Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne

251. Data: 2006-07-26 13:40:57

Temat: Re: Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne
Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
news:slrnecek8b.4q3.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
> W dniu Wed, 26 Jul 2006 13:21:16 +0200, osoba określana zwykle jako
> locke pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>
> Dolicz do tych dwu świniaków jeszcze cztery krowy, kawałek hektara z
> ziemniakami, itd. I starcza z grubsza na cały rok.

Przyjacielu, czy masz ty jakiekolwiek pojęcie o dzisiejszej wsi?

252. Data: 2006-07-26 14:01:09

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w wiadomości

> Ja rozumiem, że może stykasz się tylko z biednymi rolnikami, ale nie
> wszyscy rolnicy to taka biedota.

No jasne, że nie wszyscy. Ale weź pod uwagę jedną rzecz: ponad 70% gospodarstw
rolnych w Polsce to obszary poniżej 5 ha. Średni dochód do dyspozycji na osobę w
gospodarstwie rolnym wyniósł w ubiegłym roku 580 złotych, podczas gdy w
gospodarstwie pracowników było to 745 złotych. Jednocześnie w tym samym czasie
średni dochód gospodarstwa rolniczego i pracowniczego był podobny i wynosił ok.
2500 złotych. Jednocześnie w gospodarstwach wiejskich większy jest udział w
dochodach środków z ubezpieczeń społecznych i pomocy społecznej - ok. 19% (w
gospodarstwach pracowniczych tylko niecałe 12%). W 2005 roku ponad 27% osób
mieszkających na wsi żyło poniżej progu ubóstwa. W miastach było ich tylko nieco
ponad 12%. Przytoczone przeze mnie wskaźniki pochodzą z oficjalnych opracowań
GUS.

Wieś polska JEST biedna - nawet mimo tego, że pewna część rolników jest bogata.

Statystyka GUS potwierdza też moją tezę o ubóstwie rodzin wielodzietnych: aż 63%
osób z rodzin mających co najmniej 4 dzieci żyje poniżej granicy ubóstwa (w
rodzinach z 3 dzieci jest ich tylko 35% - a w mniejszych wskaźnik ubóstwa jest
coraz mniejszy). Nawet w rodzinach niepełnych wskaźnik ten jest mniejszy
(niecałe 21%).

253. Data: 2006-07-26 14:15:37

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Wed, 26 Jul 2006 15:40:57 +0200, osoba określana zwykle jako

1. Znów masakrujesz cytaty.
2. Proszę, abyś się tak nie spoufalał.
3. Owszem, a Ty?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ !dab LAER kaerb a deen uoy ,siht daer nac
.\....@e...eu.org.\.\. uoy fI

254. Data: 2006-07-26 15:03:07

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Znów masakrujesz cytaty.

U mnie jest wszystko OK. Sprawdź swój czytnik.

> 2. Proszę, abyś się tak nie spoufalał.

Określenie "przyjaciel" tak cię zbulwersowało? A może raczej twój brak
argumentów?

> 3. Owszem, a Ty?

Owszem i to bardzo dobrze. Od paru lat pracuję na typowej polskiej wsi.

255. Data: 2006-07-27 08:11:13

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Wed, 26 Jul 2006 17:03:07 +0200, osoba określana zwykle jako
locke pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>U mnie jest wszystko OK.

Klasyczny outlookowiec.

>Określenie "przyjaciel" tak cię zbulwersowało? A może raczej twój brak
>argumentów?

Nie. Raczej Twoje powtarzanie w kółko tego samego.

>Owszem i to bardzo dobrze. Od paru lat pracuję na typowej polskiej wsi.

To jeszcze dobrze by było jakbyś kiedyś się doczytał gdzieś, że
korelacja nie oznacza implikacji.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb The page just created is more than 18 feet
`b K...@e...eu.org d' tall or more than 18 feet wide, so I suspect

256. Data: 2006-07-27 13:03:24

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

> W dniu Wed, 26 Jul 2006 17:03:07 +0200, osoba określana zwykle jako
> locke pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>
> Klasyczny outlookowiec.

