Ciasto drożdżowe bez pszenicy

261. Data: 2016-11-01 23:12:34

Temat: Re: Ciasto drożdżowe bez pszenicy
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Nov 2016 22:56:49 +0100, Animka napisał(a):

> [...]
e=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjBoNbar4jQAhWBf
ywKHSGYApIQFgg3MAM&url=http%3A%2F%2Fwww.be.ge%2Fpubl
ished%2Fpublicdata%2FTEST%2Fattachments%2FSC%2Fprodu
cts_manual%2Fmastercook_kg_1320_zx_plusxg.pdf&usg=AF
QjCNF1Zv563pCKVryJiVsqF_L2RJL5wA

lnostojaca_ceramiczna-500-58CE3_413HTaKDpQ_Xx
> Moja znajoma z pracy kupiła sobie podobną i musiała elektryke
> modernizować i jakieś inne korki/bezpieczniki montować,

Inny licznik - tzw. dwutaryfowy. tTeż mam taki.

> żeby mniej za
> prąd płacić, czyli zmienić na II taryfę.

To nie tak, że ma się cały czas tę II taryfę - a tylko w pewnych godzinach.
I to wymaga pewnego rezimu i umiejętności zaplanowania sobie czynności
domowych zużywających najwięcej prądu właśnie na te godziny.
Ja mam tzw taryfę weekendową, polegającą na tym, ze w weekendy i dni
świąteczne mam cały czas tańszy prąd, a w pozostałe dni w pewnych godzinach
w dzień oraz całą noc. Czyli wtedy nastawiam pranie, jakieś większe
gotowanie na płycie elektrycznej (latem), zmywarkę itp.

262. Data: 2016-11-01 23:16:24

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

>>> pozdr

> [...]
> wewnętrzej :( Dlatego chlebek piekę 2-razy w miesiącu ( nie chce mi
> się jeździć do serwisu po blokady). Po prostu nie lubi temperatury >250C.
Fajne te kuchenki. Teraz w nowszych budownictwach takie kuchenki lub
same płyty indukcyjne wstawiają.
Nie możesz piec w niższej temperaturze (np. 180 stopni)? Może się troche
dłużej piec, ale lepiej się upiecze.

--
animka

263. Data: 2016-11-02 09:58:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Nie możesz piec w niższej temperaturze (np. 180 stopni)? Może się troche
> dłużej piec, ale lepiej się upiecze.

Chleb to nie placek. Owszem, upiecze się z wierzchu, ale wewnątrz raczej
ugotuje. Chleb pieczono dawniej w piecach chlebowych, gdzie temperaturę
potrzebną do pieczenia ciasta chlebowego badano kawałkiem gazety albo słomy
- gdy gazeta szybko brązowiała, a źdźbło suchej słomy się kurczyło i
zaczynało dymić, temperatura była dobra.
Po upieczeniu i wyjęciu chleba wkładano jeszcze do pieca ciasta i
podpłomyki - żeby wykorzystać NIŻSZĄ temperaturę :-))

Wsadź skrawek zwykłej gazety przy 180 stopniach i sprawdź, czy zaraz
zbrązowieje. Na pewno nie.

--
XL

264. Data: 2016-11-02 10:22:45

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-01 o 22:19, FEniks pisze:

> A nie widać tam z boku jakiegoś wihajstra, który można by podważyć
> samemu? U mnie w piekarniku też się czasem drzwiczki blokują po użyciu
> pyrolizy (temperatura chyba coś ok. 500st), ale w szczelinie nad
> drzwiczkami widać taki dynks, który można czymś długim i płaskim
> nacisnąć (np.śrubokrętem, ja to robię nożyczkami ;) ). A po kolejnym
> użyciu pyrolizy drzwiczki magicznie się odblokowują same. Tak że nie
> dzwonię już do serwisu. ;)
>
> Ewa

