Ciasto drożdżowe bez pszenicy

191. Data: 2016-10-28 18:05:42

Temat: Re: Ciasto drożdżowe bez pszenicy
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Oct 2016 14:49:59 +0200, Akarm napisał(a):

> Ale nie jestem zadowolony. Myślałem, że będzie takie jak na zdjęciu -
> puszyste. A wyszedł gruby naleśnik z jabłkiem. :(

Zrób według przepisu bez przeróbek 3333-)

192. Data: 2016-10-28 18:36:15

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 18:05, Ikselka pisze:

> Zrób według przepisu bez przeróbek 3333-)

Czy naprawdę trochę mniej cukru dało taką różnicę?
A może powinienem trochę odczekać po zmieszaniu składników i dopiero po
małej chwili wstawić do piekarnika, a nie natychmiast?
Ale w przepisie nic o tym nie ma.

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

193. Data: 2016-10-28 18:47:45

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 14:49, Akarm pisze:
> [...]
-na-wierzchu-czyli-ucierane-ciasto-z-jablkami-.html#
recipe_content

> Zrobiłem.
> Ale nie jestem zadowolony. Myślałem, że będzie takie jak na zdjęciu -
> puszyste. A wyszedł gruby naleśnik z jabłkiem. :(
> Chciałem zrobić rodzinie niespodziankę...
> Nigdy dotąd nie robiłem żadnego ciasta, to wydawało mi się łatwe na
> początek. Ale chyba jednak naprawdę należę do ludzi, którzy nawet
> herbatę przypalą.
> Pozostaje mi pewnie tylko trzymać się jednego, co już w miarę
> opanowałem, czyli pieczenie chleba razowego.

A dobrze zmiksowałeś jaja z cukrem przed dodaniem mąki? Według mnie to
jest kluczowe w tym cieście - najpierw trzeba solidnie ubić jaja, żeby
wyszła puszysta masa (tak jak tam napisano). Nie trzeba nic odczekiwać
przed wstawieniem do piekarnika, to nie jest ciasto drożdżowe.
No i ja obawiając się właśnie efektu naleśnika, dałam do ciasta znacznie
mniej jabłek, nie wrzucałam ich do środka, a poukładałam na wierzchu.
Następnym razem chcę spróbować z dodaniem części jabłek do środka, bo
wydaje mi się, że ciasto to "udźwignie".
Ilość cukru nie ma większego znaczenia, dałam połowę.

Ewa

194. Data: 2016-10-28 19:51:10

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wydaje mi się, że ciasto to "udźwignie".
> Ilość cukru nie ma większego znaczenia, dałam połowę.

Ilość cukru dla struktury ciasta ucieranego nie ma IMO żadnego
znaczenia. Najbardziej istotne jest rzeczywiście ubicie jaj oraz udział
środka spulchniającego. I sama też bym raczej lała ciasto na ułożone w
formie owoce. Co do naleśnika - może temperatura była zbyt niska?

BTW nie lubię przepisów prezentowanych w sposób taki, jak w w/w linku.

195. Data: 2016-10-28 20:04:07

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 18:47, FEniks pisze:
> A dobrze zmiksowałeś jaja z cukrem przed dodaniem mąki? Według mnie to
> jest kluczowe w tym cieście - najpierw trzeba solidnie ubić jaja, żeby
> wyszła puszysta masa (tak jak tam napisano).

Jajka ubiłem z cukrem prawie na sztywno.
Po dolaniu oleju wszystko oklapło, wsypanie mąki nic nie zmieniło.
Cały czas zawartość dzieży mieszałem końcówką do ubijania jajek.

> Nie trzeba nic odczekiwać
> przed wstawieniem do piekarnika, to nie jest ciasto drożdżowe.

A na zdjęciu jak drożdżowe wygląda.

> [...]
> Następnym razem chcę spróbować z dodaniem części jabłek do środka, bo
> wydaje mi się, że ciasto to "udźwignie".

Jabłek też dałem mniej - 5 sztuk bardzo dużych.

> Ilość cukru nie ma większego znaczenia, dałam połowę.