Żebyś wiedział. Bawiłem się przez chwilę Thunderbirdem, ale jednak z OE jakoś mi
najwygodniej - pewnie lata przyzwyczajenia.

> To jeszcze dobrze by było jakbyś kiedyś się doczytał gdzieś, że
> korelacja nie oznacza implikacji.

Ale wskazuje na jakąś zależność. Faktem jest, że polska wieś jest uboga (około
połowy mieszkańców wsi żyje poniżej granicy ubóstwa). Faktem też jest, że
dochody w rodzinach wiejskich w przeliczeniu "na głowę" są niższe niż w mieście
(przy porównywalnym całkowitym dochodzie rodziny) - czyli rodziny wiejskie liczą
więcej osób. I faktem jest, że prawie 3/4 gospodarstw to obszary małe (do 5 ha).
Któreś z tych elementów muszą być przyczyną pozostałych.

257. Data: 2006-07-27 13:09:03

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Thu, 27 Jul 2006 15:03:24 +0200, osoba określana zwykle jako
locke pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Żebyś wiedział. Bawiłem się przez chwilę Thunderbirdem, ale jednak z OE jakoś mi
>najwygodniej - pewnie lata przyzwyczajenia.

To nie był komplement. "Klasyczny outlookowiec" oznacza osobę, która nie
przejmuje się tym jak wysyła, bo przecież u niego widać dobrze.

>Ale wskazuje na jakąś zależność.

Ale może być, na przykład, implikacja w drugą stronę.

> [...]
>więcej osób. I faktem jest, że prawie 3/4 gospodarstw to obszary małe (do 5 ha).

To może i jest prawdą.

>Któreś z tych elementów muszą być przyczyną pozostałych.

A to nie.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Nie dewaluuj plonków, a tym bardziej
`b K...@e...eu.org d' fnordów. One w zamian zdywersyfikują ci

258. Data: 2006-07-27 13:14:07

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

> To może i jest prawdą.

Tak przynajmniej pokazują statystyki.

> A to nie.

Więc? Ja stawiam tezę, że rozdrobnienie gospodarstw i wielodzietność wiejskich
rodzin jest przyczyną ubóstwa. Czy masz inny pogląd na tę kwestię?

259. Data: 2006-07-27 13:34:38

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Thu, 27 Jul 2006 15:14:07 +0200, osoba określana zwykle jako
locke pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>mieście
>liczą
>ha).
>Tak przynajmniej pokazują statystyki.

Nie znam tych statystyk, zatem nie piszę od razu, że są nieprawdziwe.
Ale także na ich potwierdzenie mam tylko Twoje słowa w tej chwili.
Ale nawet załóżmy, że przytaczasz dobrze...

>Więc? Ja stawiam tezę, że rozdrobnienie gospodarstw i wielodzietność wiejskich
>rodzin jest przyczyną ubóstwa. Czy masz inny pogląd na tę kwestię?

... co nie znaczy, że implikacja zachodzi w tę stronę. Równie dobrze
ubóstwo może być przyczyną wielodzietności i rozdrobnienia.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb You meant to type ## instead of #,
`b K...@e...eu.org d' right?(TeX)

260. Data: 2006-07-27 13:56:58

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale także na ich potwierdzenie mam tylko Twoje słowa w tej chwili.
> Ale nawet załóżmy, że przytaczasz dobrze...

Posługuję się danymi GUS-u. Nie odpowiadam więc za ich prawdziwość.

> ... co nie znaczy, że implikacja zachodzi w tę stronę. Równie dobrze
> ubóstwo może być przyczyną wielodzietności i rozdrobnienia.

Jak wyobrażasz sobie mechanizm takiej implikacji? Bo w drugą stronę łatwiej
sobie wyobrazić.

Co najmocniej cementuje związek
3Miasto - spotkaniowo
krew z zęba, dziąsła?