To nie tak Ewo. To są trzy szyby i wewnętrzna (ta od piekarnika) jest
mocowana na takich zawieszeniach
(https://czesciagd.pl/amica-wronki-zawieszenie-szyby
-wewnetrznej-lewe-8028446-p-207206.html)
to są plastikowe bo muszą być rozszerzalne i lekko sprężynujące bo
dociskają szybę. Taka ich uroda, że jako zamienne dinksy są robione
chyba z bądź czego. Pierwsze dinksy od nowości strzeliły po 1,5 roku
używania. Do wymiany nie trzeba żadnych narzędzi, po prostu naciska się
i wciska a one zaskakują.
Co do licznika dwutaryfowego: Na starym mieszkaniu (stara kamienica w
centrum Krakowa, pokoje o wysokości 3,85 metra) miałem instalację
trzyfazowa ze względu na ogrzewanie (grzałki w przerobionym piecu
kaflowym)i bojler elektryczny (zdewastowane ciągi
spalinowo-wentylacyjne). Jako energetyk miałem prawo (i z niego
korzystałem) do zniżki taryfy na parę tysięcy kWh rocznie więc mi to
latało czy piorę (pralko -suszarka) czy piekę w dzień czy w godzinach od
22-6 rano i 13-15 po południu bo wtedy obowiązuje ta druga niższa
taryfa. Tutaj na nowym mieszkaniu mam instalację trzyfazowa bo jest
kuchnia elektryczna i taryfę G11. Jest możliwość zainstalowania
dwutaryfowca ale po co? późnym wieczorem mam przyjemniejsze metody
spędzania czasu przed snem niż pieczenie chleba czy w ogóle używanie
energii elektrycznej.
Pamiętacie prawo Oma? Ciało w ciemności traci na oporze i IV prawo
Niutona Im ciemniej tym przyjemniej!!!!!!
pozdr
Stefan

265. Data: 2016-11-02 14:32:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.11.2016 o 10:22, stefan pisze:

> [...]
-wewnetrznej-lewe-8028446-p-207206.html)
> to są plastikowe bo muszą być rozszerzalne i lekko sprężynujące bo

A, teraz rozumiem. U mnie to jest cała listwa z takiego tworzywa. A na
dole te dinksy są jeszcze przewiercone zawiasami.

Ewa

266. Data: 2016-11-02 22:17:47

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-02 o 09:58, Ikselka pisze:

> [...]
> podpłomyki - żeby wykorzystać NIŻSZĄ temperaturę :-))
>
> Wsadź skrawek zwykłej gazety przy 180 stopniach i sprawdź, czy zaraz

Nie wiedziałam. Na przyszłość zapamiętam :-)

--
animka

267. Data: 2016-11-11 16:26:03

Temat: Re: Ciasto drożdżowe bez pszenicy - epilog
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.10.2016 o 14:20, FEniks pisze:
> Czy ktoś może próbował zrobić takowe (na słodko lub słono - wszystko
> jedno), i wyszło w miarę puszyste i sprężyste? Czy to w ogóle możliwe
> z użyciem innej mąki niż pszenna?
>
> Przetestowałam z mączką kukurydzianą + ryżową, ale wyszło zbite i
> zakalcowate.

Po kilku testach stwierdzam, że na drożdżach udaje się chleb z mieszanki
mąki ryżowej (150g), ziemniaczanej (100g) i gryczanej (50g) z dodatkiem
mleka (300ml) i 1 jaja + normalnie: sól, cukier, ziarna, drożdże 2,5g
świeżych lub 2 łyżeczki suchych. Przepis pochodzi z książki "Jedz
pysznie bez pszenicy". Chleb wychodzi podobny w konsystencji do
żytniego. Dla wielbicieli tradycyjnego pieczywa (jak ja) nie jest to nic
zwalającego z nóg, ale udaje się, rośnie i daje się zjeść.

Natomiast przestrzegam przed niektórymi przepisami, które można znaleźć
na blogach, bo albo ludzie fantazjują, albo ja mam pechową rękę. Np.
kompletną porażką jest ten przepis:
http://www.razowakromka.com/2016/03/bueczki-kukurydz
iane.html

Ten też wątpliwy, chociaż w komentarzach niektórzy ludzie piszą, że im
się udało:
-bueczki-domowe-bezglutenowe.html

Może jeszcze kiedyś czegoś spróbuję, ale na razie jestem trochę
zawiedziona rezultatami. Pozostaję przy żytnim.

Ewa

268. Data: 2016-11-13 09:08:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> [...]
> żytniego. Dla wielbicieli tradycyjnego pieczywa (jak ja) nie jest to nic
> zwalającego z nóg, ale udaje się, rośnie i daje się zjeść.

Mleko, jajka, mąka ziemniaczana... Gdzie tam chleb, placek jakiś. Na słono.

--
XL

Podroby - serca wieprzowe
[ ISM ] Introduction to Nuclear And Particle Physics 2nd E by Bromberg, Das, Ferbel
[ ISM ] Quantum Mechanics - by B. Brinne
Świnia na stole (cygańskie wesele w złocie)
Białka