Ciastka maślane z jabłkiem

1. Data: 2005-02-17 08:31:42

Temat: Ciastka maślane z jabłkiem
Od: Agnieszka <a...@b...org.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Moj TŻ od paru już tygodni męczy mnie, żebym zrobiła mu maślane ciastka z
jabłkiem. A ja zupełnie nie mam pojęcia jak się zabrać za takie maślane
ciasto :-(. Znalazłam w sieci przepisy na różne tego typu ciasta, ale w
każdym były drożdże. Zrobiłam nawet takie jakby buły z jabłkami z ciasta
maślano - drożdżowego, ale to nie o to chodziło. Czy ktoś z Szanownych
Grupowiczów zna dobry przepis na ciasto maślane, z którego wyjdą mi
ciastka z jabłkiem w środku? I czy owa persona mogłaby podać mi ten
przepis?
Z góry dziękuję za pomoc

--
Agnieszka + Marcin + Tula-Kot

1. Data: 2005-02-17 08:34:55

Temat: Re: Ciastka maślane z jabłkiem
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:
> Moj TŻ od paru już tygodni męczy mnie, żebym zrobiła mu maślane
> ciastka z jabłkiem.

Maślane ciastka są tu: http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis74.html
Przetestowane, smaczne.
Ale co do dodatku jabłka, nie wiem, w jakiej miałoby być formie. W
kawałkach? I kiedy się je dodaje do ciastek?
Ania

1. Data: 2005-02-17 08:54:20

Od: Agnieszka <a...@b...org.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Kto: A.L.
Kiedy: 2005-02-17
Co:

> Maślane ciastka są tu: http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis74.html
> Przetestowane, smaczne.

Dziekuje bardzo! Już też na to patrzyłam, ale nie wiem czy da się w nie
coś zawinąć.

> Ale co do dodatku jabłka, nie wiem, w jakiej miałoby być formie. W
> kawałkach? I kiedy się je dodaje do ciastek?

Według marzeń mojego TŻ powinny to być jakby bułki maślane z jabłkiem w
środku lub takie poduszeczki, kopertki jakby... W każdym bądź razie jabłko
w kawałku w środku, w podobnej formie jak jabłko w cieście (takie lekko
rozciapciane i ciepłe, ale jednak ciągle jako tako wyglądające) tylko, że
w cieście maślanym...
A wszystko przez te głupie, fińskie reklamy...

--
Agnieszka + Marcin + Tula-Kot

1. Data: 2005-02-17 09:20:33

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:
> [...]
> wyglądające) tylko, że w cieście maślanym...
> A wszystko przez te głupie, fińskie reklamy...

A to dopiero zagwozdka...
Te poduszeczki czy kopertki kojarzą mi się raczej z ciastem francuskim.
A bułki maślane - może pokombinuj z przepisem na jagodzianki?
http://tinyurl.com/5epa7

Ania

1. Data: 2005-02-17 09:21:43

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@b...org.nospam> napisał w wiadomości
> [...]
> Grupowiczów zna dobry przepis na ciasto maślane, z którego wyjdą mi
> ciastka z jabłkiem w środku? I czy owa persona mogłaby podać mi ten

Może tartę Tatin mu zrób.
Maślana, słodka, z jabłkami.
No niebo w gębie po prostu:

100 gr mąki pszennej
łyżkę kukurydzianej lub ziemniaczanej
szczypta soli
łyżka cukru pudru
100 gr miekkiego masła

mąkę pszenna wymieszać z reszta sypkich składników, wrzucić do tego masło,
rozetrzeć razem wszystko w palcach, zagnieść, owinąć w folię i włożyć do
lodówki na ok 30 min.

50 gr jasnego brązowego cukru
50 gr masła
szczypta mielonego cynamonu
ok 3-4 jabłek (obranych, pozbawionych gniazd nasiennych i pokrojonych w 6)

Na patelni połączyć cukier z masłem i cynamonem, ciągle mieszając podgrzewać
aż cukier się lekko skarmelizuje i wszystko będzie miało konsystencje
gęstego syropu.

Syrop gorący przelać do formy tartowej, rozprowadzić po dnie i brzegach,
ułożyć na tym cząstki jabłek.
Ciasto rozwałkować na placek odrobinę większy od formy, przykryć jabłka,
brzegi upchnąć lekko miedzy jabłka a brzeg formy. Ponakłówać ciasto
widelcem.

Wstawić do nagrzanego piekarnika (180-max200 st) na ok 35-40 min.
Upieczone odstawić na ok 10 minut, potem przykryć naczyniem na którym ciasto
ma być podane i energicznie przekręcić, po czym zdjąć formę. Ciasto podaję
się do góry jabłkami.
Można dodać do niego bitą śmietaną, lody waniliowe, albo posypać prażonymi
migdałami bez skórek.

Sowa

1. Data: 2005-02-17 09:36:01

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:
> Moj TŻ od paru już tygodni męczy mnie, żebym zrobiła mu maślane ciastka z
> jabłkiem. A ja zupełnie nie mam pojęcia jak się zabrać za takie maślane
> ciasto :-(.

