadna, ani miekka, ani poltwarda, eutanazja tylko
>opieka paliatywna. Pomoca pacjentowi, a nie zadawaniem smierci.

Co kto uwaza.
Jezeli pacjent nie decyduje sie na eutanazje, a takich jest pewnie
zdecydowana wiekszosc,
zde wzgledow religijnych czy tez zwyklego strachu.
No wiec jezeli nie decyduje sie , to oczywiscie
opieka paliatywna jest jak najbardziej na miejscu .

>A lekarze zwykle nie czekaja na cud boski, bo nie od tego sa.

Tylko beda potrzymywac sztucznie zycie, czekajac wlasnie ,- na co czekajac
gdy za pacjenta oddycha aparatura???

>Rowniez pozdrawiam
>
>Bezposrednik - Jarosław Łączkowski

I na koncu - dwudziestotrzyletni morderca trzech osob skazany na dozywocie ,
nie
moze byc zwolniony wczesniej niz przed uplywem 30 lat.
Mlody , przystojny , o nieprzecietnej inteligencji.
Ma swiadomosc, ze jego zycie jest bez sensu.
Nie przekaze swoich genow, nie zazna bycia ojcem i mezem, jego zycie
to cela , moze gwalty wspolwiezniow, koszmar.
Gdyby zwrocil sie do sadu z prosba o zastosowanie wobec niego
eutanazji jako zamiennika dozywocia - wykonac czy nie ???

pogodnych Swiat

Pozdrowienia
Posrednik