Chrzciny

11. Data: 2007-12-20 12:44:41

Temat: Re: Chrzciny
Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka pisze:
> Pytanie.
> Niepraktykujący katolik chrzci dziecko, jest sens czy nie bardzo.
> Stanęłam przed tym dylematem. Dla mnie to hipokryzja, ale rodzina bardzo
> ciśnie.
A rodzina wie, że to jest niepraktykujący katolik? No i czy to jest
jeden rodzic czy obydwoje? Pytam, bo jak już ktoś wspomniał ktoś potem
powinien to dziecko w tej wierze wychować. Inaczej to dla mnie nie ma sensu.
pozdrawiam
Ania

12. Data: 2007-12-20 12:51:31

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa pisze:

> Hipokryzja to by była, gdybym głosiła poglady ostro antyklerykalne,
> ale ochrzciła dziecko, bo teściowa mi dom zapisuje.
> Jest mi wszystko jedno, moge mieć dziecko ochrzczone, moge nie, a
> babci bardzo zależy i wiem, że bedzie miała z tym problemy (babcia,
> nie ja czy dziecko), to nie będę robiła trudnosci.
> Rozumiem, że rodzina, której zależy bierze na siebie obowiązek
> wychowania. Nie robie tego dla siebie (mnie powisa kalafiorem), dla
> Boga (Jemu, jak sądzę, też powisa) tylko dla babci, która nie bedzie
> mogła spać, bo wnuczek narazony na ogień piekielny.
> [...]
http://www.mateusz.pl/pow/011129.htm
<cytat> Zgodnie z Kodeksem Prawa Kanonicznego (kan. 1183, paragraf 2),
to czy zostanie po katolicku pochowane dziecko, które zmarło przed
chrztem, zależy od postawy wiary jego rodziców. Ten sam wymóg dotyczy
udzielenia Sakramentu Chrztu Świętego dziecku - jeżeli rodzice nie
praktykują swojej wiary, czyli nie gwarantują wychowania we wierze
katolickiej, to chrzest jest odsuwany do momentu, albo nawrócenia
rodziców, albo osiągnięcia przez dziecko wieku pełnoletności. <koniec
cytatu/>

Habeck ma tu całkowitą rację. Wiara rodziców jest tu właściwie jedynym
wyznacznikiem. Obojętność wobec wiary jest traktowana tak samo jak jej brak.

--
to powiedział *hephalump*
"Wesoło w czubie i w piętach,/A najweselej na skrętach!"(Tuwim)

13. Data: 2007-12-20 12:53:39

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa pisze:

> Hipokryzja to by była, gdybym głosiła poglady ostro antyklerykalne,
> ale ochrzciła dziecko, bo teściowa mi dom zapisuje.

Dokładnie. Ateista chrzczący dziecko to hipokryzja, ale już agnostykowi
będzie wszystko jedno (nie wspominając o kategorii niepraktykujący
katolik). Tym bardziej, że agnostyk wyjdzie pewnie z założenia:
"A co jeśli się mylę?" :-) Jeśli mam rację, to i tak obrzędy są bez
znaczenia, jeśli się mylę, dziecko nie ucierpi...

Stalker

--
Hania 2004-03-08, Antek 2006-07-07
http://picasaweb.google.pl/TomaszLaczkowski

14. Data: 2007-12-20 12:56:37

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hephalump pisze:

> [...]
> katolickiej, to chrzest jest odsuwany do momentu, albo nawrócenia
> rodziców, albo osiągnięcia przez dziecko wieku pełnoletności. <koniec

O masz, człowiek sie całe życie uczy...
To to nie działa tak jak w przypadku małżeństw ekumenicznych (czy jak to
tam sie nazywa)?

Stalker

15. Data: 2007-12-20 12:57:33

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20.12.2007, o godzinie 13.25.41, na pl.soc.rodzina, hephalump
napisał(a):

> Mam 'chrzcić' wódkę? Bezalkoholową?

Bezalkoholową warto w wino zamienić.

*Habeck*
- Schutzbach

16. Data: 2007-12-20 12:59:55

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Hanka Skwarczyńska"
>Skoro niepraktykujący, ale jednak katolik,

A co to za twór?
Katolicyzm zakłada uczestnictwo w obrzędach, zatem niepraktykujący
wyznaje jakąś swoją wersję chrześcijaństwa, ale nie katolicyzm.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ I DO NOT HAVE DIPLOMATIC IMMUNITY(Bart Simp-
\ K...@e...eu.org / son on chalkboard in episode 9F20)

17. Data: 2007-12-20 13:01:12

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto pisze:

> Bezalkoholową warto w wino zamienić.

To już było.

18. Data: 2007-12-20 13:05:41

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker pisze:

> O masz, człowiek sie całe życie uczy...
> To to nie działa tak jak w przypadku małżeństw ekumenicznych (czy jak to
> tam sie nazywa)?

Chodzi Ci o sytuację gdy rodzice są różnych wyznań? W KK wystarczy w tym
wypadku wiara jednego z rodziców. Podobnie jak w wypadku gdy jedno z
rodziców jest osobą niewierzącą.

19. Data: 2007-12-20 13:06:01

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker pisze:

> O masz, człowiek sie całe życie uczy...
> To to nie działa tak jak w przypadku małżeństw ekumenicznych (czy jak to
> tam sie nazywa)?

Eeee, chyba jednak jest trochę inaczej:

Kan. 868 -

§ 1. Do godziwego ochrzczenia dziecka wymaga się:

1° aby zgodzili się rodzice lub PRZYNAJMNIEJ JEDNO z nich, lub ci,
którzy prawnie ich zastępują;

2° aby ISTNIAŁA UZASADNIONA NADZIEJA, że dziecko będzie wychowane po
katolicku; jeśli jej zupełnie nie ma, chrzest należy odłożyć zgodnie z
postanowieniami prawa partykularnego, powiadamiając rodziców o przyczynie.

Więc chyba np. w przypadku ojciec agnostyk, ale wyrażający zgodę na
chrzest i wierząca matka jak najbardziej istnieje nadzieja :-)

Stalker

20. Data: 2007-12-20 13:06:57

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hephalump pisze:

> Chodzi Ci o sytuację gdy rodzice są różnych wyznań? W KK wystarczy w tym
> wypadku wiara jednego z rodziców. Podobnie jak w wypadku gdy jedno z
> rodziców jest osobą niewierzącą.

A no to sie źle zrozumieliśmy...

Stalker

--
Hania 2004-03-08, Antek 2006-07-07
http://picasaweb.google.pl/TomaszLaczkowski

Tylko szopka........do oglądania.
Pamela Anderson sie rozwodzi...
KOPCIUSZKOLAND
co kupic na gwiazdke 14 letniej dziewczynie?
co dalej