Wprawdzie nie jest to ciasto maslane jako takie, ale pyszne jest takie
ciasto:
zagniatasz po rownej czesci masla, maki i sera bialego (tak, tak, bez
cukru ani jajek) np. po 20dag (to Ci wyjdzie z kostki masla)
Walkujesz, wykrawasz kwadraty, zawijasz jablka, pieczesz. Po upieczeniu
posyp cukrem pudrem. Prostrzych ciastek nie ma, a sa naprawde pyszne
(zarowno ze slodkim jak i pikantnym nadzieniem)

Pamietam, ze w ktoryms numerze "Mojego Gotowania" byly jablka po
cesarsku, czy jakos tak, gdzie sie robilo ciasto bodajze z pol kila maki
i 30 dag masla, z dodatkiem drozdzy (1dag) (ale to chyba wychodzilo
polfrancuskie) i w to zawiajalo sie cale (obrane) jablka. Jesli jestes
zainteresowana, to moge poszukac przepisu, ale to dopiero w domu.

Tyle na goraco mi przyszlo do glowy
Owocnych prob

Maria

1. Data: 2005-02-17 09:38:16

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w cieście maślanym...
> A wszystko przez te głupie, fińskie reklamy...

A może takie coś:
wziąć białego tłustego twarogu, masła i maki w równych wagowo częściach,
zagnieść ze sobą, rozwałkować na ok pół cm, pociąć na kwadraty, kłaść na to
po kawałku owoca, lub marmoladę, zawinąć jak kto lubi - w pierożek, w
rogalik, upiec w 180 st na złoto, posypać cukrem pudrem.

Albo to:
tylko zamiast margaryny masło dać - raz robiłam i wyszło przepyszne!
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis2286.html

Smaczne są tez jabłka na/w cieście francuskim. Ciasto francuskie do słodkich
wypieków kupić mrożone.
Małe jabłka obrać i wydrążyć gniazda nasienne, i wsypać tam orzechów
pokruszonych i rodzynek, łyżeczkę miodu, łyżeczkę masła. Poprószyć
cynamonem. Każde jabłko owijać kawałkiem ciasta tak, szmatką, Takie cos
upiec w średnio nagrzanym piekarniku na złoto - trzeba tak wykombinować,
żeby nie zrumieniło się za szybko, tylko żeby jabłko w środku zdążyło się
upiec.

Można tez jabłka podzielić na połówki i zawijać połówki, albo nawet
ćwiartki, ale trzeba pamiętać, żeby dać zawsze wiórek masła i trochę cukru
na jabłko, lub miodu + ew, tą resztę: orzechy, rodzynki, cynamon. Nie trzeba
tez jabłek zawijać, można porobić z tego ciasta takie "tacki" z rantem i
poukładać jabłka na wierzchu, postrugać na to wiórki masła , pocukrzyć - tak
się dużo szybciej piecze.

Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.

Sowa

1. Data: 2005-02-17 14:08:13

Od: Agnieszka <a...@b...org.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Kto: Sowa
Kiedy: 2005-02-17
Co:

> Może tartę Tatin mu zrób.
> Maślana, słodka, z jabłkami.
> No niebo w gębie po prostu:
[ciach przepis]

Dzieki wielkie! Spróbuję zrobić samo ciasto może i zamiast robić tartę to
pozawijam jak buleczki... Nie mam niestety formy na tartę jako tako a
robienie na zwyklej blasze wydaje mi się profanacją :-(

--
Agnieszka

1. Data: 2005-02-17 14:10:24

Od: Agnieszka <a...@b...org.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Kto: Maria
Kiedy: 2005-02-17
Co:

> Wprawdzie nie jest to ciasto maslane jako takie, ale pyszne jest takie
> ciasto:
> zagniatasz po rownej czesci masla, maki i sera bialego

No i w tym momencie mogę już podziekować za przepis, gdyż i tak go nie
wykorzystam :-( W tej dziczy, w której przyszło mi żyć (Finlandia) nie
znają niestety białego sera :-(((
Ale zachowam przepis do wykorzystania w Polsce, może nawet już na
Wielkanoc... :-)
Dziekuje!

> [...]
> polfrancuskie) i w to zawiajalo sie cale (obrane) jablka. Jesli jestes
> zainteresowana, to moge poszukac przepisu, ale to dopiero w domu.

A tym przepisem byłabym zainteresowana, bo może akurat da się
wykorzystać...

--
Agnieszka + Marcin + Tula Namonitorna

1. Data: 2005-02-17 14:14:03

Od: Agnieszka <a...@b...org.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Kto: Sowa
Kiedy: 2005-02-17
Co:

> [...]
> po kawałku owoca, lub marmoladę, zawinąć jak kto lubi - w pierożek, w
> rogalik, upiec w 180 st na złoto, posypać cukrem pudrem.

Dziekuje, ale własnie ten biały ser... Jak już wspominałam nie ma tu
czegoś takiego. Najtańsza podróbka jaką znalazłam, to jakiś arabski import
z Niemiec, coś w puszce wyglądające (wg etykietki) jak wiejski ser. Tylko,
że to drogie paskudztwo a ja biedna studentka jestem.

> Albo to:
> tylko zamiast margaryny masło dać - raz robiłam i wyszło przepyszne!
> http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis2286.html

Tu raczej jednak łatwiej o margaryne... :-) Ale brzmi wspaniale :-)

> Smaczne są tez jabłka na/w cieście francuskim. Ciasto francuskie do słodkich
> wypieków kupić mrożone.

Nie widziałam tu jeszcze ciasta francuskiego mrożonego...

Dziekuje za wszystkie propozycje :-) Spróbuje coś wymyślić i na pewno
podzielę się rezultatami :-)
--
Agnieszka + Marcin + Tula Namonitorna

SOS bialy z La Degrasso ????