Ja dałem 1/2 szklanki z uchem, czyli ok. 100ml.
W smaku ciasto wyszło prawidłowe, tylko konsystencja przypomina
zakalcowaty omlet z jabłkami. Żona mnie pociesza, że jest wyśmienite.
I nie dodaje: "jak na pierwszy raz". ;)
Chyba muszę spróbować upiec jakieś inne ciasto, łatwiejsze i ze
stuprocentową gwarancją powodzenia.
--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

196. Data: 2016-10-28 20:45:09

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-10-28 20:04, obywatel Akarm uprzejmie donosi:

> Żona mnie pociesza, że jest wyśmienite.
> I nie dodaje: "jak na pierwszy raz". ;)
> Chyba muszę spróbować upiec jakieś inne ciasto, łatwiejsze i ze
> stuprocentową gwarancją powodzenia.

A musi być ciasto?

197. Data: 2016-10-28 20:49:40

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 19:51, Qrczak pisze:

> Ilość cukru dla struktury ciasta ucieranego nie ma IMO żadnego znaczenia.

Zazwyczaj daję mniej cukru do ciast, bez względu na to czy ucierane, czy
drożdżowe.

> Najbardziej istotne jest rzeczywiście ubicie jaj oraz udział środka
> spulchniającego.

Tak, ale cała łyżka na szklankę mąki to przesada.

> I sama też bym raczej lała ciasto na ułożone w formie owoce.

Ja nie lubię, kiedy wszystkie owoce są na dnie, zbytnio zakalcem mi to
pachnie. Wolę, kiedy owoce są rozłożone w miarę równomiernie w cieście
lub w ogóle na wierzchu.

> Co do naleśnika - może temperatura była zbyt niska?

O to to, być może to było przyczyną, racja.

> BTW nie lubię przepisów prezentowanych w sposób taki, jak w w/w linku.

Że każdy etap opisany pod osobnym zdjęciem? Też wolę, kiedy wszystko
jest podane od razu, praktyczniejsze w użyciu. I wystarczy mi ładne
zdjęcie ostatecznego efektu, chyba że coś bardzo skomplikowanego.

Ewa

198. Data: 2016-10-28 20:57:06

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 20:04, Akarm pisze:

> Jajka ubiłem z cukrem prawie na sztywno.
> Po dolaniu oleju wszystko oklapło

Bo po dodaniu oleju wystarczyło już delikatnie mieszać łyżką. Generalnie
postępować w produkcji podobnie jak z biszkoptem - po ubiciu jaj tylko
delikatne domieszanie pozostałych składników.
No i prawdopodobnie - jak podpowiada Qra - piekarnik mógł być za słabo
nagrzany. Albo - jabłka zbyt soczyste.

> , wsypanie mąki nic nie zmieniło.
> Cały czas zawartość dzieży mieszałem końcówką do ubijania jajek.

> A na zdjęciu jak drożdżowe wygląda.

No, troszkę... ;) Drożdżowe jest zazwyczaj bardziej napowietrzone.

> Ja dałem 1/2 szklanki z uchem, czyli ok. 100ml.

No to ja też mniej więcej tyle.

> W smaku ciasto wyszło prawidłowe, tylko konsystencja przypomina
> zakalcowaty omlet z jabłkami. Żona mnie pociesza, że jest wyśmienite.

I to w tym wszystkim najważniejsze. :)

> Chyba muszę spróbować upiec jakieś inne ciasto, łatwiejsze i ze
> stuprocentową gwarancją powodzenia.

To ciasto wydaje mi się naprawdę banalnie proste. Moje wyszło bardzo
podobne do tego ze zdjęcia, tylko jaśniejsze (nie takie żółte - pewnie
kwestia oświetlenia na zdjęciu). Jutro chyba zrobię jeszcze raz, to
cyknę fotkę i wrzucę.

Ewa

199. Data: 2016-10-28 20:58:58

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 20:45, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-10-28 20:04, obywatel Akarm uprzejmie donosi:

> A musi być ciasto?

No, omlet już był. ;)

Ewa

200. Data: 2016-10-28 21:08:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Oct 2016 18:36:15 +0200, Akarm napisał(a):

> Czy naprawdę trochę mniej cukru dało taką różnicę?

Ilość PROSZKU DO PIECZENIA :-)

Podroby - serca wieprzowe
[ ISM ] Introduction to Nuclear And Particle Physics 2nd E by Bromberg, Das, Ferbel
[ ISM ] Quantum Mechanics - by B. Brinne
Świnia na stole (cygańskie wesele w złocie)
Białka