Ciasto francuskie

1. Data: 2003-08-15 16:03:23

Temat: Ciasto francuskie
Od: "Marian" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka,

Jaki jest prawdziwy przepis na prawdziwe ciasto francuskie??
Znalazłem kilka przepisów, ale różniących się między sobą i nie wiem, z
którego wyjdzie mi prawdziwe ciasto...

Pozdrówka...
Mariusz

1. Data: 2003-08-15 16:24:20

Temat: Re: Ciasto francuskie
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bhj06u$g0q$1@news.onet.pl,
Marian <m...@p...onet.pl> a écrit:
> Hejka,
>
> Jaki jest prawdziwy przepis na prawdziwe ciasto francuskie??
> Znalazłem kilka przepisów, ale różniących się między sobą i nie wiem,
> z którego wyjdzie mi prawdziwe ciasto...

Skladniki zawsze te same : maka, maslo (duzo masla...) i woda.
Potem istnieja rozmaite techniki zeby otrzymac warstewki masla w surowym
ciescie, ktore goracym (bardzo) piekarniku spowoduja listkowanie ciasta.

Ewcia

ps. ja robilam wg przpisu z "Kuchni Polskiej" i wyszlo ok.

--
Niesz !

1. Data: 2003-08-15 17:43:17

Od: "Vefour" <V...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marian" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jaki jest prawdziwy przepis na prawdziwe ciasto francuskie??
> Znalazłem kilka przepisów, ale różniących się między sobą i nie wiem, z

z maslem jest problem, w restauracjahc francuskich uzywa sie jakiegos
specjlanego masla, ktore wolniej sie topi i latwiej nim robic. A przepisow
sporo, choc idea wspolna. zrob jakikolwiek i modyfikuj :)

V.

1. Data: 2003-08-16 17:58:15

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości
> ps. ja robilam wg przpisu z "Kuchni Polskiej" i wyszlo ok.

Ja też korzystałam z tego przepisu i też wyszło mi ładnie porozwarstwiane.
Masło tylko musi być bardzo zime (wsadzałam na jakiś czas do zamrażalnika) i
nie wolno zbyt dokładnie i długo zagniatać.
Przesiekać składniki nożem aż siędokładnie przemieszają, szybciutko zagnieść
w jwdną całość i już.

Sowa

1. Data: 2003-08-16 18:03:50

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przesiekać składniki nożem aż się dokładnie przemieszają, szybciutko
zagnieść
> w jwdną całość i już.

Nie pomyliło Ci się coś Sowo?

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

1. Data: 2003-08-16 18:57:20

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie pomyliło Ci się coś Sowo?

Nieee.....
Chyba. :-)

A jak to robisz?

Sowa

1. Data: 2003-08-16 19:19:11

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nieee.....
> Chyba. :-)
>
> A jak to robisz?

jak tak robię to mi wychodzi kruche :)

Ciasto rozwałkowuje do grubości ciasta na pierogi, na ciasto nożem
skrobie bardzo zimne masło, składam na pół, wałkuje, składam, wałkuje,
składam.....i tak parę razy

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

1. Data: 2003-08-16 19:27:08

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To znaczy: kruche mi wychodzi Twoim sposobem :))

1. Data: 2003-08-16 19:48:36

Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nieee.....
> Chyba. :-)
>
> A jak to robisz?
>
> Sowa

z tego co pamiętam z egzaminu na czeladnika to ciasto francuskie sie
wałkuje.
aneta

1. Data: 2003-08-16 19:54:57

Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciasto rozwałkowuje do grubości ciasta na pierogi, na ciasto nożem
> skrobie bardzo zimne masło, składam na pół, wałkuje, składam, wałkuje,
> składam.....i tak parę razy
>
> --
ciasto rozwałkowuje sie w formie krzyża. środkowa część powinna być 4 x
grubsza niż ramiona. na środek kładziemy masło, margarynę kiedyś to sie na
omie robiło, i przykrywamy bokami. wałkujemy uważając żeby sie nigdzie
ciasto nie rozerwało. potem boki do środka, i na pół znowu wałkujemy i tak 4
razy. to tak w skrócie
aneta

Melon
Oliwa z oliwek -kto się na tym zna?
Pomóż głodnym dzieciom!
Czy zmarli żyją w potrawach?
banalnie proste, niebanalnie przepyszne (P)