Ciasto drożdżowe bez pszenicy

181. Data: 2016-10-25 02:09:13

Temat: Re: Ciasto drożdżowe bez pszenicy
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> No, czytałam ostatnio, że w marketach pieką pieczywo z zamrożonego
> ciasta, które jest zapakowane w folię.
>
> Jesli chodzi o mięso i wedliny w innych, niesupermarketowych sklepach to
> jest tak samo. Trzymaja gdzieś w zamrażarkach, potem kładą za szybką w
> tych foliach, bo jak się cała sztuka np. szynki czy schabu nie sprzeda
> to na koniec pracy znowu pakują i chowają gdzieś do chłodni na zapleczu.
> Kientom mówią, że to świeże, dzisiejsze, dzisiaj była dostawa.
> Tak nas wszystkich w bambuko wszędzie robią.

Może Was, bo ja nie czuję się robiony w bambuko. Osobliwie mrożoną
kajzerką z Biedronki. Ani też pakowaniem w folię, zamiast swojsko,
w gazetę.

> Pomidory to się teraz obiera tak jak jabłka, bo nie da się normalnie
> zdjąć skóry.

Tak samo winogrona -- trzeba obierać ze skóry, bo już nawet mycie
w proszku IXI pewności nie daje.

> A rolnicy balują, moga pracować gdzie chcą zamiast pracować na roli
> i jeszcze dostają ogromne dotacje na swoje gospodarstwa (w których
> są tylko gośćmi).

Teraz wyszedł jakiś ukaz o przywiązaniu chłopa do ziemi, więc może
sytuacja się poprawi.

Jarek

--
-- Stirlitz, co jest lepsze: radio czy gazeta? -- zapytał podejrzliwie Mueller.
-- Gazeta, w radio nie zawiniesz śledzia -- odparł spokojnie Stirlitz.

182. Data: 2016-10-25 10:22:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.10.2016 o 22:51, Trefniś pisze:

> Z drugiej strony zaznaczam, że nie uszczegółowiłem niejednoznacznego
> wyrażenia "czyste ręce"!

Dlatego ja nie sprecyzowałam, czym myje.

Ewa

183. Data: 2016-10-25 10:23:31

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz wyszedł jakiś ukaz o przywiązaniu chłopa do ziemi, więc może
> sytuacja się poprawi.

A nie ma tam nic o odcięciu od internetu?

Ewa

184. Data: 2016-10-25 10:32:26

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> A nie ma tam nic o odcięciu od internetu?

Chłopa? Nie. Tu priorytet zdaje się być inny.

Jarek

--
Gdzie diabeł nie może, tam babę poślą.

185. Data: 2016-10-25 14:10:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Oct 2016 02:09:13 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
> w proszku IXI pewności nie daje.

> Teraz wyszedł jakiś ukaz o przywiązaniu chłopa do ziemi, więc może

najlepiej się samemu przywiązać - wtedy ma się dobre pomidory i winogrona,
z cieniutką skóreczką.

186. Data: 2016-10-25 14:12:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Oct 2016 10:23:31 +0200, FEniks napisał(a):

> A nie ma tam nic o odcięciu od internetu?

Chcesz swego chłopa odciąć?
:->

187. Data: 2016-10-25 14:12:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Oct 2016 10:32:26 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Chłopa? Nie. Tu priorytet zdaje się być inny.

No i czyż nie mówiłam, żeś nie chłop?

188. Data: 2016-10-25 14:13:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Oct 2016 10:32:26 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Gdzie diabeł nie może, tam babę poślą.

PoślE.

189. Data: 2016-10-25 18:44:47

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PoślE.

Może nie chciał obrazić.

190. Data: 2016-10-28 14:49:59

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.10.2016 o 15:41, FEniks pisze:
> I tak się stało! Zainspirowana Twoim ciastem poszłam jednak na kompromis
> (sama ze sobą ;) ) i zrobiłam z olejem, według tego przepisu:
> http://www.doradcasmaku.pl/przepis/311041/w-srodku-i
-na-wierzchu-czyli-ucierane-ciasto-z-jablkami-.html#
recipe_content

> Tylko dwie uwagi do tego przepisu - 10-12 jabłek to lekka przesada,
> dałam 3 duże jabłka. Nie łyżka proszku do pieczenia, a łyżeczka. No i
> jak zwykle mniej cukru, ale jak kto lubi. Bardzo fajne szybkie (i w
> robieniu, i w jedzeniu) ciacho.

Zrobiłem.
Ale nie jestem zadowolony. Myślałem, że będzie takie jak na zdjęciu -
puszyste. A wyszedł gruby naleśnik z jabłkiem. :(
Chciałem zrobić rodzinie niespodziankę...
Nigdy dotąd nie robiłem żadnego ciasta, to wydawało mi się łatwe na
początek. Ale chyba jednak naprawdę należę do ludzi, którzy nawet
herbatę przypalą.
Pozostaje mi pewnie tylko trzymać się jednego, co już w miarę
opanowałem, czyli pieczenie chleba razowego.
--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Podroby - serca wieprzowe
[ ISM ] Introduction to Nuclear And Particle Physics 2nd E by Bromberg, Das, Ferbel
[ ISM ] Quantum Mechanics - by B. Brinne
Świnia na stole (cygańskie wesele w złocie)
Białka